Ishtar pisze: ↑29 gru 2019, o 00:54
System nie powinien mieć wtedy nawet poprzez hardware możliwości otwarcia samochodu.
Oj lepiej się aż tak dalece się nie blokować. Pomyśl o sytuacji, kiedy zostawiasz kluczyki wewnątrz na siedzeniu, idziesz do domku na obiad. Własny "automat" Ci zamyka i informuje uprzejmie że się nie dostaniesz. A kluczyki w środku :-0
Co mi przywodzi na myśl możliwość zrealizowania awaryjnego otwierania, jeśli kluczyki zatrzasną się w środku z jakiegokolwiek powodu, wraz z jakąś autentykacją challenge-response.
Ishtar pisze: ↑29 gru 2019, o 00:54
Więc jeśli samochód miałby już standard obd2 może warto pójść w tą stronę
No właśnie niekoniecznie brać to poprzez OBD2. Dlaczego? Ponieważ jesteś tam w stanie odpytać o parametr tylko kilka razy per sekunda. Bezpośrednio z wtryskiwaczy jestem w stanie poczytać każde otwarcie wtrysku, w każdym cyklu. I potem sobie ten czas sumować.
Dla wartości chwilowej, dosyć zmiennej w czasie, jak np. czas otwarcia wtryskiwaczy, ma to znaczenie.
Ishtar pisze: ↑29 gru 2019, o 00:54
jak dotąd nie za wiele grzebałem przy samochodach i mogę słabo rozeznawać się z ich realiami sprzętowymi
Ja również zawodowo nie rozkręcam silników i softu sterowników ECU.
Co nie stoi na przeszkodzie żeby jakiś swój system zbudować. W końcu to nie będzie prom kosmiczny.