V40 Diesel 2001

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 8 maja 2017, o 16:35

arek12, miałeś jakieś poważne awarie silnika, skrzyni?

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: arek12 » 8 maja 2017, o 19:50

Też mam niedawno trochę ponad rok, jeśli to można nazwać poważną awarią to niedawno zaczął sapać silnik. Dzięki m in temu forum wymontowałem wtryskiwacz i po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Obyło się bez mechanika. Skrzynia pracuje bdb ale od razu sprawdziłem olej. Jedyne co mnie martwi to wysoko sprzęgło ale taki kupiłem działa dobrze a ze względu na dwumase nie ruszam i tak z piskiem opon.

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 8 maja 2017, o 20:13

Dzięki wielkie, teraz dość dużo wiem.
Wszystko się okaże w najblizszy weekend, kiedy to będę testował auto.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności!

Awatar użytkownika
dzi3ek
Debeściak
Posty: 309
Rejestracja: 24 cze 2014, o 19:50
Model: v40
Silnik: D4192T3
moc: 116 KM
Rocznik: 2002
wiek: 27
Skąd jesteś?: Pyskowice
imię: Dawid

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: dzi3ek » 8 maja 2017, o 21:11

SkV40, Ja od zakupu przejechałem już 70 tys km i jedynie wymienilem podkladki na wtryskach jak wspomnial arek12, tyle jesli chodzi o silnik a raczej jego usterki. Po za tym wymienilem rozrzad i dwumas oczywiscie byla to zwykala wymiana czesci eksploatacyjnych :P :D Leje ON i połykam dalej KM.
Dzi3eK :wave:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: kp070 » 8 maja 2017, o 23:51

arek12 pisze:silnik 102 konie ma w innym miejscu miarkę oleju
Ja mam 102 i wydaje mi się że mam miarkę w tym samym miejscu.

Znalezione w sieci:
"silniki 102 KM i 116 KM, różnią się tylko turbiną. Silnik 102 KM posiada stałą, a 116 KM zmienną geometrię łopatek turbiny"

Przyznam że zaintrygował mnie jeszcze ten post:
SkV40 pisze:Czy to możliwe żeby Volvo V40 rocznik 2001, miał pompę wtryskową? Według internetu po 2000r. były tylko silniki z common rail.
Pytam
Że niby common rail nie ma pompy?
Osobiście mam rocznik 2000 lift D4192T4 Common rail, SkV40 co zatem podaje paliwo na wtryski?

Silnik wygląda jak ten na foto
Obrazek

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: arek12 » 9 maja 2017, o 06:14

Chodzi pewnie o tradycyjną pompę wtryskową która podaje paliwo bezpośrednio na wtryski w określonej dawce i czasie.
W naszych jest pompa wysokiego ciśnienia podaje paliwo na rampę wtrysku i stąd na wtryski co widać w poprzednim poście.Wszystko sterowane elektroniką . Z miarką pewnie pomyłka . Z turbina pełna zgoda napisałem tylko jak poznać zewnętrznie po sztandze .

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 9 maja 2017, o 08:13

kp070 pisze:Że niby common rail nie ma pompy?
Osobiście mam rocznik 2000 lift D4192T4 Common rail, SkV40 co zatem podaje paliwo na wtryski?
No tak jakoś nigdy nie zastanawiałem się nad tym, jak działa common rail. Raczej omijalem to ze względu na ewentualne koszty naprawy.
Mam nadzieję że będzie lepiej szedł niż mój 1.8 :biggrin:

A jeszcze takie małe pytanko, jak są siedzenia w skórze to podgrzewanie jest zawsze, czy może się zdarzyć że nie będzie?
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: GregoR. » 9 maja 2017, o 08:24

SkV40, uwierz mi, że diesel, a z common rail to już w ogóle, będzie szedł zdecydowanie dużo lepiej niż 1.8 115 KM w benzynce, choćby przez wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach silnika a o turbinie nawet nie wspominając.

Co do podgrzewanych foteli w skórze to też nie ma reguły, zawsze musisz sprawdzić czy są.
Ja na ten przykład kupiłem komplet foteli w skórze ale bez mat grzewczych, które sam sobie założyłem (nie jest to wielka filozofia).
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: V40 Diesel 2001

Post autor: SkV40 » 9 maja 2017, o 08:47

Grego5 pisze:będzie szedł zdecydowanie dużo lepiej niż 1.8 115 KM
No tak 1.8 165Nm, a tutaj 210Nm chyba że będzie ta lepsza wersja 260Nm.
Już się nie mogę doczekać kiedy autko przyjedzie do mnie. :biggrin:

-- 9 maja 2017, o 14:06 --

Przypomniała mi się jedna kwestia. Jak zapobiec obróceniu się panewek? Przykladowo, wymieniamy olej i jest ok, czysty.
Profilaktycznie dobrze by było zalać pełnym syntetykiem, i poczekać trochę po odpaleniu, aby olej dostał się do tych newralgicznych części.
Jak mogę jeszcze zapobiec?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”