[V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

[V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: marbie » 18 gru 2019, o 14:34

Witam. Jak to możliwe, że na samej cewce jest słaba iskra, a na kablu wychodzącym do innego cylindra z tej właśnie cewki, iskra mocna jak flash w aparacie? Dodam, że samochód nie chce odpalić, iskra niby jest, paliwo 3,5 bara na włączonym zapłonie.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: turboni » 18 gru 2019, o 16:08

Wyjmij cewkę i dokładnie ją oblukaj czy nie jest popękana i czy styk na dole do świecy jest w dobrym stanie.

A i jeszcze zamień cewki miejscami żeby mieć pewność że to cewk.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: marbie » 18 gru 2019, o 16:20

Obie tak samo. Na cewce słaba iskra, an kablu piękny biały błysk.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: turboni » 18 gru 2019, o 18:43

Sprawdzasz na odkreconej cewce i wyjętej ?
Jak tak to cewka nie jest uziemiona - nie ma minusa bo śruba którą jest przykręcona to masa (minus) i w ten sposób możesz rozwalić cewkę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: marbie » 18 gru 2019, o 18:45

No racja, na to nie wpadłem. :roll: dzięki

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: [V40 1.8 122 KM 2003] cewka słaba iskra

Post autor: marbie » 21 gru 2019, o 09:31

Okazało się, że silnik był solidnie zalany, bo po podpięciu boostera i solidnym kręceniu samochód zaczął odpalać i silnik pracuje jak zegarek. Nie wiem tylko skąd to zalanie, odkąd go posiadam to od czasu do czasu trzeba dłużej pokręcić żeby zapalił. Na kompie sprawdziłem parametry rzeczywiste elementów pomiarowych i wszystkie raczej ok. Zrobiłem jednak u siebie na stacji analizę spalin i wychodzi książkowo, jednak właśnie co jakiś czas podnoszą się nagle węglowodory, CO oraz lambda wykazuje wzbogacenie mieszanki. Widzę tu związek z tym zalaniem silnika, bo też ma to miejsca co jakiś czas. Tylko co to powoduje skoro wszystko jest ok? Wariator może być źle ustawiony na rozrządzie? Dodam, że rozrząd zgadza się na fabrycznych znakach, ale na wariatorze nie ma żadnego znaczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”