v50 :D
-
- Debeściak
- Posty: 203
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
- Model: v40
- Silnik: 1.7
- moc: 115
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: konrad
v50 :D
witam zastanawiam sie nad zakupem takiego o to autka http://allegro.pl/volvo-v50-1-6hdi-i6714907508.html dokladnie z takim silnikiem lubewntualnie 2.0tez D wiecie cos ta na temat tych silników?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: v50 :D
Ogólnie mi v50 bardzo przypasowalo i przyjemnie się tym jeździ. Przy kupnie jeździłem 1.6 i 2.0. Po porównaniu nie było się nad czym zastanawiać, spalanie podobne, a jazda nie porównywalna. 1.6 nie odpychal się dużo lepiej jak moje t2.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Debeściak
- Posty: 203
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
- Model: v40
- Silnik: 1.7
- moc: 115
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: konrad
Re: v50 :D
nom mi o moc nie chodzi. Biorę pod uwagę też ceny OC na 1.6 było by pewnie taniej ale głównie chodzi mi o awaryjnosc silników
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: v50 :D
Dpf przy 1.6 podobno jest problematyczny. Nie miałem nigdy, ale słyszałem opinię. W 2.0, ponoć da się co spokojnie czyścić. Jak się wypala jak należy, to problemów żadnych nie powinien sprawiać. Ja w peugeocie już zrobiłem 80 tyś. I póki co tylko uzupełniłem dodatek eloys. Też mnie tak każdy straszył tym filtrem.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: v50 :D
Kilka DPF już wypalałem. Chyba nieumiejętne obchodzenie się z tym ustrojstwem to największa bolączka tych silników. Czasami wtryski padają i jak "mechanik" wymieni nie zmieniając jego klasy w jednostce sterującej to kolejny problem gotowy. Poza tym wymieniają pojedyńcze sztuki a nie wszystkie (żeby klasa była taka sama).
-
- Debeściak
- Posty: 203
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
- Model: v40
- Silnik: 1.7
- moc: 115
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: konrad
Re: v50 :D
a tak jakby co ten DPF da się wyciągnąć i jeździć bez tego lub z wypalonym. Bo ja to najchętniej bym wywalił to ustrojstwo
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: v50 :D
Wywalić sie da. Ale musisz też wgrać program żeby go nie wypalało i nie waliło błędem. Są spece którzy to robią.
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: v50 :D
Wywalić można, ale trzeba zrobić tak jak Yaro pisze. W volvotech kumpel usuwał dpf w 1.6 i płacił ok 1800 zł.
Lepiej rozejrzyj się za 2.0, to ta sama jednostka co w peugeotach HDI. Tam masz FAP czyli mokry filtr. On jest łatwy do czyszczenia w razie czego.
Lepiej rozejrzyj się za 2.0, to ta sama jednostka co w peugeotach HDI. Tam masz FAP czyli mokry filtr. On jest łatwy do czyszczenia w razie czego.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: v50 :D
Jeżdżę od roku 2,2 HDI i oprócz rozsypanej pompy oleju i regeneracją turbiny nic się nie dzieje z FAP-em.Auto ma 4 lata i 195 tys km przebiegu. Czasami trzeba go przegonić aby się odmulił ale nie jest źle. Jeżeli ma być to auto głównie do miasta to bym odpuścił klekota z FAP-em czy DPF-em.