od Type R do V40 :)

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
jamin
Posty: 2
Rejestracja: 5 lip 2014, o 20:07
Model: Civic Type R
Silnik: 2.0 201KM
Rocznik: 2007
Skąd jesteś?: Gliwice
imię: Blazej

od Type R do V40 :)

Post autor: jamin » 5 lip 2014, o 20:20

Witam serdecznie!

Zastanawiam się poważnie nad zakupem Volvo V40 2012 - ...
Interesuje mnie tylko i wyłącznie benzyna, a tego niestety nie jest zbyt wiele na rynku wtórnym, ale to dobrze, bardzo lubię rzadko spotykane auta.
Aktualnie jezdzę Civiciem Type R. Ale potencjał tego auta jest nie do wykorzystania w ruchliwym mieście, do tego dużo pali i jest mało komfortowe na trasie.
Ogólnie jednak auto uwielbiam, ale człowiek się starzeje, zmienia i chce czegoś innego... Już jak kupowałem Hondę byłem świadomy tego że będę miał nielada problem z wyborem kolejnego auta, gdyż niezmiernie trudno będzie kupić auto lepsze niż Type R.
Początkowo padło na nową Mazdę 3, która absolutnie urzekła mnie stylistyką, nowoczesnymi technologiami, silnikiem wolnossącym oraz tym ze jest w całości produkowana w Japonii. Jednak po odwiedzeniu forum i poczytaniu problemów użytkowników z nowymi autami ktorymi wyjechali z salonu, zrezygnowałem z tego pomysłu.
Kolejny strzał ... Volvo V40. Ktorego stylistyka także przypadła mi do gustu, duże wrazenie zrobiło na mnie wnetrze auta, które wygląda bardzo stylowo i solidnie (jeszcze nie siedziałem w srodku, nie dotykałem itp.). Koniecznie chcę wersję ze zmiennym wyświetlaniem zegarów i najlepiej z nawigacją (z tym niestety ciężko, większość jest bez). Jedyne co mnie martwiło to turbodoładowanie, jestem raczej zwolennikiem silników wolnossacych. Jednak motoryzacja zmierza w takim kierunku, ze pogodzilem się juz jakis czas temu z tym ze moje kolejne auto może będzie z turbiną.
Myslę ze padnie na wersje silnikową T3, gdyż T4 tez praktycznie z tego co widze aktualnie nie do dostania na rynku wtórnym (ewentualnie mozna z korzystać z Polestara jezeli 150 KM bedzie za mało).
Pozostaje pytanie manual czy automat. Z danych technicznych wynika ze niestety automat jest wolniejszy i auto pali wiecej paliwa. Ale z automatem mozna miec genialny adaptacyjny automat, a z manualem chyba tylko zwykły (nie jestem pewien).
Czy ktos jest wlascicielem lub mial okazję pojezdzic V40 T3 lub T4 w automacie? Skrzynia podobno jest dwusprzęgłowa, jak to wygląda w praktyce, czy zmienia biegi sprawnie bez wahania wmiare szybko?
Czy użytkownicy V40 2012-... są zadowoleni ze swoich pociech? Czy są jakies usterki wieku młodzieńczego, które często występują w tych modelach ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: od Type R do V40 :)

Post autor: łosiu92 » 5 lip 2014, o 22:27

Ja moge powiedzieć niewiele, byłem na jeździe testowej v40 T3 z manualna skrzynia, ale dla mnie type R i nowe v40 to dwie zupełnie inne bajki... to co mnie zaskoczylo pozytywnie w v40 T3 to elastyczność silnika, no i samo zegary (jak wspominaleś z różnymi trybami). Ogólnie auto fajne, tylko widoczność do tyłu raczej marna. Reasumujac, nie wiem czy czego dokładnie oczekujesz od V ki ale po type R erze to zupelnie nie ten segment ;) Z type R a czerpie sie radość z jazdy po wkreceniu go powyżej 5 tys, prowadzenie w ciasnych zakretach itp,natomiast V ka to najmniejsze rodzinne volvo i ze sportem raczej malo ma wspolnego ;)
Keep Calm and Boost On

Awatar użytkownika
jamin
Posty: 2
Rejestracja: 5 lip 2014, o 20:07
Model: Civic Type R
Silnik: 2.0 201KM
Rocznik: 2007
Skąd jesteś?: Gliwice
imię: Blazej

Re: od Type R do V40 :)

Post autor: jamin » 6 lip 2014, o 10:57

Dzięki za odpowiedź :)
Oczywiście jestem w pełni świadomy tego, że to dwa kompletnie różne auta, Type R kręci się do 8300obr/min i to jest cudowny silnik, ale gdzie na codzień to wykorzystać? Jedynie jak się kręcę po mieście późnym wieczorem i jest troche luźniej to można się pobawić, ale tak to ciężko. Auto jest fantastyczne i jestem z niego bardzo zadowolony, ale ciągnie mnie juz troche do bardziej luksusowego i spokojnego wnętrza. Słyszałem własnie duzo dobrego o elastycznosci T3, ten silnik ma momen obrotowy chyba juz od 1600br/min, takze powinno się nim bardzo przyjemnie jezdzic po miescie i nie powinno zabraknąć pary na autostradzie, mysle ze 150KM to na nasze realia wystarczająco. Słyszalem tez dobre opinie na temat skrzyni manualnej, podobno nie ma długich skoków, jest precyzyjna i bardzo przyjemnie wskakuje w kolejne miejsca. Wiem ze ukłąd kierowniczy nie będzie miał nic wspólnego z precyzyjnym jak skalpel układem w Type R, jednak słyszałem ze w V40 Volvo poczyniło duzy postęp i auto przyjemnie prowadzi sie w zakretach i nie przechyla się zanadto. Aha i kamera cofania konieczna :)
Oczywiście jak juz bede konkretnie poszukiwał auta, to jazda probna obowiazkowo, ale myślę ze V40 mnie nie zawiedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”