[V40 1.9D 04r] Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 12:10
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Leszno
- imię: Przemyslaw
[V40 1.9D 04r] Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Witam,
Mam problem z mechanizmem podnoszenia szyby, prawdopodobnie padł silnik, ponieważ w dół działa bez zarzutów, a jeśli podciąga się ją do góry to szyba zatrzymuje się w jednym miejscu (3/4 wysokości). Gdy podciągnę szybę ręką 5cm wyżej to dalej jest już ok i zamyka się.
Mam pytanie czy każdy mechanizm pasuje do wersji lift? Posiadam 2003r lift, a na alledrogo jest pełno od wersji 98-00. Mam pytanie czy będzie pasować do mojego? Jeden sprzedawca twierdzi, że wszystkie mają takie same, inny za to że musi być wersja od lift.
Pozdrawiam
Mam problem z mechanizmem podnoszenia szyby, prawdopodobnie padł silnik, ponieważ w dół działa bez zarzutów, a jeśli podciąga się ją do góry to szyba zatrzymuje się w jednym miejscu (3/4 wysokości). Gdy podciągnę szybę ręką 5cm wyżej to dalej jest już ok i zamyka się.
Mam pytanie czy każdy mechanizm pasuje do wersji lift? Posiadam 2003r lift, a na alledrogo jest pełno od wersji 98-00. Mam pytanie czy będzie pasować do mojego? Jeden sprzedawca twierdzi, że wszystkie mają takie same, inny za to że musi być wersja od lift.
Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Witam,
podbijam temat, mam coś podobnego u siebie z tym że:
Szybę opuściłem do końca i już nie chciała wrócić do góry, rozebrałem boczek i ręcznie musiałem ją popchnąć. Prowadnice raczej nie wymagają smarowania bo w dół idzie jak po maśle. Panel sterowania działa, bo opuszcza i inne szyby działają.
NAJWAŻNIEJSZE: Jak klikam żeby szła do góry do silnik podnoszenia kręci jakby w miejscu, słychać jego ciągłą pracę a szyba ani drgnie.
Czy coś gdzieś się wyczepiło? Czy coś spadło? Jest tam jakaś krańcówka? Ciężko tam cokolwiek zobaczyć jak nie wiadomo czego szukać.
podbijam temat, mam coś podobnego u siebie z tym że:
Szybę opuściłem do końca i już nie chciała wrócić do góry, rozebrałem boczek i ręcznie musiałem ją popchnąć. Prowadnice raczej nie wymagają smarowania bo w dół idzie jak po maśle. Panel sterowania działa, bo opuszcza i inne szyby działają.
NAJWAŻNIEJSZE: Jak klikam żeby szła do góry do silnik podnoszenia kręci jakby w miejscu, słychać jego ciągłą pracę a szyba ani drgnie.
Czy coś gdzieś się wyczepiło? Czy coś spadło? Jest tam jakaś krańcówka? Ciężko tam cokolwiek zobaczyć jak nie wiadomo czego szukać.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Panowie, a nie słychać przypadkiem chrobotania głośniejszego lub cichszego podczas podnoszenia, bo jak tak, to najprawdopodobniej wytarte zostało w jednym miejscu kilka zębów w trybie pod dekielkiem w zaznaczonym miejscu na zdjęciu
a jeżeli to nie to to jeszcze pozostaje faktycznie sam silniczek do wymiany. Jego elementy mogły się przegrzać i dlatego jest słaby. W dół będzie opuszczał bez problemu bo nie potrzebuje za dużo siły bo szyba praktycznie sama opada a z kolei do góry dochodzi już właśnie ciężar szyby o opory tarcia na prowadnicach.
Takie zdjęcie poglądowe rozebranego silnika
Ja u siebie robiłem przekładkę samego silnika. Dodam jeszcze tyle, że jak ktoś będzie chciał robić u siebie przekładkę samego silnika to najlepiej mieć silnik z tej samej strony co wymieniamy a jak mamy ze strony przeciwnej konieczne będzie przełożenie zaznaczonego elementu ze "starego" silnika do "nowego", ponieważ te właśnie elementy określają czy silnik jest do mechanizmu opuszczania szyby w lewych czy prawych drzwiach
a jeżeli to nie to to jeszcze pozostaje faktycznie sam silniczek do wymiany. Jego elementy mogły się przegrzać i dlatego jest słaby. W dół będzie opuszczał bez problemu bo nie potrzebuje za dużo siły bo szyba praktycznie sama opada a z kolei do góry dochodzi już właśnie ciężar szyby o opory tarcia na prowadnicach.
