Kupno V40 1.9D 102KM 2001

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Shargan
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam

Kupno V40 1.9D 102KM 2001

Post autor: Shargan » 1 wrz 2018, o 15:54

Witam ;)
Jestem na etapie poszukiwań wymarzonego Volvo V40. Chciałem co prawda wersję w benzynie, jednak w lokalnym komisie stoi aktualnie taka sztuka na silniku D4192T4: https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v40 ... AYmWW.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Byłem tam dzisiaj zobaczyć jak wygląda, co prawda dosyć pobieżnie i oto co wiem:
- Przyjechał z Włoch, w Polsce od 5 lat, w sumie 2 właścicieli.
- Nadwozie praktycznie bez rdzy - trochę przy prawej tylnej lampie, zabezpieczone.
- Środek w całkiem fajnym stanie, jedyne co mnie zastanawia to takie jakby odklejone boczki drzwi, ta ozdobna część, nie wiem czy to od Włoskiego słońca czy może jakiś inny feler, chyba ze to naturalne w Volvo z tego okresu? No i druga rzecz - osłona kierownicy, to z czego wychodzą manetki kierunkowskazów i wycieraczek lata na boki, tzn. przy włączeniu kierunkowskazu przesuwa się najpierw ta obudowa a potem dopiero manetka napotyka opór i da się ją przełączyć - w innym V40 które oglądałem było identycznie, więc czy ten typ tak ma?
- Po odpaleniu silnika słychać tykanie jakby przekaźnika od kierunkowskazów które po włączeniu kierunkowskazu staje się tykaniem kierunkowskazu. Doczytałem na forum że to sygnalizacja niezapiętych pasów, które rzeczywiście nie były zapięte, ale wolę się upewnić.
- Sam silnik pracuje jak na moje ucho równo i bez dziwnych dźwięków, jednak nie wiem dokładnie jakich dźwięków szukać?
- Świeci się kontrolka poduszek, czytałem że po forum krąży program którym można odczytać o co chodzi, jednak na razie z powodu zbyt małej ilości postów nie mam do niego dostępu. Wiem że ciężko powiedzieć coś bez sprawdzenia ale czy można się spodziewać raczej niestykającej kostki czy bardziej popsutego sterownika?
- Radio chce kodu, nie wiem czy będzie gdzieś w dokumentacji. Da się go jakoś bez większych problemów wygenerować?

Same auto mi jako laikowi bardzo się spodobało, nawet pomimo tego diesla, więc tutaj pytanie - jak ten silnik się sprawuje?
W poniedziałek jestem umówiony na wypad do stacji diagnostycznej żeby zobaczyć jak to wygląda od dołu, ale chciałbym też poznać opinie bardziej doświadczonych użytkowników - czy na zdjęciach i na podstawie tego co napisałem można powiedzieć coś czego ja nie zauważyłem?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Jakbym je kupił - jak wygląda sprawa podłączenia się komputerem pod niego? Jaki interfejs trzeba mieć? Czytałem trochę na forum, jednak to w większości stare posty.

Z góry dzięki,
Adam

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: Kupno V40 1.9D 102KM 2001

Post autor: szmergiel » 1 wrz 2018, o 20:58

Latająca obudowa kolumny kier to norma, srs zapali się jeśli nawet na chwile coś nie styknie z któras poduszka i już nie popuści - uniwersalny skaner z możliwością przełączania się między sterownikami powinien to wykasować, mi pomógł bo szybciej dostałem ostrzeżenie niż nabiałem 20 postów a jak się pali srs to wg różnych źródeł poduchy mogą nie działać, wiec dobrze to zrobić. Jak chciałeś benzynę to szukaj benzyny, bo paza tym ze wersje bez turbo nie jadą, pala sporo jak na mizerne osiągi to są trwałe, dobrze wykonane i nawet z kręconym licznikiem cieszą kolejnego właściciela. I tolerują lpg. A klekot to klekot, wtryski, turbo, pompa - tego się tanio i byle jak nie zrobi a uznanie ze ten ma faktycznie 240 tysi to temat dla ludzi mocnej wiary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”