(v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
(v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Kto mógł by wyjaśnić, który modół lub sterownik, daje impuls na elektrozawór po wyłączeniu stacyjki,aby puścił podciśnienie do gruszki klapy.
Różne są teorie, które sie wykluczają, a klapa stoi, i za nic nie chce ruszyć.
Co zrobić, aby ją uruchomić, bo elektryk z programem stwierdził, że komputerem nie da rady.
Różne są teorie, które sie wykluczają, a klapa stoi, i za nic nie chce ruszyć.
Co zrobić, aby ją uruchomić, bo elektryk z programem stwierdził, że komputerem nie da rady.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Sterownik silnika daje sygnał na zawór. To elektrycznie. Dalej zawór na gruchę.
Sterownik powinien dać prąd na wtyczkę w chwili gaszenia silnika. Sprawdź czy masz napięcie w momencie gaszenia auta.
Sterownik powinien dać prąd na wtyczkę w chwili gaszenia silnika. Sprawdź czy masz napięcie w momencie gaszenia auta.
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Napięcia na odłączonej wtyczce elektrozaworu, na wyłączonej stacyjce, 0, na włączonej w pozycji II , na jednym pinie 3,60 V, na drugim 1,25 V, na pracującym silniku, identycznie.
Jak pracujący silnik zgaszę, to przez 3 sekundy znika prąd na 0 ,i pojawia się po 3 sekundach napięcie 3,60 V na jakieś 3 sekundy i zanika na zero.
Oczywiście klapa stoi w kazdej sytuacji.
Wyuczytałem, że ktoś w necie wypisywał, że tym elektrozaworem steruje CEM, prawda to czy bzdura ??
Jak pracujący silnik zgaszę, to przez 3 sekundy znika prąd na 0 ,i pojawia się po 3 sekundach napięcie 3,60 V na jakieś 3 sekundy i zanika na zero.
Oczywiście klapa stoi w kazdej sytuacji.
Wyuczytałem, że ktoś w necie wypisywał, że tym elektrozaworem steruje CEM, prawda to czy bzdura ??
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Nie CEM (Central Electronic Module) tylko ECM (Engine Control Module).
Co ciekawe Vida pokazuje, że na odpalonym silniku na wtyczce nie powinno być napięcia, natomiast po zgaszeniu (czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" ) napięcie powinno być takie jak ma aku.
W tabeli sterownika silnika tak to się przedstawia.
Tyle teorii. Najlepiej gdyby ktoś to fizycznie przemierzył przy sprawnej klapie, bo z autopsji wiem że to co piszą w programie rozmija się z prawdą.
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Ale taki modół jak CEM w V 40 wystepuje, mam taki zamontowany, i identyczny dodatkowo luzem.
Piotrze, ja nie twierdze ze on steruje klapa, tylko napisałem, co wyczytałem że inni o tym pisali.
Jeżeli jak piszesz, na elektrozawór powinien być podawany pzez sterownik w odpowiednim momencie prad 12 Volt,
to dlaczego, jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu, i do pinów elektrozaworu podłącze 2 kable luzem,jeden podłączę do plusa akumulatora, a drugim dotknę do masy, to jest zwarcie, bardzo iskrzy, a jak tylko jednym drucikiem kabla, to go przepala.
Zawór jest nowy.
Piotrze, ja nie twierdze ze on steruje klapa, tylko napisałem, co wyczytałem że inni o tym pisali.
Jeżeli jak piszesz, na elektrozawór powinien być podawany pzez sterownik w odpowiednim momencie prad 12 Volt,
to dlaczego, jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu, i do pinów elektrozaworu podłącze 2 kable luzem,jeden podłączę do plusa akumulatora, a drugim dotknę do masy, to jest zwarcie, bardzo iskrzy, a jak tylko jednym drucikiem kabla, to go przepala.
Zawór jest nowy.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Witaj w klubie mam identyczny problem i jesteśmy w dupie bo nic na ten temat nie ma, podejżewam coś uszkodzone w ecm, a klima ci się załącza?
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
@Yaro
Tabelka wiele mówi.
PWM controlled valve... tj. sterowanie szerokością impulsu przebiegu zmiennego. Ciekawe po co? On ma mieć możliwość płynnego częściowego przymykania?
Zatem pomiar zwykłym woltomierzem niewiele da. Jeśli wykonanie pomiarów, to jedynie oscyloskop, i złapać przebieg podczas zadziałania.
co zawiera 4 i 5 kolumna? zgaduję że w 4 mamy rezystancję cewki. a w 5 "driven by vacuum"? sterowany podciśnieniem? nie wyznaję się na dieslach, więc się nie wypowiem.
jeszcze może jakieś info być w odsyłaczach #1 #2, pewnie są poniżej tabeli
@salom
Takie bezpośrednie zabawy, to zawsze z szeregowym bezpiecznikiem. To co opisałeś to jakiś hardcore.
Jeśli weźmiemy za prawdziwy parametr z tabelki, gdzie widnieje 46om rezystancji cewki, to z prawa Ohma wyjdzie że 12V/46om=0,26A i taki rząd przepywu prądu powinieneś mieć. Amperomierz w łapę i sprawdzaj.
Pojedyncza "nitka" z kabla przepala się najwcześniej przy kilku A.
po tym co opisałeś, mógł już przestać być "nowy"
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
Klima też się nie załącza.
Wszystkim Kolegom co się wypowiadali w tym temacie przyznaje rację, mają wiedzę której mi brakuje, i na pewno jest tak jak przepowiadacie.
Wszystkim Kolegom co się wypowiadali w tym temacie przyznaje rację, mają wiedzę której mi brakuje, i na pewno jest tak jak przepowiadacie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
No to kolego mamy to samo w 100%.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr ) sterowanie klapy gaszenia silnika
A ja sprostowałem to co wyczytałeś
Masz CEM i ECM. Dodatkowo kilka innych modułów też masz
Może tak być. Np przy aktywnym tempomacie, zjazd z góry. Auto hamuje silnikiem. Jak mu klape przymkniesz to mocniej dusisz silnik. Tak mi się wydaje . Ale to tylko moja dywagacja.
To są odnośniki do pinów
General
All the values given below are between the respective terminal in column 1 and terminal #B35 in column 2 (power ground) unless otherwise stated in brackets after the table entry. Engine control module (ECM) terminals #1-XX correspond to connectors marked A (32 pin) on the breakout box adapter wiring. Terminals #2-XX correspond to connectors marked B (48 pin) on the breakout box adapter wiring. Terminals #3-XX correspond to connectors marked C (48 pin) on the breakout box adapter wiring.
Zgadza się w 100%