V40 Diesel 2001

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Yaro » 6 maja 2017, o 08:31

SkV40 pisze:Czyli amortyzatory do wymianki?
Nie amortyzator. Górne mocowanie amortyzatora. To ono odpowiada za położenie amora.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 6 maja 2017, o 09:38

Yaro pisze:
SkV40 pisze:Czyli amortyzatory do wymianki?
Nie amortyzator. Górne mocowanie amortyzatora. To ono odpowiada za położenie amora.
O to chodzi: http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 130356~101" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Yaro » 6 maja 2017, o 09:40

Dokładnie. Profilaktycznie jeszcze łożysko można wymienić żeby drugi raz nie mieszać :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 6 maja 2017, o 10:50

Ok dzięki wielkie :)

Mam jeszcze kilka pytań:

1. Jak przy odpalaniu zakopci to normalne czy coś nie tak?
2. Jak powinna wyglądać końcówka wydechu?
3. Dwumasa czy bez, jak poznać?
4. W którym miejscu jest turbina, jak gwiżdże to normalne?
5. Skrzynia biegów ma wsteczny w prawo i do tyłu, czy tam też może wystąpić problem z mechanizmem?
6. Jakie opony kupić? W przedlifcie mam 195/60/15, podobno większe będą się obcierac.
7. Silnik ma okolo 340k przebiegu i podobno chodzi na pełnym synetyku, może tak być?

I jeszcze, jaka marka części jest dobra? Bo nie wiem jaki zestaw rozrządu kupić?

Awatar użytkownika
Szatynbury
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 24 maja 2016, o 07:38
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wloclawek
imię: Przemek

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Szatynbury » 6 maja 2017, o 14:54

1. Może lekko zakopcić przy odpalaniu, ważne żeby po rozgrzaniu motoru nie kopcił.
2. Czarna, bez żadnych tłustych, mokrych osadów
3. W D4192T3 (115km) była dwumasa, w T4 (102km) nie wiem.
4. Turbina jest przy płycie grodziowej z tyłu silnika (patrząc od przodu samochodu)
5. Nie ma prawa, tam nie ma renaultowskiego wynalazku tylko bardzo wytrzymała konstrukcja Volvo/Mitsubishi - M56
6. Takie jak przewiduje fabryka - czyli właśnie 195/60/15, ja nie kombinuję z kołami więc jeśli chcesz inne felgi to może ktoś inny bardziej ogarnięty się wypowie w temacie.
7. Jak najbardziej

Paski Gates lub Dayco, napinacze SNR, pompa cieczy - tutaj nie wiem, wyciągałem oryginalną ze swojego auta ale nie mam tropu kto to produkuje. Niby Pierburg i Aisin są ze znaczkami Renault ale to nie są części na pierwszy montaż tylko puszczone przez Renault do sprzedaży jako OEM. W każdym razie kup coś z metalowym wirnikiem - SKF, Hepu, Pierburg. Aisina nie bierz bo wirnik jest plastikowy, ja jakoś nie mam zaufania do takich cudów. Koło pasowe oryginalne robił Hutchinson ale mało kto je wymienia a wg manuala powinno się to robić co każdą wymianę rozrządu, ja wymieniałem.
Wszystkie części, które wymieniłem były montowane na pierwszy montaż do tych motorów. Nie było części z oznaczeniami Volvo, bo takie bajki też czytałem. Wszystko idzie od Renault.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Borysław » 6 maja 2017, o 15:13

Szatynbury pisze:Dayco
To jest akurat badziew z dolnej półki.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Szatynbury
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 24 maja 2016, o 07:38
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wloclawek
imię: Przemek

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Szatynbury » 6 maja 2017, o 15:27

Być może, ale właśnie paski tej firmy były dawane na pierwszy montaż. Oczywiście niekoniecznie to co jest teraz w sprzedaży w sklepach odpowiada jakości tego co dostaniemy w ASO.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: Borysław » 6 maja 2017, o 15:31

Ja mam INA i jak na razie jestem zadowolony. Pompa wody jest jakaś niemiecka ze znaczkiem Renault.
Ważne tylko aby miała metalowy wirnik.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 6 maja 2017, o 16:04

Dzięki wielkie, szkoda że nie wiedziałem o tym forum rok temu jak kupowałem pierwszą v-kę :P

Co uważacie o takiej pompie:
http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody-v ... 06698.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ewentualnie taki zestaw:
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska ... 80701.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Słyszałem że oryginalnie, często pada pasek od alternatora, bo są słabej jakości.

Rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział że po 2000r diesle są udane, nawet nie trzeba się bać tych wtryskiwaczy czy rozbiegania silnika, oczywiście jak ktoś szanuje. Większość napraw jakie mu było dane zrobić to najczęściej sprężyny albo coś innego z zawieszeniem. :)

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: arek12 » 8 maja 2017, o 15:55

To jest silnik DCI 115koni, system Common Rail , silnik 102 konie ma w innym miejscu miarkę oleju. Poza tym można poznać że dzwignia sztanga turbiny w tej wersji działa pionowo a w tej słabszej poziomo.Opony najlepiej jakie mają być ja miałem 195x65x15 było dobrze ale po opadach śniegu zapychało nadkola i musiałem czyścić bo jak by zamarzło to bym czekał do wiosny.

Poprawiłem- NoViK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”