V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Aquarius
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 26 paź 2017, o 19:46
Model: V40
Silnik: 1,9T
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 34
Skąd jesteś?: Kostrzyn
imię: Piotr

V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: Aquarius » 27 paź 2017, o 22:10

Od pewnego czasu w głowie zaświtał mi pomysł posiadania Volvo. Więc zanim rzucę się na tę markę, chętnie dowiem się kilku konkretów u źródła. Na pewno znajdę tu wiele pomocnych tematów. Ale nie zaszkodzi, by w tym wątku zgromadzić jakieś podstawy.
Interesuje mnie V40 1.9/2.0 (jak zwał tak zwał) turbo 163 lub 200 KM, manual w gazie. Dlaczego manual? Bo lubię :) A dlaczego gaz? Bo posiadam już żarłoczne auto, więc chcę daily car, który choć trochę da mi odsapnąć od kosztów paliwa.
Moje wątpliwości to:
Czy te silniki dobrze tolerują podtlenek gazotu?
Jak prezentuje się blacha w tych autach?
Jaka jest żywotność turbiny, silnika?
Co powinienem wiedzieć o tych modelach? Charakterystyka, mankamenty...
Dziękuję :)

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: RIPPER » 27 paź 2017, o 22:27

tematów jest sporo z T4 to chyba tylko Yaro nie zagazował

zagazowaną mam ja
Extradd
Novik
Turboni
Tomi555
Virus ma C70 też

to tak na szybko wiec Gaz lubią ale podstawa to odpowiednie komponenty

Ad2 blacha

lecą poszycia progów w przedliftach ew randy drzwi ale to w 1 rocznikach i dół maski

Silniki
T4 widziałem po 650 tyś

dobrze utrzymane mają po 270 tyś i znaki honowania na tulejach wiec tylko dbać

minusem jest użytkownik jeśli pomija niedomagania regulatora ciśnienia paliwa czy też pompy to jest duża szansa że upali głowicę

Turbo jak turbo jak dbasz tak masz regeneracja 600 -1000 zł

tak wysilone jednostki są czułe na odpowiednie zasilenie iskry czyli cewki świece i zasilanie cewek jak i ciśnienie paliwa lubi to padać w samej PB a przy gazie ma być

tip top ale też nie mowa o instalacji za niewiadomo jakie pieniądze wsio znajdziesz w tematach o LPG

Strojenie AFR to podstawa ...

Jak szukasz to szukaj bez gazu gaz powiemy co ma być i jak założone

lampy przednie w oryginale robiła hella a nie DEPO CZY TYC -będziesz wiedział że był dzwon z przodu

konkrety są na forum ,,, co byś chciał wiedzieć
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: szajba. » 27 paź 2017, o 23:31

RIPPER pisze: lampy przednie w oryginale robiło Valeo a nie DEPO CZY TYC -będziesz wiedział że był dzwon z przodu
A nie hella ?


Co prawda nie t4 ale 163km. Mam bez gazu, i się zastanawiam poważnie nad nim.. bak duży, ale lubi też sobie golnac paliwa, za to pod noga :omg:

Blacha tak jak przedmowca, warto wnikliwie oglądać, bo pod galanteria nie wiele widać..
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: puszeq » 28 paź 2017, o 00:32

Przednie lampy robiła Hella. A co do gazu to mam T4 w gazie, ale i tak pije 16-17 w mieście. Rdza przestałem się przejmować, grunt żeby jeździł :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Arek74
Debeściak
Posty: 623
Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163 a teraz 185
Rocznik: 2003
wiek: 43
Skąd jesteś?: Sochaczew
imię: Arek

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: Arek74 » 28 paź 2017, o 09:40

Posiadam 2.0t 163km i nie gazowałem go a spalanie na trasie wychodzi od 7.5 do 9 a miasto 10 do 11 wszystko zalezy jak sie ciśnie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: RIPPER » 28 paź 2017, o 10:12

Pewnie że hella dopadła mnie pomroczność jasna ... bo mi ktoś o nissanach zawracał du,,,pe ostatnio
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: pajakk » 1 lis 2017, o 22:33

Posiadam T4 200 KM bez gazu, tragedii nie ma
Spalanie zależy od nogi , trasa 8-10, miasto wychodzi mi 10-11 ostatnio
i jak koledzy mówili rdza , progi już robiłem, maskę też
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bonq07
Debeściak
Posty: 184
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 163 KM
Rocznik: 2002
wiek: 27
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Sebastian

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: bonq07 » 2 lis 2017, o 13:38

Arek74 pisze:Posiadam 2.0t 163km i nie gazowałem go a spalanie na trasie wychodzi od 7.5 do 9 a miasto 10 do 11 wszystko zalezy jak sie ciśnie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ja mam co prawda automat ale benzyny bierze w mieście 14 litrów spokojnie, 10 litrów to mi łyka gazu w trasie.

Też mam zagazowanego,

sterownik STAG GO-FAST
wtryskiwacze AC W03 (pojedyncze, żywotność około 100 tys. km w cyklu miejskim do 200 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R 01BFC (do 250KM)


przejechałem 10tys. bez najmniejszego problemu, na początku palił mi się check ale po strojeniu nie ma prawa się palić.
W moim temacie znajdziesz wszelkie bolączki które mnie dręczyły po zakupie, kupiłem z pewnym udokumentowanym przebiegiem 220tysięcy od gościa który miał go osobiście ze Szwajcarii. Blacha perfekt, jak na 2002rok, brak oznak korozji.

Jedyne co zrobiłem przez 15tysięcy to wymieniłem obydwie półosie bo padły przeguby wewnętrzne, ostatnio też walczyłem tak jak koledzy wyżej pisali z doprowadzeniem do perfekcji układu zapłonowego, ale wymiana na ori świece i przewody pomogła. Jakieś tam łączniki jeszcze robiłem ale to bardziej dla komfortu a nie dlatego, że waliły. Aha, pocił się elektrozawór koła zmiennych faz rozrządu więc jego też wymieniłem - co do samego koła - ono potrafi się w tych modelach pocić, chodzi o uszczelniacz więc warto zajrzeć pod plastikowe pokrywy przed kupnem - weź torxa 30 i oglądaj :)

Ja długo szukałem, nie kupowałem okazji (dałem jakieś 10tys.) i miały być koniecznie jasne skóry, xenony i automat. Raczej pewny się trafił więc ciężko mi mówić o innych mankamentach i bolączkach.

Awatar użytkownika
Aquarius
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 26 paź 2017, o 19:46
Model: V40
Silnik: 1,9T
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 34
Skąd jesteś?: Kostrzyn
imię: Piotr

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: Aquarius » 7 lis 2017, o 19:24

Wiecie jak to jest. Przydałoby się mieć zapas mocy pod stopą. Także 200 kuniów kusi, ale spalanie tez jest ważne, bo ma to być auto użytkowe do jazdy codziennej, więc żłopać całej cysterny nie może.
Na razie niestety nie wiem kiedy będę polował na Volvo, biedny jestem a całą odłożoną kasę zjada drugi samochód. Jednak już wiem, że będę szukał V40.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: V40 turboświstawka podstawy dla Volvodziewicy

Post autor: RIPPER » 7 lis 2017, o 22:02

Montujesz gaz i po temacie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”