Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierowniczego

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5046
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 41
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: GregoR. » 3 lut 2019, o 18:14

Lemforder
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3711
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: turboni » 3 lut 2019, o 18:36

Meyle

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
gt82
Debeściak
Posty: 394
Rejestracja: 7 maja 2014, o 06:23
Model: v40
Silnik: D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Warmia
imię: Grzegorz

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: gt82 » 3 lut 2019, o 18:50

podziękował :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
"Nigdy nie jesteśmy tak biedni, aby nie stać nas było na udzielenie pomocy "
Mikołaj Gogol

Awatar użytkownika
Pioter_86
Turysta
Posty: 16
Rejestracja: 18 sty 2019, o 20:19
Model: v40
Silnik: 2.0t
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Gizycko
imię: Piotr

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: Pioter_86 » 16 lut 2019, o 12:08

Dokręcanie śrub w zawieszeniu zazwyczaj odbywa się momentem z łokcia byle by nie przeciągnąć :P

Na większości wulkanizacji nie ma czasu na dokręcanie dokładnie jak producent zalecił, przy czym nawet jak już są klucze dynamometryczne to po kilku latach używania ich dokładność jest dość wątpliwa bez kalibracji. Klucz to głównie sprawdzenie czy na pewno wszystkie szpilki czy śruby są dokręcone.

No chyba że to hujdaj, albo pikaczento to już trzeba się pilnować żeby nic nie urwać.

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 55
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: arek12 » 25 lut 2019, o 07:57

Też czeka mnie wymiana końcówek , wyżej polecane są dwie firmy są inne godne polecenia ? która marka najlepsza? Na portalu są z gwintem wewnętrznym 12 lub 14 x1,5. Moje Volvo z silnikiem 1,9 DCI 115 KM 2001 r jaka będzie pasować ? A moment dokręcenia końcówki 24 Nm potwierdzony w kilku żródłach .

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5046
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 41
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: GregoR. » 25 lut 2019, o 18:28

arek12, wystarczyło tylko poszukać
ko-cowka-dr-ka-t4896-10.html?hilit=Ko%C ... go#p105764" onclick="window.open(this.href);return false;
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 55
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: arek12 » 25 lut 2019, o 20:06

Dzięki kolego. Pewnie jest jak z grzybami ,jeden szuka i nie może znależć, a drugi idzie z nim i trafia wspaniały okaz.

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: Moment dokręcenia końcówki drążka oraz drążka kierownicz

Post autor: dudi44 » 17 cze 2019, o 08:39

Ja pół roku temu wymieniałem na następujące marki:

- osłona maglownicy: Lemforder
- drążek: Meyle
- końcówka drążka: Lemforder

Ciekawostką może być to, że przed wymianą zastanawiałem się czy kupić osłony i zdecydowałem się na ich zakup w ciemno tj. bez oceny starych. Co ciekawe jedna osłona była ok i po tej stronie gdzie końcówka nadawała się do wymiany, a z drugiej strony gdzie diagnosta nie widział problemu osłona była delikatnie pęknięta...

ODPOWIEDZ