poduszki powietrzne vs miska olejowa
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 15:40
- Model: V40
- Silnik: D3
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2015
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Tomasz
poduszki powietrzne vs miska olejowa
Witam,
Przymierzam się do zakupu używanej V40.
Mam pytanie do użytkowników tego modelu, szczególnie zaglądających pod maskę.
Czy jeżeli auto dostało delikatnie z przodu i lekko pękła miska olejowa, można przyjąć że na pewno wywaliło poduszki powietrzne?
Nie mogę znaleźć zdjęć jak to jest umiejscowione. Dodam, że chłodnica nie ucierpiała.
Ma ktoś jakieś doświadczenia. Ze zdjęć aut uszkodzonych na popularnym serwisie aukcyjnym widzę, że przy niewielkich obrażeniach poduszki często się wystrzelone???
Pozdrawiam PPWWKK
Przymierzam się do zakupu używanej V40.
Mam pytanie do użytkowników tego modelu, szczególnie zaglądających pod maskę.
Czy jeżeli auto dostało delikatnie z przodu i lekko pękła miska olejowa, można przyjąć że na pewno wywaliło poduszki powietrzne?
Nie mogę znaleźć zdjęć jak to jest umiejscowione. Dodam, że chłodnica nie ucierpiała.
Ma ktoś jakieś doświadczenia. Ze zdjęć aut uszkodzonych na popularnym serwisie aukcyjnym widzę, że przy niewielkich obrażeniach poduszki często się wystrzelone???
Pozdrawiam PPWWKK
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
To że pękła miska nie oznacza że musiały wywalić poduchy. Miska jest z lekkich stopów i nie potrzeba dużej siły żeby ją uszkodzić.ppwwkk pisze:Czy jeżeli auto dostało delikatnie z przodu i lekko pękła miska olejowa, można przyjąć że na pewno wywaliło poduszki powietrzne?
Drugim tematem jest w jaki sposób auto zostało uszkodzone. Może dostało lekkiego dzwona i siłą pędu wjechało na np. wystający kamień czy coś innego dość twardego leżącego na glebie.
Najlepiej niech sprzedający wypowie się w tym temacie, chyba że to handlarz nieznający historii auta.
A co do poduch to potrzebny jest konkretny strzał żeby wypaliły. Choć i na to nie ma reguły bo znam przypadek że gość uderzył pięścią w poduchę kierowcy i ta wybuchła
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
Kumpel kiedyś wrzucił kierownicę do bagażnika i łapał klapę po podwórku.Ja przyrąbałem pięścią w klakson i poducha strzeliła.Prawie wtedy sobie własną ręką zęby wybiłem.
Miałem wypadek Sprinterem i poducha została cała.Chyba nie ma na to reguły a czujników jest kilka rodzajów.
Przeważnie są uderzeniowe na przednich podłużnicach jakieś 20 cm od mocowania belki ale też tzw przeciążeniowe.
Możesz sobie porównać strzał z pięści kiedy poducha odpala a do tej foty gdzie jest cała:
Miałem wypadek Sprinterem i poducha została cała.Chyba nie ma na to reguły a czujników jest kilka rodzajów.
Przeważnie są uderzeniowe na przednich podłużnicach jakieś 20 cm od mocowania belki ale też tzw przeciążeniowe.
Możesz sobie porównać strzał z pięści kiedy poducha odpala a do tej foty gdzie jest cała:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 15:40
- Model: V40
- Silnik: D3
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2015
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Tomasz
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
Oczywiście nie spodziewałem się zero-jedynkowej odpowiedzi
W nowych autach (nowa V40 na pewno jest w tym worku) sprawa z czujnikami poduszek jest trochę bardziej skomplikowana
Z tego co opowiadają ludzie z AUTOLIVa (zakład pd Wrocławiem - robią poduszki) aktualnie jest kilka czujników skorelowanych ze sobą - żeby poduszka wystrzeliła musi być sygnał zwrotny z ?(3) czujników - eliminuje to przypadki, o których każdy słyszał "chłop najechał dynamicznie na krawężnik i wybiło mu zęby".
Eliminuje to również takie przypadki jak wspomniane uderzenie pięścią.
Dzisiaj systemy bezpieczeństwa są ściśle powiązane z pasami, niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, że po kolizji ten układ nie funkcjonuje już tak jak powinien
Przypadek Twojego Mercedesa (Borysław) bardzo ciekawy - wręcz niemożliwe wydaje się, żeby przy takiej kolizji poduchy zostały całe.
