(v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

(v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: salom » 30 maja 2020, o 15:41

Kto mógł by wyjaśnić, który modół lub sterownik, daje impuls na elektrozawór po wyłączeniu stacyjki,aby puścił podciśnienie do gruszki klapy.

Różne są teorie, które sie wykluczają, a klapa stoi, i za nic nie chce ruszyć.

Co zrobić, aby ją uruchomić, bo elektryk z programem stwierdził, że komputerem nie da rady.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: Yaro » 30 maja 2020, o 18:25

Sterownik silnika daje sygnał na zawór. To elektrycznie. Dalej zawór na gruchę.
Sterownik powinien dać prąd na wtyczkę w chwili gaszenia silnika. Sprawdź czy masz napięcie w momencie gaszenia auta.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: salom » 30 maja 2020, o 20:39

Napięcia na odłączonej wtyczce elektrozaworu, na wyłączonej stacyjce, 0, na włączonej w pozycji II , na jednym pinie 3,60 V, na drugim 1,25 V, na pracującym silniku, identycznie.
Jak pracujący silnik zgaszę, to przez 3 sekundy znika prąd na 0 ,i pojawia się po 3 sekundach napięcie 3,60 V na jakieś 3 sekundy i zanika na zero.
Oczywiście klapa stoi w kazdej sytuacji.

Wyuczytałem, że ktoś w necie wypisywał, że tym elektrozaworem steruje CEM, prawda to czy bzdura ??

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: Yaro » 31 maja 2020, o 08:27

salom pisze:
30 maja 2020, o 20:39
Wyuczytałem, że ktoś w necie wypisywał, że tym elektrozaworem steruje CEM, prawda to czy bzdura ??
Nie CEM (Central Electronic Module) tylko ECM (Engine Control Module).

Co ciekawe Vida pokazuje, że na odpalonym silniku na wtyczce nie powinno być napięcia, natomiast po zgaszeniu (czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" ) napięcie powinno być takie jak ma aku.

W tabeli sterownika silnika tak to się przedstawia.

Obrazek

Tyle teorii. Najlepiej gdyby ktoś to fizycznie przemierzył przy sprawnej klapie, bo z autopsji wiem że to co piszą w programie rozmija się z prawdą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: salom » 31 maja 2020, o 08:48

Ale taki modół jak CEM w V 40 wystepuje, mam taki zamontowany, i identyczny dodatkowo luzem.
Piotrze, ja nie twierdze ze on steruje klapa, tylko napisałem, co wyczytałem że inni o tym pisali.
Jeżeli jak piszesz, na elektrozawór powinien być podawany pzez sterownik w odpowiednim momencie prad 12 Volt,
to dlaczego, jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu, i do pinów elektrozaworu podłącze 2 kable luzem,jeden podłączę do plusa akumulatora, a drugim dotknę do masy, to jest zwarcie, bardzo iskrzy, a jak tylko jednym drucikiem kabla, to go przepala.
Zawór jest nowy.

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: luki440 » 31 maja 2020, o 21:46

Witaj w klubie mam identyczny problem i jesteśmy w dupie bo nic na ten temat nie ma, podejżewam coś uszkodzone w ecm, a klima ci się załącza?
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: Janek_wro » 31 maja 2020, o 21:58

Yaro pisze:
31 maja 2020, o 08:27

Obrazek

Tyle teorii. Najlepiej gdyby ktoś to fizycznie przemierzył przy sprawnej klapie, bo z autopsji wiem że to co piszą w programie rozmija się z prawdą.
@Yaro
Tabelka wiele mówi.
PWM controlled valve... tj. sterowanie szerokością impulsu przebiegu zmiennego. Ciekawe po co? On ma mieć możliwość płynnego częściowego przymykania?
Zatem pomiar zwykłym woltomierzem niewiele da. Jeśli wykonanie pomiarów, to jedynie oscyloskop, i złapać przebieg podczas zadziałania.
co zawiera 4 i 5 kolumna? zgaduję że w 4 mamy rezystancję cewki. a w 5 "driven by vacuum"? sterowany podciśnieniem? nie wyznaję się na dieslach, więc się nie wypowiem.
jeszcze może jakieś info być w odsyłaczach #1 #2, pewnie są poniżej tabeli
salom pisze:
31 maja 2020, o 08:48
, jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu, i do pinów elektrozaworu podłącze 2 kable luzem,jeden podłączę do plusa akumulatora, a drugim dotknę do masy, to jest zwarcie, bardzo iskrzy, a jak tylko jednym drucikiem kabla, to go przepala.
@salom
Takie bezpośrednie zabawy, to zawsze z szeregowym bezpiecznikiem. To co opisałeś to jakiś hardcore.
Jeśli weźmiemy za prawdziwy parametr z tabelki, gdzie widnieje 46om rezystancji cewki, to z prawa Ohma wyjdzie że 12V/46om=0,26A i taki rząd przepywu prądu powinieneś mieć. Amperomierz w łapę i sprawdzaj.
Pojedyncza "nitka" z kabla przepala się najwcześniej przy kilku A.
salom pisze:
31 maja 2020, o 08:48
Zawór jest nowy.
po tym co opisałeś, mógł już przestać być "nowy" :end:
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: salom » 1 cze 2020, o 05:05

Klima też się nie załącza.

Wszystkim Kolegom co się wypowiadali w tym temacie przyznaje rację, mają wiedzę której mi brakuje, i na pewno jest tak jak przepowiadacie.

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: luki440 » 1 cze 2020, o 12:14

No to kolego mamy to samo w 100%. :roll:
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika

Post autor: Yaro » 1 cze 2020, o 14:39

salom pisze:
31 maja 2020, o 08:48
Ale taki modół jak CEM w V 40 wystepuje, mam taki zamontowany, i identyczny dodatkowo luzem.
A ja sprostowałem to co wyczytałeś :biggrin:
Masz CEM i ECM. Dodatkowo kilka innych modułów też masz ;)

Janek_wro pisze:
31 maja 2020, o 21:58
PWM controlled valve... tj. sterowanie szerokością impulsu przebiegu zmiennego. Ciekawe po co? On ma mieć możliwość płynnego częściowego przymykania?
Może tak być. Np przy aktywnym tempomacie, zjazd z góry. Auto hamuje silnikiem. Jak mu klape przymkniesz to mocniej dusisz silnik. Tak mi się wydaje :whistle2 . Ale to tylko moja dywagacja.
Janek_wro pisze:
31 maja 2020, o 21:58
jeszcze może jakieś info być w odsyłaczach #1 #2, pewnie są poniżej tabeli
To są odnośniki do pinów

General
All the values given below are between the respective terminal in column 1 and terminal #B35 in column 2 (power ground) unless otherwise stated in brackets after the table entry. Engine control module (ECM) terminals #1-XX correspond to connectors marked A (32 pin) on the breakout box adapter wiring. Terminals #2-XX correspond to connectors marked B (48 pin) on the breakout box adapter wiring. Terminals #3-XX correspond to connectors marked C (48 pin) on the breakout box adapter wiring.

Janek_wro pisze:
31 maja 2020, o 21:58
co zawiera 4 i 5 kolumna? zgaduję że w 4 mamy rezystancję cewki. a w 5 "driven by vacuum"? sterowany podciśnieniem?
Zgadza się w 100% :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”