Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm
: 1 lip 2020, o 17:50
Tu kolega ma racjie tez bym sterownika nie winil , albo czujki w slupku A lub klapa , w klapie jest w silowniku czy w zamku ?
Nowe Forum Volvo V40 S40 (1995-2004) i pokrewnych, dołącz do nas!
https://v40.info.pl/
W klapie(masce) silnika ja mam w zamku. Od niego idą przewody w stronę lewej lampy(patrząc od przodu) i wychodzą kolo chłodnicy zakończone wtyczką. Ja to rozpiąłem i w otwory tej części z której przewody idą dalej w stronę grubszej wiązki włożyłem kawałek przewodu robiąc zwarcie na stałe.lukasz22katowic pisze: ↑1 lip 2020, o 17:50Tu kolega ma racjie tez bym sterownika nie winil , albo czujki w slupku A lub klapa , w klapie jest w silowniku czy w zamku ?
Z tego co piszesz, wynika że ten styk jest typowy dla alarmów, typu NC (normally closed). Zrobiłeś mu zworkę, ma ustalony stan klapa opuszczona, i tak go widzi alarm przez cały czas.Robbie 70 pisze: ↑4 lip 2020, o 04:01W klapie(masce) silnika ja mam w zamku. Od niego idą przewody w stronę lewej lampy(patrząc od przodu) i wychodzą kolo chłodnicy zakończone wtyczką. Ja to rozpiąłem i w otwory tej części z której przewody idą dalej w stronę grubszej wiązki włożyłem kawałek przewodu robiąc zwarcie na stałe.
Nie miałem do czynienia z czujnikami ultradźwiękowymi z auta. Tam jest jeszcze ewentualność, że wyjścia takiego czujnika nie są logiką 0/1, tylko może latać jakiś protokół komunikacyjny. CAN bym się nie spodziewał w aucie z 1998. Ale jakakolwiek cyfrowa komunikacja szeregowa być może. Choćby własna tylko dla połączenia alarm - czujnik ultradzwięków.
W przedlifcie jest o tyle komfortowo, że można wprogramować piloty samodzielnie stosownym softem. Pisał o tym GregoR. Nawet proponował Ci pomoc w tym zakresie.lukasz22katowic pisze: ↑4 lip 2020, o 15:16wyslalem zapytanie do 13 wystawionych sterownikow komfortu wraz z zapytaniem czy maja piloty do tych modulów , nikt pilotow nie ma