Bardziej interesuje mnie umiejscowienie miski w V40 po >2012. Jak wspomniałem wcześniej chłodnica nie ucierpiała.
W nowych autach (nowa V40 na pewno jest w tym worku) sprawa z czujnikami poduszek jest trochę bardziej skomplikowana
Z tego co opowiadają ludzie z AUTOLIVa (zakład pd Wrocławiem - robią poduszki) aktualnie jest kilka czujników skorelowanych ze sobą - żeby poduszka wystrzeliła musi być sygnał zwrotny z ?(3) czujników - eliminuje to przypadki, o których każdy słyszał "chłop najechał dynamicznie na krawężnik i wybiło mu zęby".
Eliminuje to również takie przypadki jak wspomniane uderzenie pięścią.
Dzisiaj systemy bezpieczeństwa są ściśle powiązane z pasami, niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, że po kolizji ten układ nie funkcjonuje już tak jak powinien
Przypadek Twojego Mercedesa (Borysław) bardzo ciekawy - wręcz niemożliwe wydaje się, żeby przy takiej kolizji poduchy zostały całe.
Bardziej interesuje mnie umiejscowienie miski w V40 po >2012. Jak wspomniałem wcześniej chłodnica nie ucierpiała.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
Skoro wiesz o takich rzeczach
to w jakim celu pytania tego typuppwwkk pisze:Z tego co opowiadają ludzie z AUTOLIVa (zakład pd Wrocławiem - robią poduszki) aktualnie jest kilka czujników skorelowanych ze sobą - żeby poduszka wystrzeliła musi być sygnał zwrotny z ?(3) czujników - eliminuje to przypadki, o których każdy słyszał "chłop najechał dynamicznie na krawężnik i wybiło mu zęby".
Eliminuje to również takie przypadki jak wspomniane uderzenie pięścią.
Dzisiaj systemy bezpieczeństwa są ściśle powiązane z pasami, niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, że po kolizji ten układ nie funkcjonuje już tak jak powinien
A miska w jakim typie silnika? D3 jak u Ciebie w profilu? |Czy może jakiś inny silnik?ppwwkk pisze:Czy jeżeli auto dostało delikatnie z przodu i lekko pękła miska olejowa, można przyjąć że na pewno wywaliło poduszki powietrzne?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
Jednak nie wystrzeliła.Była na 100% sprawna.ppwwkk pisze:wręcz niemożliwe wydaje się, żeby przy takiej kolizji poduchy zostały całe
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 15:40
- Model: V40
- Silnik: D3
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2015
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Tomasz
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
A może ktoś się orientuje czy jest jakiś patent na sprawdzenie, czy oryginalne poduszki są na miejscu?
Czy ASO może mi to potwierdzić przy serwisie czy opierają się jedynie na odczycie z komputera?
PPWWKK
Czy ASO może mi to potwierdzić przy serwisie czy opierają się jedynie na odczycie z komputera?
PPWWKK
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
Najpewniej jest sprawdzenie fizyczne czyli demontaż.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: poduszki powietrzne vs miska olejowa
ppwwkk na logikę.
Piszesz że w nowszych autach są inne systemy blebleblebleblee.....
Czy myślisz że gdyby nie było praktycznie najważniejszego elementu jakim jest poduszka powietrzna system srs nie wykryłby tego?
W naszych autach przerwany obwód np przez głupią wtyczkę od razu krzyczy z deski a pytasz jak to wygląda w V40 II gen.
Druga sprawa to jak napisał Borysław. Gdyby były jakieś przygody, no to sorry, ale jak wywali w takim aucie, to ciężko nie zauważyć że coś było grzebane przy desce czy innych elementach tapicerki. I raczej nikt nie uwierzy że był wymieniany silnik wentylatora bo się upalił
Piszesz że w nowszych autach są inne systemy blebleblebleblee.....
Czy myślisz że gdyby nie było praktycznie najważniejszego elementu jakim jest poduszka powietrzna system srs nie wykryłby tego?
W naszych autach przerwany obwód np przez głupią wtyczkę od razu krzyczy z deski a pytasz jak to wygląda w V40 II gen.
Druga sprawa to jak napisał Borysław. Gdyby były jakieś przygody, no to sorry, ale jak wywali w takim aucie, to ciężko nie zauważyć że coś było grzebane przy desce czy innych elementach tapicerki. I raczej nikt nie uwierzy że był wymieniany silnik wentylatora bo się upalił