Takie zdjęcie poglądowe rozebranego silnika
Ja u siebie robiłem przekładkę samego silnika. Dodam jeszcze tyle, że jak ktoś będzie chciał robić u siebie przekładkę samego silnika to najlepiej mieć silnik z tej samej strony co wymieniamy a jak mamy ze strony przeciwnej konieczne będzie przełożenie zaznaczonego elementu ze "starego" silnika do "nowego", ponieważ te właśnie elementy określają czy silnik jest do mechanizmu opuszczania szyby w lewych czy prawych drzwiach
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Dzięki za odpowiedź.
Chrobotania nie słyszę, słyszę tylko "mielenie" silniczka jakby w miejscu. Dziwne, bo skoro nie ma siły to powinien się zatrzymać? Bo chyba na tej zasadzie wie kiedy ma przestać podnosić - idzie do góry i gdy opór jest już za duży to odcina prąd i przestaje działać a tutaj mieli i mieli jakby nawijał w miejscu. Ale tylko do góry jak chcę podnieść. Dodam, że trzymając rękę na szybie nie czuję nawet jej drgnięcia kiedy cisnę "góra".
Powiedz mi, jak zdejmę boczek i odkręcę te 3 śruby co trzymają silniczek to będę w stanie go obejrzeć przez dziury w poszyciu drzwi? Bo widzę, że poszycie jest nitowane i raczej nie ma innej opcji?
PS.
Jak macałem ten mechanizm w trakcie pracy, to linka od dołu podczas opusczania dawała szarpnięcie lekkie, natomiast linka górna też nie drgnęła - możliwe, żeby linka się zerwała i dawała takie objawy?
Chrobotania nie słyszę, słyszę tylko "mielenie" silniczka jakby w miejscu. Dziwne, bo skoro nie ma siły to powinien się zatrzymać? Bo chyba na tej zasadzie wie kiedy ma przestać podnosić - idzie do góry i gdy opór jest już za duży to odcina prąd i przestaje działać a tutaj mieli i mieli jakby nawijał w miejscu. Ale tylko do góry jak chcę podnieść. Dodam, że trzymając rękę na szybie nie czuję nawet jej drgnięcia kiedy cisnę "góra".
Powiedz mi, jak zdejmę boczek i odkręcę te 3 śruby co trzymają silniczek to będę w stanie go obejrzeć przez dziury w poszyciu drzwi? Bo widzę, że poszycie jest nitowane i raczej nie ma innej opcji?
PS.
Jak macałem ten mechanizm w trakcie pracy, to linka od dołu podczas opusczania dawała szarpnięcie lekkie, natomiast linka górna też nie drgnęła - możliwe, żeby linka się zerwała i dawała takie objawy?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Żeby to dokładnie obejrzeć to najlepiej wyjąć cały mechanizm opuszczania szyby. Na zamontowanym za dużo nie zdziałasz. Nie ma z tym dużo roboty jak już masz boczek zdjęty.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Mógłbym Cię prosić w kilku żołnierskich słowach jak to zdziałać?
Nie mam dwóch lewych rąk, ale to będzie moje pierwsze podejście do mechanizmów szyb
Nie wiem, czy szybę spuścić na dół, dać do góry, czy jakieś kostki wypinać, na co zwrócić uwagę...
Czy może wystarczy odkręcić 3 śruby na których siedzi i wypiąć linki?
I czy przede wszystkim mechanizmy do 2002 będą pasować z wcześniejszych lat?
Nie mam dwóch lewych rąk, ale to będzie moje pierwsze podejście do mechanizmów szyb
Nie wiem, czy szybę spuścić na dół, dać do góry, czy jakieś kostki wypinać, na co zwrócić uwagę...
Czy może wystarczy odkręcić 3 śruby na których siedzi i wypiąć linki?
