Strona 1 z 1

[s40 1.8 115KM] Tarcie podczas jazdy

: 10 cze 2018, o 08:23
autor: m@rcin
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem w swoim Volvie s40 1,8 115km.
Otóż ostatnio dość irytujący dzwięk wydobywa się nie wiem skąd ale przypuszczam coś jak by od kół, jest to dzwięk tarcia.
Oczywiscie najpierw były łożyska to powymieniałem wszystkie i dzwięk słabszy sie zrobił ale dalej tarło i to dość mocno to wymieniłem tarcze z klockami przód i tył i jak by było lepiej ale dalej jednak coś trze. Może ktoś miał taki problem kiedykolwiek ??
Z tego co czytałem i wyczytywałem na forach to zostały mi żekomo opony do wymiany ale co mają opony do tarcia??
Pozdrawiam

Re: [s40 1.8 115KM] Tarcie podczas jazdy

: 10 cze 2018, o 09:33
autor: NoViK
Sprawdź czy półoś nie obciera o sanki. Jak są wyrobione poduszki silnika to tak się właśnie dzieje jeśli jest skrzynia francuska.

Re: [s40 1.8 115KM] Tarcie podczas jazdy

: 10 cze 2018, o 10:50
autor: m@rcin
Faktycznie nawet bym tego nie podejrzewał.
Bo w ostatnim czasie miałem problem z biegami nie chciał wchodzic mi wsteczny to puki co tanim kosztem pod wybierak powkładałem podkładki pod śruby by zmienic kąt i wtedy wszyskie biegi wchodziły idealnie i może jak juz calkiem poduszki padły to zaczeło trzeć.
Dzieki za podpowiedz teraz musze wybrać sie na kanał i zobaczyć jak to wygląda.

-- 11 cze 2018, o 13:16 --

Jednak to nie poł oś . Niema śladów tarcia.
Czy jest możliwość ze bedzie taki dźwięk tarcia jesli nadkole jest luźne?
Chociaż jak je podpiełem to jakby sie zmiejszyło tarcie albo mi sie tylko tak wydawało zobaczy sie jak pojade gdzieś dalej.
Może jeszcze jakieś sugestie??
Jeśli chodzi o poduszke to ta z tyłu silnika to juz zdecydowanie do wymiany wieć musze poszukać i wymienić może jednak coś pociera a tego nie widać moze guma gdzieś coś zasłania juz naprawde szukam i nie moge znaleść.

-- 13 cze 2018, o 11:10 --

Jeśli komuś to kiedyś pomoże ...
Tarcie wywoływane było pierscieniem ABS o czujnik strasznie irytujący dzwięk ale kto by przypuszczał .
Pierscien zeszlifowałem do tego stopnia aby nie dotykał czujnika i jest ok.
A wywołane to było przez to ze zamówiłem piasty z łożyskami troszke tańsze i szpilki miały grubsze główki że tak powiem i pierscien był już wyżej niż powinien .
Przy sprawdzaniu i kreceniu samą tarczą po wymianie i kołem na wolnych obrotach wydawały sie to swieżo wymienione klocki i dopiero przy jezdzie wydaje sie taki dzwiek. Ale z początku człowiek mysli, że to tarcze a to nie tarcze. Tak że jesli ktoś napotka taki problem to mam nadzieje ,że to mu pomoże.
Pozdrawiam