Strona 2 z 2

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

: 24 lis 2018, o 10:46
autor: huntingspawn
MalcolmXXX pisze:No u mnie dziwnie to trochę wygląda bo raz jest lepiej raz gorzej, co dziwne kiedy kierownica ciezko sie kreci to auto jakoś niemrawo reaguje na pedał gazu, jak kręci się leciutko to samochód też dużo lepiej idzie. Może to być jakoś powiązane ? Tzn że pompa daje opór przez to samochód ciezko się zbiera ?
Bo inaczej nie potrafie sobie tego powiązać, no chyba że może być coś innego
A może jest na odwrót i to silnik niedomaga i nie daje mocy na osprzęt stąd pompa słabo pracuje...?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

: 24 lis 2018, o 18:47
autor: pawulon
Pompa wspomagania pracuje od wolnych obrotów silnika także obstawiał bym raczej że pompa już ma ciężko i trochę dusi silnik

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

: 25 lis 2018, o 18:57
autor: MalcolmXXX
Wielkie dzięki panowie za utwierdzenie bo miałem trochę wątpliwości a wydawać kasy na marne mi już szkoda. Zwłaszcza że poprzednie moje wydatki za każdym razem okazały się chybione i nie trafiały w sedno problemu.
Jeżeli używki szybko padają to może faktycznie warto zainwestować w nowa ale trochę boje się że po wywaleniu 500 stow bedzie dalej to samo.
Nie wiem też jak wygląda kwestia płynu do wspomagania bo mam zielony czyli pełny syntetyk a z tego co wyczytałem powinienem zalać ATF a ten jest czerwony ? Chyba że to nie tak

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

: 27 lis 2018, o 16:09
autor: huntingspawn
MalcolmXXX pisze:Wielkie dzięki panowie za utwierdzenie bo miałem trochę wątpliwości a wydawać kasy na marne mi już szkoda. Zwłaszcza że poprzednie moje wydatki za każdym razem okazały się chybione i nie trafiały w sedno problemu.
Jeżeli używki szybko padają to może faktycznie warto zainwestować w nowa ale trochę boje się że po wywaleniu 500 stow bedzie dalej to samo.
Nie wiem też jak wygląda kwestia płynu do wspomagania bo mam zielony czyli pełny syntetyk a z tego co wyczytałem powinienem zalać ATF a ten jest czerwony ? Chyba że to nie tak
Masz zielony to lej taki sam, płyny są niemieszalne. Poszukaj na forum są wątki na ten temat.
Miałem ten sam dylemat co Ty, kupiłem pompę używkę za całe 35 zł żeby tylko zdiagnozować czy to ona stanowi problem i chodzi do tej pory.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

: 27 lis 2018, o 16:14
autor: MalcolmXXX
Głupio się przyznać ale taki kupiłem po zakupie samochodu nie zwracając uwagi na kolor . Więc mechanik zalał to co mu dałem

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

: 27 lis 2018, o 23:36
autor: huntingspawn
Jeśli dobrze pamiętam ATF to olej przekładniowy stosowany w skrzyniach biegów i w układzie wspomagania. Występuje syntetyczny (zielonkawy lub żółty w zależności od producenta) lub półsyntetyczny (czerwony). Jak nie wiadomo jaki jest w układzie to najlepiej zdjąć waż na pompie lub zajrzeć do zbiorniczka i zobaczyć. Z tego co wiem to oleje są niemieszalne, czyli jak miałeś w układzie zielony to nie powinieneś wlewać czerwonego. Chyba że spuściłeś z układu cały olej i zalałeś nowym. Jeżeli mechanik wymieniał Ci pompę i jako uzupełnienie dolał niewielką ilość czerwonego oleju to nie powinno być problemu aczkolwiek nie jest to wskazane. Poszukaj też na forum, są watki na ten temat.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

: 28 lis 2018, o 21:27
autor: MalcolmXXX
Teraz już wiem że powinien być ATF ale po zakupie samochodu zleciłem wymianę całego płynu wspomagania i kupiłem zielony.
Czy od takiej pomyłki mogło dojść do uszkodzenia układu ?

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

: 28 lis 2018, o 21:30
autor: ELI
mogło, do naszych wodzideł ma być ATFII