[V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Shargan
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam

[V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Post autor: Shargan » 6 gru 2019, o 19:00

Ostatnio, gdy temperatury spadły, po dłuższym postoju wyraźnie zwiększa się czas potrzebny na odpalenie silnika. W ramach sprawdzania gdzie leży przyczyna, sprawdziłem pobór prądu na postoju - zamknięte auto, wszystko zgaszone itp. - wyszło 0,1A, w porywach 0,12A. Niby nie jest to strasznie dużo, jednak po odpięciu radia, w tym przypadku to HU-1205, pobór ten spada do 0,01A w porywach 0,02A. Wychodzi z tego że HU-1205 w standby pobiera jakieś 80mA. Czytałem gdzieś kiedyś że to ogólnie jest żarłok jeśli o prąd chodzi, jednak chciałbym się upewnić czy te wartości są normalne.
Czy ktoś kto także posiada te radio mógłby wykonać podobne pomiary?

Oczywiście żadne dziwne modyfikacje powodujące cuda typu wycieraczki i szyby działające na wyłączonej stacyjce nie są zrobione. Jedynie do +12V ze stacyjki idące do radia mam podłączony przekaźnik odłączający zapalniczkę, ale tam wszystko jest jak być powinno, napięcia na wyłączonej stacyjce nie ma, zapalniczka i radio na wyłączonej stacyjce są wyłączone i nie dają się włączyć.

Awatar użytkownika
majdan
Debeściak
Posty: 359
Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
Model: V40
Silnik: 1.9 Di
moc: 102
Rocznik: 2002
wiek: 39
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Szczepan

Re: [V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Post autor: majdan » 3 lip 2020, o 19:06

Norma to ok 200mA

Awatar użytkownika
DenyDeVito
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2019, o 21:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115 KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Daniel

Re: [V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Post autor: DenyDeVito » 28 wrz 2020, o 21:09

Shargan pisze:
6 gru 2019, o 19:00
Ostatnio, gdy temperatury spadły, po dłuższym postoju wyraźnie zwiększa się czas potrzebny na odpalenie silnika. W ramach sprawdzania gdzie leży przyczyna, sprawdziłem pobór prądu na postoju - zamknięte auto, wszystko zgaszone itp. - wyszło 0,1A, w porywach 0,12A. Niby nie jest to strasznie dużo, jednak po odpięciu radia, w tym przypadku to HU-1205, pobór ten spada do 0,01A w porywach 0,02A. Wychodzi z tego że HU-1205 w standby pobiera jakieś 80mA. Czytałem gdzieś kiedyś że to ogólnie jest żarłok jeśli o prąd chodzi, jednak chciałbym się upewnić czy te wartości są normalne.
Czy ktoś kto także posiada te radio mógłby wykonać podobne pomiary?

Oczywiście żadne dziwne modyfikacje powodujące cuda typu wycieraczki i szyby działające na wyłączonej stacyjce nie są zrobione. Jedynie do +12V ze stacyjki idące do radia mam podłączony przekaźnik odłączający zapalniczkę, ale tam wszystko jest jak być powinno, napięcia na wyłączonej stacyjce nie ma, zapalniczka i radio na wyłączonej stacyjce są wyłączone i nie dają się włączyć.
Obstawiał bym za tym, iż spadająca temperatura zewnętrzna podaje poprzez czujnik info do kompa, że jest zimno i wydłuża czas grzania świec, stąd wydłużony czas potrzebny na odpalenie silnika ??? :suncool

Awatar użytkownika
Shargan
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam

Re: [V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Post autor: Shargan » 28 wrz 2020, o 21:19

Okazało się wtedy że 2 z 4 świec były do wymiany, no i akumulator też :)

Awatar użytkownika
DenyDeVito
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2019, o 21:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115 KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Daniel

Re: [V40, 1.9D, 2001] Pobór prądu na postoju - HU-1205

Post autor: DenyDeVito » 29 wrz 2020, o 07:35

Shargan pisze:
28 wrz 2020, o 21:19
Okazało się wtedy że 2 z 4 świec były do wymiany, no i akumulator też :)
Ja walczyłem 2 zimy z układem grzania - palił od strzała po podgrzaniu ale tylko gdy temperatura na dworze była poniżej -5 stopni. W zakresie +2 / -5 musiałem 2 lub 3 x podgrzewać, odpalał kulawo i dopiero wtedy zgaszenie i już normalne odpalenie od strzała - to była zagwozdka :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”