[V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8 1783
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podbeskidzie
- imię: Marek
[V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Witam. Jak to możliwe, że na samej cewce jest słaba iskra, a na kablu wychodzącym do innego cylindra z tej właśnie cewki, iskra mocna jak flash w aparacie? Dodam, że samochód nie chce odpalić, iskra niby jest, paliwo 3,5 bara na włączonym zapłonie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Wyjmij cewkę i dokładnie ją oblukaj czy nie jest popękana i czy styk na dole do świecy jest w dobrym stanie.
A i jeszcze zamień cewki miejscami żeby mieć pewność że to cewk.
A i jeszcze zamień cewki miejscami żeby mieć pewność że to cewk.
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8 1783
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podbeskidzie
- imię: Marek
Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Obie tak samo. Na cewce słaba iskra, an kablu piękny biały błysk.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Sprawdzasz na odkreconej cewce i wyjętej ?
Jak tak to cewka nie jest uziemiona - nie ma minusa bo śruba którą jest przykręcona to masa (minus) i w ten sposób możesz rozwalić cewkę.
Jak tak to cewka nie jest uziemiona - nie ma minusa bo śruba którą jest przykręcona to masa (minus) i w ten sposób możesz rozwalić cewkę.
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8 1783
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podbeskidzie
- imię: Marek
Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
No racja, na to nie wpadłem. dzięki
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8 1783
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podbeskidzie
- imię: Marek
Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra
Okazało się, że silnik był solidnie zalany, bo po podpięciu boostera i solidnym kręceniu samochód zaczął odpalać i silnik pracuje jak zegarek. Nie wiem tylko skąd to zalanie, odkąd go posiadam to od czasu do czasu trzeba dłużej pokręcić żeby zapalił. Na kompie sprawdziłem parametry rzeczywiste elementów pomiarowych i wszystkie raczej ok. Zrobiłem jednak u siebie na stacji analizę spalin i wychodzi książkowo, jednak właśnie co jakiś czas podnoszą się nagle węglowodory, CO oraz lambda wykazuje wzbogacenie mieszanki. Widzę tu związek z tym zalaniem silnika, bo też ma to miejsca co jakiś czas. Tylko co to powoduje skoro wszystko jest ok? Wariator może być źle ustawiony na rozrządzie? Dodam, że rozrząd zgadza się na fabrycznych znakach, ale na wariatorze nie ma żadnego znaczka.