v50 :D

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
mafiaa
Debeściak
Posty: 203
Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
Model: v40
Silnik: 1.7
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lubin
imię: konrad

v50 :D

Post autor: mafiaa » 12 lut 2017, o 14:37

witam zastanawiam sie nad zakupem takiego o to autka http://allegro.pl/volvo-v50-1-6hdi-i6714907508.html dokladnie z takim silnikiem lubewntualnie 2.0tez D wiecie cos ta na temat tych silników?
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: v50 :D

Post autor: lebek89 » 12 lut 2017, o 15:30

Ogólnie mi v50 bardzo przypasowalo i przyjemnie się tym jeździ. Przy kupnie jeździłem 1.6 i 2.0. Po porównaniu nie było się nad czym zastanawiać, spalanie podobne, a jazda nie porównywalna. 1.6 nie odpychal się dużo lepiej jak moje t2.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mafiaa
Debeściak
Posty: 203
Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
Model: v40
Silnik: 1.7
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lubin
imię: konrad

Re: v50 :D

Post autor: mafiaa » 12 lut 2017, o 19:49

nom mi o moc nie chodzi. Biorę pod uwagę też ceny OC na 1.6 było by pewnie taniej ale głównie chodzi mi o awaryjnosc silników
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: v50 :D

Post autor: Yaro » 12 lut 2017, o 19:59

Jak już szukasz diesla to wybieraj bez DPf-a. Kupa problemów z nimi jest.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: v50 :D

Post autor: qdlaty » 12 lut 2017, o 20:24

Dpf przy 1.6 podobno jest problematyczny. Nie miałem nigdy, ale słyszałem opinię. W 2.0, ponoć da się co spokojnie czyścić. Jak się wypala jak należy, to problemów żadnych nie powinien sprawiać. Ja w peugeocie już zrobiłem 80 tyś. I póki co tylko uzupełniłem dodatek eloys. Też mnie tak każdy straszył tym filtrem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: v50 :D

Post autor: Yaro » 12 lut 2017, o 20:30

Kilka DPF już wypalałem. Chyba nieumiejętne obchodzenie się z tym ustrojstwem to największa bolączka tych silników. Czasami wtryski padają i jak "mechanik" wymieni nie zmieniając jego klasy w jednostce sterującej to kolejny problem gotowy. Poza tym wymieniają pojedyńcze sztuki a nie wszystkie (żeby klasa była taka sama).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mafiaa
Debeściak
Posty: 203
Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
Model: v40
Silnik: 1.7
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lubin
imię: konrad

Re: v50 :D

Post autor: mafiaa » 12 lut 2017, o 20:34

a tak jakby co ten DPF da się wyciągnąć i jeździć bez tego lub z wypalonym. Bo ja to najchętniej bym wywalił to ustrojstwo
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: v50 :D

Post autor: Yaro » 12 lut 2017, o 20:38

Wywalić sie da. Ale musisz też wgrać program żeby go nie wypalało i nie waliło błędem. Są spece którzy to robią.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: v50 :D

Post autor: qdlaty » 12 lut 2017, o 22:17

Wywalić można, ale trzeba zrobić tak jak Yaro pisze. W volvotech kumpel usuwał dpf w 1.6 i płacił ok 1800 zł.
Lepiej rozejrzyj się za 2.0, to ta sama jednostka co w peugeotach HDI. Tam masz FAP czyli mokry filtr. On jest łatwy do czyszczenia w razie czego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: v50 :D

Post autor: Borysław » 12 lut 2017, o 22:36

Jeżdżę od roku 2,2 HDI i oprócz rozsypanej pompy oleju i regeneracją turbiny nic się nie dzieje z FAP-em.Auto ma 4 lata i 195 tys km przebiegu. Czasami trzeba go przegonić aby się odmulił ale nie jest źle. Jeżeli ma być to auto głównie do miasta to bym odpuścił klekota z FAP-em czy DPF-em.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”