[V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: turboni » 29 gru 2019, o 01:05

Janek_wro pisze:
29 gru 2019, o 00:06
turboni pisze:
28 gru 2019, o 23:02
Czasy otwarcia wtrysków różnią się niewiele ale różnią - może być i 0,01ms.
Dokladnie jest to widoczne w sterowniku lpg gdzie jest odczyt wtrysków Pb i LPG.

Wszystko uzależnione jest od zużycia wtrysków.
Mi jakaś super precyzja nie jest potrzebna. Do tego zastosowania błąd całkowity poniżej 5% będzie dobrym wynikiem.
Zastanawia mnie też wpływ zmian ciśnienia. Zarówno paliwa, jak i kolektora.
A i tutaj jest różnie bo wolno ssak ma max ciśnienie paliwa 3,09 bara i ciśnienie w kolektorze jest max 0 a w turbolu masz ciśnienie paliwa max 4,2 bara i ciśnienie w kolektorze masz w pinku 1,1 bara.
Jest ten sam regulator cisnienia paliwa i tu i tu ale działa troszkę inaczej.

Jak coś to pytaj 👍
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: Janek_wro » 29 gru 2019, o 01:48

Ishtar pisze:
29 gru 2019, o 00:54
System nie powinien mieć wtedy nawet poprzez hardware możliwości otwarcia samochodu.
Oj lepiej się aż tak dalece się nie blokować. Pomyśl o sytuacji, kiedy zostawiasz kluczyki wewnątrz na siedzeniu, idziesz do domku na obiad. Własny "automat" Ci zamyka i informuje uprzejmie że się nie dostaniesz. A kluczyki w środku :-0
Co mi przywodzi na myśl możliwość zrealizowania awaryjnego otwierania, jeśli kluczyki zatrzasną się w środku z jakiegokolwiek powodu, wraz z jakąś autentykacją challenge-response.
Ishtar pisze:
29 gru 2019, o 00:54
Więc jeśli samochód miałby już standard obd2 może warto pójść w tą stronę
No właśnie niekoniecznie brać to poprzez OBD2. Dlaczego? Ponieważ jesteś tam w stanie odpytać o parametr tylko kilka razy per sekunda. Bezpośrednio z wtryskiwaczy jestem w stanie poczytać każde otwarcie wtrysku, w każdym cyklu. I potem sobie ten czas sumować.
Dla wartości chwilowej, dosyć zmiennej w czasie, jak np. czas otwarcia wtryskiwaczy, ma to znaczenie.
Ishtar pisze:
29 gru 2019, o 00:54
jak dotąd nie za wiele grzebałem przy samochodach i mogę słabo rozeznawać się z ich realiami sprzętowymi :-)
Ja również zawodowo nie rozkręcam silników i softu sterowników ECU.
Co nie stoi na przeszkodzie żeby jakiś swój system zbudować. W końcu to nie będzie prom kosmiczny.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: Janek_wro » 29 gru 2019, o 02:20

turboni pisze:
29 gru 2019, o 01:05
Janek_wro pisze:
28 gru 2019, o 22:57
Mi jakaś super precyzja nie jest potrzebna. Do tego zastosowania błąd całkowity poniżej 5% będzie dobrym wynikiem.
Zastanawia mnie też wpływ zmian ciśnienia. Zarówno paliwa, jak i kolektora.
A i tutaj jest różnie bo wolno ssak ma max ciśnienie paliwa 3,09 bara i ciśnienie w kolektorze jest max 0 a w turbolu masz ciśnienie paliwa max 4,2 bara i ciśnienie w kolektorze masz w pinku 1,1 bara.
Jest ten sam regulator cisnienia paliwa i tu i tu ale działa troszkę inaczej.

Jak coś to pytaj 👍
Chodzi mi o wpływ wahania ciśnień podczas pracy, na ilość paliwa jaka przeleci przez wtryskiwacz w tej samej jednostce czasu. Wiem że różne typy silnika mają różne te ciśnienia, mi idzie o stabilność krótkoterminową parametru w tym samym silniku.
Zmierzę czas otwarty, jestem w stanie zrobić to precyzyjnie, i zsumować czas precyzyjnie. Tylko czy to przełoży się na tak samo precyzyjną ilość paliwa.
Bo widzę to tak. Na początku urządzenie mi mierzy narastająco czas otwarcia. Po skonsumowaniu jakiejś większej ilości paliwa, zapodaję mu dane ręcznie, ile litrów w tym czasie "wypił". W ten sposób zrealizowana rzeczywista kalibracja, czyli ilość paliwa per ms otwarcia (i tak uśredniona). W ten sposób można potem pokazywać rozmaite przeliczenia - zużycie chwilowe, ale też zużycie na km, na podróż. Po wbiciu ceny litra, może pokazywać koszt.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rest2t
Posty: 16
Rejestracja: 31 lip 2019, o 00:32
Model: v40
Silnik: 1.9TD
moc: 90km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Swidnica
imię: Patryk

