[S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
[S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Witam,
Objawy usterki w moim Volvo to błędy silnika, kilka minut działający wentylator po zgaszeniu silnika, zwiększone spalanie. Elektryk samochodowy doszedł do wniosku, że to uszkodzony sterownik silnika, przez co komputer podaje jakieś dziwne wartości. Według jego zaleceń musiałem kupić cały zestaw immo do odpalania,
https://imgur.com/OaGgIYM
gdyż, sama wymiana sterownika nie chciała się sparować z osprzętem. Udało mi się znaleźć po długich poszukiwaniach taki zestawik, jednak po zamontowaniu okazało się, że także uszkodzone, bo problem pozostał. Sęk w tym, że bardzo ciężko mi znaleźć drugi taki zestaw o identycznych numerach seryjnych z tym co mam.
Czy na pewno nie wystarczy kupić samego sterownika? Są powystawiane na aukcjach osobno, np tutaj: https://allegro.pl/oferta/volvo-s40-v40 ... 8706613496
Może ktoś już wymieniał sam sterownik?
Szkoda, bo auto nie nadaje się zbytnio do użytkowania i "wrasta w ziemie"...
Objawy usterki w moim Volvo to błędy silnika, kilka minut działający wentylator po zgaszeniu silnika, zwiększone spalanie. Elektryk samochodowy doszedł do wniosku, że to uszkodzony sterownik silnika, przez co komputer podaje jakieś dziwne wartości. Według jego zaleceń musiałem kupić cały zestaw immo do odpalania,
https://imgur.com/OaGgIYM
gdyż, sama wymiana sterownika nie chciała się sparować z osprzętem. Udało mi się znaleźć po długich poszukiwaniach taki zestawik, jednak po zamontowaniu okazało się, że także uszkodzone, bo problem pozostał. Sęk w tym, że bardzo ciężko mi znaleźć drugi taki zestaw o identycznych numerach seryjnych z tym co mam.
Czy na pewno nie wystarczy kupić samego sterownika? Są powystawiane na aukcjach osobno, np tutaj: https://allegro.pl/oferta/volvo-s40-v40 ... 8706613496
Może ktoś już wymieniał sam sterownik?
Szkoda, bo auto nie nadaje się zbytnio do użytkowania i "wrasta w ziemie"...
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Jeśli w sterowniku będzie wyłączony immobilizer to się da wymienić sam sterownik ale to koszt 250 zł.Myślę, że Twój stary i ten podmieniony jest sprawny a przyczyna tkwi gdzie indziej.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Kupisz kolejny i kolejny i kolejny. Na wszystkich będziesz miał to samo. Wentylator odpala po zgaszeniu silnika przy uwalonej przepływie. Czasami przy problemie z czujnikiem temperatury. Ale w większości przypadków ten pierwszy wymieniony przeze mnie element jest sprawcą takiego zachowania.Crockett pisze: ↑2 sty 2020, o 22:54Witam,
Objawy usterki w moim Volvo to błędy silnika, kilka minut działający wentylator po zgaszeniu silnika, zwiększone spalanie. Elektryk samochodowy doszedł do wniosku, że to uszkodzony sterownik silnika, przez co komputer podaje jakieś dziwne wartości. Według jego zaleceń musiałem kupić cały zestaw immo do odpalania,
https://imgur.com/OaGgIYM
gdyż, sama wymiana sterownika nie chciała się sparować z osprzętem. Udało mi się znaleźć po długich poszukiwaniach taki zestawik, jednak po zamontowaniu okazało się, że także uszkodzone, bo problem pozostał. Sęk w tym, że bardzo ciężko mi znaleźć drugi taki zestaw o identycznych numerach seryjnych z tym co mam.
Czy na pewno nie wystarczy kupić samego sterownika? Są powystawiane na aukcjach osobno, np tutaj: https://allegro.pl/oferta/volvo-s40-v40 ... 8706613496
Może ktoś już wymieniał sam sterownik?
Szkoda, bo auto nie nadaje się zbytnio do użytkowania i "wrasta w ziemie"...
Mechanik podłączył chociaż auto pod komputer?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Właśnie tego się obawiam. ;/ Faktycznie są błędy przepływomierza, do tego doszedłem jeszcze wcześniej. Kupiłem 3 przepływki, żadna nie rozwiązała problemu, dlatego pojechałem do fachowców od elektroniki samochodowej, więc na pewno podłączyli pod komputer. Z tego co się dowiedziałem, to komputer wyświetlał jakieś nieprawdziwe dane typu: temperatura (bodajże płynu) na -40 stopni...
Apropo czujnika temperatury to jest sprawny bo też został całkiem niedawno wymieniony i objawy nie ustąpiły po tym.
Możliwe jest, że faktycznie uszkodzony sterownik silnika może pokazywać błędy przepływki, choć ona jest sprawna?