I czy przede wszystkim mechanizmy do 2002 będą pasować z wcześniejszych lat?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Mam ten sam problem, szyba się opuszcza, ale do góry już nie pójdzie. Słychać tylko mielenie silnika. Żeby zasunąć szybę , musiałem jednocześnie naciskać zasuwanie szyby i ciągnąć ją ręcznie do góry. Jak napisał Grego5 problem jest w tym elemencie. Jest tam jakby taka zębatka z tworzywa, która się wytarła i popękała. Za pierwszym razem posklejałem to i podziałało kilka miesięcy. Teraz znowu się zepsuło i w najbliższych dniach chcę wymienić mechanizm na nowy. Niestety oczywiście padło mi od strony kierowcy w przodu a tych jest najmniej do kupienia.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
W sensie "nowy" używany? Kupiłem właśnie, mam nadzieję że ta używka trochę podziała. Najlepiej byłoby dorwać kogoś z drukarką 3D żeby sobie narobić tych trybików na zapas
A możesz potwierdzić moje domysły co do demontażu? Wystarczy odkręcić te 3 śruby, wypiąc wtyczkę i linki i będzie dało się go wydostać?
Na szczęście jak jest klima to pół biedy bez tej szyby - jedyny zonk na parkingach ze szlabanem i autostradach ...
A możesz potwierdzić moje domysły co do demontażu? Wystarczy odkręcić te 3 śruby, wypiąc wtyczkę i linki i będzie dało się go wydostać?
Na szczęście jak jest klima to pół biedy bez tej szyby - jedyny zonk na parkingach ze szlabanem i autostradach ...
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
To jest zdjęcie poglądowe (nie mojego mechanizmu ale mam taki sam)
Musisz go wyciągnąć z drzwi w takiej postaci, bo dopiero wyjęty da się rozebrać.
Żeby go wyciągnąć najpierw odkręcasz 2 śruby na torksa trzymające szybę. Jedną odkręcisz bez problemu bo jest dojście, do drugiej będziesz musiał opuścić trochę szybę, na tyle aż będziesz miał dostęp do tej śruby. Potem odkręcasz 3 śrubki od silnika i 4 trzymające prowadnicę (zaznaczone na zdjęciu). I masz już mechanizm odkręcony.
Żeby go wyjąć będziesz jeszcze musiał odkręcić jedną prowadnicę od szyby bo przeszkadza ona przy wyjmowaniu całego mechanizmu. Prowadnica ta, a raczej jej kawałek, jest przykręcona jest jedną śrubką, którą odkręcasz, potem prowadnicę ciągniesz do dołu, wychodzi ona z gniazda i wyciągasz ją na zewnątrz. Wyciągasz tylko element metalowy tej prowadnicy, ten plastik czy element elastyczny zostaje (jak rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi), potem będziesz musiał to z powrotem złożyć.
Jak będziesz wyciągał mechanizm to odepniesz sobie kostkę z przewodami od silnika.
Pamiętaj jak będziesz wyciągał ten mechanizm (wyjdzie tylko w jeden sposób) bo dokładnie tak samo musisz go włożyć.
Musisz go wyciągnąć z drzwi w takiej postaci, bo dopiero wyjęty da się rozebrać.
Żeby go wyciągnąć najpierw odkręcasz 2 śruby na torksa trzymające szybę. Jedną odkręcisz bez problemu bo jest dojście, do drugiej będziesz musiał opuścić trochę szybę, na tyle aż będziesz miał dostęp do tej śruby. Potem odkręcasz 3 śrubki od silnika i 4 trzymające prowadnicę (zaznaczone na zdjęciu). I masz już mechanizm odkręcony.
Żeby go wyjąć będziesz jeszcze musiał odkręcić jedną prowadnicę od szyby bo przeszkadza ona przy wyjmowaniu całego mechanizmu. Prowadnica ta, a raczej jej kawałek, jest przykręcona jest jedną śrubką, którą odkręcasz, potem prowadnicę ciągniesz do dołu, wychodzi ona z gniazda i wyciągasz ją na zewnątrz. Wyciągasz tylko element metalowy tej prowadnicy, ten plastik czy element elastyczny zostaje (jak rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi), potem będziesz musiał to z powrotem złożyć.
Jak będziesz wyciągał mechanizm to odepniesz sobie kostkę z przewodami od silnika.
Pamiętaj jak będziesz wyciągał ten mechanizm (wyjdzie tylko w jeden sposób) bo dokładnie tak samo musisz go włożyć.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: Problem z mechanizmem podnoszenia szyby
Brzmi masakrycznie ale dziękuję za szczegółowy opis.
Czy podczas całej operacji muszę jakoś zabezpieczać szybę czy ona raczej nie spadnie?
Czy podczas całej operacji muszę jakoś zabezpieczać szybę czy ona raczej nie spadnie?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html