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: rest2t » 19 cze 2020, o 09:45

W łosiach nie jest przypadkiem tak, że drzwi po około 10 minutach same się zamykają? Przynajmniej w moim z 98' tak mam.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: Janek_wro » 19 cze 2020, o 19:36

rest2t pisze:
19 cze 2020, o 09:45
W łosiach nie jest przypadkiem tak, że drzwi po około 10 minutach same się zamykają? Przynajmniej w moim z 98' tak mam.
Masz VGLA z alarmem?
Ja mam bez, i moje się nie zamykają same.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SzalonyŁoś
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 8 cze 2020, o 11:54
Model: v40
Silnik: B4164S2
moc: 109
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: kraj
imię: poldek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: SzalonyŁoś » 19 cze 2020, o 23:56

Zastanawiałeś się czy z elektroniki użyć mikro kontrolerów programowalnych Arduino , niektóre z nich mają bardzo niskie pobory prądów i jest cała gama ich, kiedyś na nich zrobiłem sobie projekt do pomiaru pochyłości podjazdów na rower, zasilanie 3V pobór raptem 0.01A. Można na tym zbudować stację kontrolującą parametry i stan auta.

Awatar użytkownika
rest2t
Posty: 16
Rejestracja: 31 lip 2019, o 00:32
Model: v40
Silnik: 1.9TD
moc: 90km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Swidnica
imię: Patryk

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: rest2t » 20 cze 2020, o 14:49

Janek_wro pisze:
19 cze 2020, o 19:36
Masz VGLA z alarmem?
Ja mam bez, i moje się nie zamykają same.
Moja V40 nie ma alarmu, tylko centralny zamek, i diodę w osłonie prawego głośnika wysokotonowego.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: Janek_wro » 20 cze 2020, o 22:39

SzalonyŁoś pisze:
19 cze 2020, o 23:56
Zastanawiałeś się czy z elektroniki użyć mikro kontrolerów programowalnych Arduino ,
Owszem, ale wolę bezpośrednio, tj np AVR czy STM, niż gotowe 'klocki' jak arduino.
Oczywiście do protoypowania klocki są wygodne, header-piny, złączki, itp. Lecz końcowy układ wolę na jednym PCB.

W aucie raczej nie ma potrzeby jakoś strasznie ograniczać się z poborem prądu, przynajmniej podczas jazdy. Mamy na pokładzie zapas mocy z alternatora. Jeśli moduł ma działać również w trybie "parkingowym", to dobrze przemyślany soft, i 95% czasu procesora spędzone w sleep mode skutecznie zaoszczędza energię poniżej miliwata... Więcej zżera firmowe radio.
Jeśli ktoś robi na 'klockach', np arduino, to warto pamiętać o pozbyciu się zbędnych poborów z płytki, np LEDy.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SzalonyŁoś
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 8 cze 2020, o 11:54
Model: v40
Silnik: B4164S2
moc: 109
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: kraj
imię: poldek

Re: [V/S40 all] Projekt - komunikacja zdalna

Post autor: SzalonyŁoś » 20 cze 2020, o 23:45

Słusznie piszesz , to jest tylko taka mała propozycja do zaprojektowania i przetestowania systemu (programu), a oczywiście że lepiej jest stworzyć PCB i użyć tylko potrzebnych elementów , najważniejsze by w trybie parking brało jak najmniej.

Dzisiaj przestawiałem auto a potem zastanawiałem się czy je zamknąłem , taki system powiadamiania to super rzecz, też jeżdżę w góry i znam tą wątpliwość czy zamknięte itp.

Kiedyś byliśmy z kumplem w górach nie zauważył że nie wyłączył świateł , po powrocie akumulator był martwy.
A na pych nie dało się zapalić bo miał zabezpieczenie w alarmie które uniemożliwiało odpalenie auta na pych, musiało być minimalne napięcie żeby blokada puściła. To było trochę latek temu kiedy nie było przypominatrzy o światłach i zaawansowanej elektroniki w autach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”