[V40 2.0T 160KM 2000r] awaria CEM albo i nie

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Lunatyk
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2020, o 20:37
Model: v40
Silnik: 2.0T
moc: 160KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krzysiek

[V40 2.0T 160KM 2000r] awaria CEM albo i nie

Post autor: Lunatyk » 1 lis 2020, o 10:21

Cześć jestem nowy i proszę o wyrozumiałość.
Przeszukałem forum ale mój problem jest nietypowy i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi...

Od razu dodam że przed incydentem wszystko pracowało wzorowo. Dopiero kupiłem auto i porobiłem wszystko co uważam za istotne po zakupie samochodu:
-rozrząd
-wymiana świec
-wymiana przewodów
-cewek
-zawieszenie
-nowy akumulator (naładowany, alternator sprawny ładował, napięcie dziś nawet po staniu na awaryjnych 2h 12.4V)


ogólnie był prawie bez zarzutu. Prawie, bo...
-przygasał licznik do rytmu kierunkowskazów
-SDPROG pokazywał błąd czujnika ciśnienia powietrza bar/atmosferycznego
-lambda zbyt bogatą mieszankę rząd 1
Oprócz tego śmigał jak ta lala do czasu...

Wczoraj w trakcie jazdy przy wyprzedzaniu, nagle obroty spadły do 0 i auto zgasło
próbowałem jeszcze z biegu go szarpnąć ale w końcu stanąłem i tak:
po przekręceniu kluczyka w poz II działają nawiewy, światła i inne sprzęty, radio, zapalniczka, klakson ale
-nie kręci
-nie słychać pompy
-nie da się już połączyć z OBD (nie widzi nawet interfejsu przez bluetooth w telefonie)
-nie świeci się check engine ( a palił się przez powyższze błędy)
-nie świeci się immo ( chyba to ten samochodzik przekreślony)
-reszta kontrolek normalnie się zachowuje
-nie włącza się też przełącznik STAG od LPG (powinien się włączać w poz II)
po przekręceniu dalej kluczyka jest cisza... nie słychać żadnych stuków ( gdyby się rozrusznik zablokował czy coś)

Martwy jest i tyle

posprawdzałem co mogłem czyli:
-bezpieczniki pod maską i pod kierownicą
-czarne przekaźniki tylko wypiąłem (nie grzechoczą) i te które mogłem pozamieniałem miejscami żeby sprawdzić czy cokolwiek się zmieni
-wyciągnąłem CEM dziś i obejrzałem dokładnie (nie jestem elektronikiem ale nic nie jest wybulone ani brązowe)
-pogrzałem suszarką CEM i złożyłem

dalej nic

Czy ktoś jest w stanie pomóc?

Awatar użytkownika
massselll
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2020, o 17:33
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 90 KW
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Szymon

Re: [V40 2.0T 160KM 2000r] awaria CEM albo i nie

Post autor: massselll » 1 lis 2020, o 16:58

Masz kogos zeby podmienic CEM i sprawdzic czy problem ustanie.

Awatar użytkownika
Lunatyk
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2020, o 20:37
Model: v40
Silnik: 2.0T
moc: 160KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krzysiek

Re: [V40 2.0T 160KM 2000r] awaria CEM albo i nie

Post autor: Lunatyk » 1 lis 2020, o 21:48

Zamówiłem z neta ale dopiero koło środy dojdzie. Czy wystarczy podmiana? Czy trzeba adoptować? Kupiłem jakiś używany o tym samym oznaczeniu na plombie...tzn różni się tylko w dwóch miejscach ( numer 00W32 i 0907 jest inny). Czy to wystarczy?

Zdjęcie nalepki:
https://ibb.co/N3Z4sC2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”