Apropo czujnika temperatury to jest sprawny bo też został całkiem niedawno wymieniony i objawy nie ustąpiły po tym.
Możliwe jest, że faktycznie uszkodzony sterownik silnika może pokazywać błędy przepływki, choć ona jest sprawna?
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Moja rada, po zgłębieniu Twojego problemu, to pojed z do ASO, gdzie mają prawdziwy program do diagnostyki , nie bedzie tanio bo chyba ponad 100 zł za podpiecie, a jak kasowanie błedow, to jescze troche drożej.
Ale na ich programie nie pokaże, że masz temp plynu 40 stopni, bo jak ma 90, to 90.
Ten co Ci sprawdzał do tej pory i kazał wymienic sterownik, to pewnie miał chiński tester, co do Volva sie nie nadaje.
Ale na ich programie nie pokaże, że masz temp plynu 40 stopni, bo jak ma 90, to 90.
Ten co Ci sprawdzał do tej pory i kazał wymienic sterownik, to pewnie miał chiński tester, co do Volva sie nie nadaje.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Jeżeli czujnik jest odpięty lub uszkodzony, zawsze będzie wskazywać -40. Może pomylili wskazania z czujnikiem temperatury na zewnątrz.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
W takim razie jakie błędy wysypał? Po wymianie przepływomierza błąd ustąpił czy występuje nadal? Bezpieczniki, przekaźniki są ok?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Kupiłem 3 różne przepływomierze, wiadomo używki, ale mało prawdopodobne, że wszystkie okazały się uszkodzone. Bo po założeniu każdej z nim nie ma zmiany w sytuacji. Za każdym razem jest błąd:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Według Was to mało prawdopodobne, żeby był to zestaw do odpalania, tj. uszkodzony sterownik silnika?
Apropo odczytów temperatury to już nie pamiętam dokładnie czego one dotyczyły, ale na pewno nie wskazywały stanu faktycznego i były duże odchylenia od normy.
Dodam jeszcze, że kiedyś na innym warsztacie chciał sprawdzić odczyty live z przepływki, to w trakcie dodawania gazu, interfejs tracił połączenie z samochodem...
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Według Was to mało prawdopodobne, żeby był to zestaw do odpalania, tj. uszkodzony sterownik silnika?
Apropo odczytów temperatury to już nie pamiętam dokładnie czego one dotyczyły, ale na pewno nie wskazywały stanu faktycznego i były duże odchylenia od normy.
Dodam jeszcze, że kiedyś na innym warsztacie chciał sprawdzić odczyty live z przepływki, to w trakcie dodawania gazu, interfejs tracił połączenie z samochodem...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Sprawdziłem przed chwilą na vol-fcr, jakie błędy odczytuje.
https://imgur.com/a/1NM6Rlo
Dodatkowo po wykasowaniu błędów z EMS 2000 i zgaszeniu silnika, wentylator się nie odpalił. Prawdopodobnie jest tak jak piszesz Yaro, że to wszystko się psuje od przepływki.
Pomiary live też zrobiłem i w "Mass Air Flow" po dodawaniu gazu wartość cały czas była 0.
Występują także, te minusowe temperatury.
Auto nie trzyma obrotów na benzynie (jak puszczę gaz to gaśnie), a kiedy sam przełączy się na LPG to nie muszę już "trzymać go na gazie", ale strasznie "parkocze" przy dodawaniu gazu. Jakby dostawał jakieś dziwne mieszanki, dodatkowo brak mocy, a doszło do tego, że jak już jest na LPG to nie mogę go z powrotem przełączyć na benzynę... Niezłe combo się zrobiło ;/
https://imgur.com/a/1NM6Rlo
Dodatkowo po wykasowaniu błędów z EMS 2000 i zgaszeniu silnika, wentylator się nie odpalił. Prawdopodobnie jest tak jak piszesz Yaro, że to wszystko się psuje od przepływki.
Pomiary live też zrobiłem i w "Mass Air Flow" po dodawaniu gazu wartość cały czas była 0.
Występują także, te minusowe temperatury.
Auto nie trzyma obrotów na benzynie (jak puszczę gaz to gaśnie), a kiedy sam przełączy się na LPG to nie muszę już "trzymać go na gazie", ale strasznie "parkocze" przy dodawaniu gazu. Jakby dostawał jakieś dziwne mieszanki, dodatkowo brak mocy, a doszło do tego, że jak już jest na LPG to nie mogę go z powrotem przełączyć na benzynę... Niezłe combo się zrobiło ;/
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0 2000r] Zamiana sterownika silnika
Ewidentnie widać że niema komunikacji z przepływką. Ponawiam pytanie. Bezpieczniki ok? Wtyczka przy przepływie? Kable nie pourywane? Sprawdź dokładnie wiązkę.