Strona 3 z 5

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 1 lip 2020, o 17:50
autor: lukasz22katowic
Tu kolega ma racjie tez bym sterownika nie winil , albo czujki w slupku A lub klapa , w klapie jest w silowniku czy w zamku ?

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 4 lip 2020, o 04:01
autor: Robbie 70
lukasz22katowic pisze:
1 lip 2020, o 17:50
Tu kolega ma racjie tez bym sterownika nie winil , albo czujki w slupku A lub klapa , w klapie jest w silowniku czy w zamku ?
W klapie(masce) silnika ja mam w zamku. Od niego idą przewody w stronę lewej lampy(patrząc od przodu) i wychodzą kolo chłodnicy zakończone wtyczką. Ja to rozpiąłem i w otwory tej części z której przewody idą dalej w stronę grubszej wiązki włożyłem kawałek przewodu robiąc zwarcie na stałe.
W klapie bagażnika też jest w zamku bo jak na otwartej klapie zamknę zamek śrubokrętem to gasną lampki oświetlenia bagażnika. Ale jak tam wyglądają przewody to nie wiem bo tego nie rozbierałem jeszcze.
Co do tych czujników ruchu w kabinie to jestem zielony ale z tego co trochę poczytałem o ich działaniu to są aktywne dopiero po uzbrojeniu alarmu czyli jak piszą w naszej instrukcji ok 50 sekund po zamknięciu auta pilotem. A Ty w którymś poście pisałeś, że od razu Ci zaczyna "szaleć". Hm ciekawy przypadek.
Co do ich calkowitego odpięcia to podejrzewam, że sterownik będzie wyposażony w jakieś "logiczne" zabezpieczenie na taką ewentualność.
Jakieś zwarcia w ich przypadku też chyba się nie sprawdzą. Jeden z nich to nadajnik a drugi odbiornik fal ultradźwiękowych. Zwarcie może poczynić jakieś szkody w sterowniku.

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 4 lip 2020, o 10:56
autor: Janek_wro
Robbie 70 pisze:
4 lip 2020, o 04:01
W klapie(masce) silnika ja mam w zamku. Od niego idą przewody w stronę lewej lampy(patrząc od przodu) i wychodzą kolo chłodnicy zakończone wtyczką. Ja to rozpiąłem i w otwory tej części z której przewody idą dalej w stronę grubszej wiązki włożyłem kawałek przewodu robiąc zwarcie na stałe.
Z tego co piszesz, wynika że ten styk jest typowy dla alarmów, typu NC (normally closed). Zrobiłeś mu zworkę, ma ustalony stan klapa opuszczona, i tak go widzi alarm przez cały czas.
Również widać, że alarm nie ma żadnego antysabotażu na takiej linii. Gdyby miał, to zwarcie, lub całkowite rozwarcie (przecięcie kabli) dawałoby stan alarmu.

Styki zamka bagażnika i styki drzwiowe są NO (normally opened), były pomyślane wcześniej do innych celów, m.in do zapalania lampek wnętrza, w sposób bezpośredni bez żadnych dodatkowych modułów. Alarm używa wtórnie tych sygnałów. I styki są zostawione w układzie NO, a logika wejść alarmu jest dostosowana do tego.
Robbie 70 pisze:
4 lip 2020, o 04:01
Co do tych czujników ruchu w kabinie to jestem zielony ale z tego co trochę poczytałem o ich działaniu to są aktywne dopiero po uzbrojeniu alarmu czyli jak piszą w naszej instrukcji ok 50 sekund po zamknięciu auta pilotem.
Nie miałem do czynienia z czujnikami ultradźwiękowymi z auta. Tam jest jeszcze ewentualność, że wyjścia takiego czujnika nie są logiką 0/1, tylko może latać jakiś protokół komunikacyjny. CAN bym się nie spodziewał w aucie z 1998. Ale jakakolwiek cyfrowa komunikacja szeregowa być może. Choćby własna tylko dla połączenia alarm - czujnik ultradzwięków.

Nie mam pod ręką szczegółowej dokumentacji, jeśli ktoś ma rozpiski złącz tych sensorków, to tam można zobaczyć jakie piny mają jaki sygnał. I wyczaić czy można to obejść metodą połączę/rozłączę.

Wiem, że VADIS miał chyba jakieś rozpiski, dla aut z tamtych lat. Jeśli ktoś ma, warto tam zajrzeć.
Zauważyłem że schematy EWD z VIDA są jakieś biedne pod względem starszych aut.

