[V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Robbie 70 » 20 sie 2020, o 07:12

Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Janek_wro » 20 sie 2020, o 19:20

Robbie 70 pisze:
20 sie 2020, o 07:12
Obrazek
Chyba troche inny model licznika, bo te kontrolki to żaróweczki.
Wygląda na to że sterowanie podaniem masy, bo po przeciwnej stronie +12V
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Robbie 70 » 21 sie 2020, o 05:58

Janek_wro pisze:
20 sie 2020, o 19:20

Chyba troche inny model licznika, bo te kontrolki to żaróweczki.
Wygląda na to że sterowanie podaniem masy, bo po przeciwnej stronie +12V
No. Znalazłem to ale tam był V40 z 2001 a kolega ma 2003.
Te są ze schematu S40/V40 2003
Licznik. Strzałką zaznaczony jest konektor 44/39
Obrazek

Sterownik LPG konektor 44/39 zaznacz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vathaz
Posty: 17
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 21:55
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Kozienice
imię: Wojciech

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Vathaz » 23 sie 2020, o 20:29

Rozebrałem licznik niestety od tyłu licznika zastałem taki widok:
Obrazek
Pin B12 jest pusty zgodnie z tym co koledzy pisali wisi w powietrzu.
Dobrałem się do licznika bo tam piny są wszystkie i temat wygląda tak:
Obrazek
Pin B12 namierzyłem na płytce w zaznaczonym miejscu względem masy ma 5,3kOhm więc jest z czymś spięty. Korci mnie rozebrać go dalej prześledzić ścieżkę na płytce ale mam obawy odnośnie późniejszego poprawnego spasowania wskazówek. Dolutuję przewód i puszczę na niego przez rezystor masę. Jeśli po drodze jest jakaś elektronika to nie wykluczone że pojawienie się sygnału na tym pinie będzie determinować jakaś linijka kodu w epromie.

Sprawdziłem na pinie B12 na zegarku jest 12,84V. Po podłączeniu do masy przez rezystor 1kOhm oczywiście nic nie podaje :P zbyt piękne by to było. Jakieś pomysły? Jeszcze druga taka opcja choć pewnie równie abstrakcyjna... posłużę się kadrem z YT odnośnie zmiany podświetlenia zegarów:
Obrazek
Zapewne jedne z nóżek wyświetlacza odpowiadają za tą kontrolkę może tędy ją wysterować? 8-)

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Janek_wro » 23 sie 2020, o 22:35

Vathaz pisze:
23 sie 2020, o 20:29
Sprawdziłem na pinie B12 na zegarku jest 12,84V. Po podłączeniu do masy przez rezystor 1kOhm oczywiście nic nie podaje
A pomierzyłeś do ilu woltów ściągnął wtedy potencjał? jaki prąd płynął przez rezystor?
woltomierz, miliamperomierz i do dzieła.
Na pewno można stamtąd wypuścić bezpiecznie kilka do kilkanaście mA. Wersje "lampkowe" musiały wysterować żarówkę wprost, więc przynajmniej te 100mA, albo i więcej.
Tu jeśli to wejście cyfrowe, to próbuj uzyskać potencjał poniżej 1V. Dobieraj mniejsze rezystancje 500om, 330om, mierząc czy nie przekraczasz prądu.

Oczywiście wszystko jeszcze może zależeć od software licznika.
Jeśli to nie zadziała, to trzeba odpuścić.
Vathaz pisze:
23 sie 2020, o 20:29
Zapewne jedne z nóżek wyświetlacza odpowiadają za tą kontrolkę może tędy ją wysterować? 8-)
jeszcze trudniejsze.
Jeśli dobrze pamiętam, sterowanie wyświetlaczem LCD to sterowanie sygnałem zmiennym segmentu względem backplane. w odpowiedniej fazie, z odpowiednim wypełnieniem.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Vathaz
Posty: 17
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 21:55
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Kozienice
imię: Wojciech

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Vathaz » 24 sie 2020, o 15:08

Porobilem pomiary sytuacja wyglada tak:
Napiecie na pinie b12 - 11.9V wczoraj bylo 12.8v sprawdzalem na zimnym moze dlatego.
Spadek na rezystorze 1kOhm - 2,75v
Prąd - 0.99mA i tu mnie zaskoczyło że coś za nisko
Podłączyłem bezposrednio mase przez amperomierz i jest dokladnie to samo ~1mA.
Wiekszy prad nie popłynie. Jeśli sterowanie tym pinem moze odbyć sie jakas nieokreslona opornością moze zamiast probować z coraz to kolejnymi rezystorami podłączyć mase przez potencjometr liniowy 1kOhm i powoli nim obracac? Ma to sens?

Awatar użytkownika
Vathaz
Posty: 17
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 21:55
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Kozienice
imię: Wojciech

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Vathaz » 25 sie 2020, o 12:42

Przepraszam za post pod postem nie miałem już możliwości edycji..

Tak przyjrzałem się schematowi wrzuconemu przez Robbie 70 i skupiłem się na jego prawej stronie:
Obrazek
Tu ze sterownika na złączu 44/39 wychodzą dwa sygnały a nie jeden. Mianowicie B12 i B22 muszę znowu zajrzeć za zegary i pomiary porobić. Jak spojrzymy wyżej to widać, że do licznika dochodzi/odchodzi do wysterowania sygnały na pinach A17, B7, B8, B9, B10, B12, B17, B22, B23, zakładam, że tu jest schemat licznika z żarówkami a nie od polifta widać też że tutaj też kontrolka check-engine występuje. Może po prostu więcej pinów należy wysterować do poprawnego zapalenia LPG. Z samego sterownika ori LPG wychodzą 2 sygnały, teoretycznie B22 odpowiada za trakcję zgodnie z powyższym schematem ale ten schemat jest prawdopodobnie od przedlifta. Muszę zobaczyć czy od B22 też mam "lukę" w kostce.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Robbie 70 » 25 sie 2020, o 12:54

Vathaz pisze:
25 sie 2020, o 12:42
...........zakładam, że tu jest schemat licznika z żarówkami a nie od polifta
Tu w tym moim poście jest schemat z Twojego rocznika 2003.
viewtopic.php?p=156882#p156829

Awatar użytkownika
Vathaz
Posty: 17
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 21:55
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Kozienice
imię: Wojciech

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Vathaz » 25 sie 2020, o 13:20

Zasugerowałem się obecnością licznika podwójnego na schemacie (dwie wskazówki) pod numerami 19/1 19/2 w moim liczniku ten podwójny nie występuje a w przedlifcie tak.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T B4204T3 2003] Wysterowanie kontrolki LPG w zegarach

Post autor: Robbie 70 » 25 sie 2020, o 15:00

Nie jestem specem ale wydaje mi się, że za dużo nie podziałasz z tym, bo kontrolka LPG będzie chyba sterowana którymś bajtem w informacji przychodzącej ze sterownika EMS2000(chyba taki masz) do licznika.
Może się mylę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”