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 4 lip 2020, o 15:16
autor: lukasz22katowic
W masce jest ok w klapie tez , chyba sie poddaje , przerasta mnie wszysko juz sprawdzilem dzwi, maske, klape tyl, wyslalem zapytanie do 13 wystawionych sterownikow komfortu wraz z zapytaniem czy maja piloty do tych modulów , nikt pilotow nie ma , bede szukal po fb , zlomach , moze cos trafie i dam wersjie z 4 czyli bez alarmu , narazie zostaje z kluczyka zamykac , chcialem to zrobic bo mam naprawde zadbany egzeplarz org nie bity 245 tys prawdziwego przebiegu , ale juz zaczyna sie magia bo i teraz turbo robiem 1960zl na org czesciach w jaworznie turbo tec , sam zlozylem ale cos go trzyma dalej , 3500 obr i zamiast odlatywac do 6000 tys to sie zastanawia ,mam mbc zalozożone , ustawone na .0.95 bara , turbo laduje pieknie , albo przepywka albo przepustnica lub czujnik turbo , chyba ze cos jeszcze , dziekuje za pomoc , i przepraszam musiem sie troszke wyżalić :( a to dla tego ze uwielbiam ten samochod i bede nim jedzil dopuki dzór nie bedzie w podłodze :) a to jeszcze potrwa :)

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 4 lip 2020, o 21:20
autor: Janek_wro
lukasz22katowic pisze:
4 lip 2020, o 15:16
wyslalem zapytanie do 13 wystawionych sterownikow komfortu wraz z zapytaniem czy maja piloty do tych modulów , nikt pilotow nie ma
W przedlifcie jest o tyle komfortowo, że można wprogramować piloty samodzielnie stosownym softem. Pisał o tym GregoR. Nawet proponował Ci pomoc w tym zakresie.
Zatem mozesz sobie kupić moduł osobno, piloty osobno, i potem sparować to razem. GregoR, czy dobrze mówię?

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 5 lip 2020, o 01:50
autor: lukasz22katowic
Wiem i bardzo dziekuje za pomoc , ale poszukam gotowca , no chyba ze faktycznie nie ma nikogo kto ma komplet wtedy , bede prosil o pomoc , dzis przykra akcjia moje t4 , chyba ma zly okres lub poprostu pykneło 240 tys km i sie zaczyna , przynajminiej tak mialem z klekotem ktorego do dziś mam, ale tam wszyko zaczelo sie sypać pp tym przebiegu , jak juz wyminilem ½ samochodu ,tak do dzis spokuj to tak przy okazji , olej w zbiorniczku wyrownwczym , pierwsza myśl , zle zlozyli turbo , druga UPG , ostania trafna , tak mi sie wydaje bo slady zostawia oleju z plynem w miejscu gdzie ona sie znajduje , chodniczka oleju i tylko to i super 400 zl nowa ale nic , trzeba zrobic i sie nie poddawac , no nic przy tym ile kasy i nerwow mi moj klekot zabral ,a mimo wszystko dalej go mam :) to male piwko :)

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 5 lip 2020, o 01:57
autor: lukasz22katowic
Ale tak dla potomnych , czy program delphi i kabelki do niego za 450 zl z portalu wszystkim znanego wystarcza do zaprogramowania pilota , jesli tak to prosil bym o instrukcjie, jesli ktos to umie zrobic napewno sie to komus przyda , tak zeby zrobic a nie zepuć :roll:

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 5 lip 2020, o 11:54
autor: GregoR.
Janek masz racje.
Lukasz22katowic interfejs delphi z oprogramowaniem bez problemu za niewiele ponad 100 zł kupisz na aliexpress.
Co do modułu centralnego zamka to gdzieś mam taki drugi i chyba wlasnie z slarmem ale problem (przynajmniej u mnie) z nim jest taki że po podlaczeniu go włączają się kierunki awaryjne.
Posiadam również dodatkowe piloty, jak chcesz to możemy się dogadać.
Nie będziemy o tym tutaj pisać bo to nie giełda, pisz na PW.

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 6 lip 2020, o 09:49
autor: lukasz22katowic
Ok jak cos to dam cynk , narazie musze ogrnać chloniczke oleju

Re: [VOLVO V40 T4 98r] problem alarm

: 20 lip 2020, o 22:09
autor: lukasz22katowic
Panowie chlodnczka zrobiona jest ok , mam oprogramowanie delphi 2015 , potrzebuje kabelek do tego , z allegro, nie kupuje na innych portalach , czy moglbym prosic o link do akucji , chciabym aby mi obsluzyl v40 t4 i v40 1.9 td 90 KM , cena najlepiej do 500 zl :)