Strona 1 z 1

[V40 1.9DI 2001] ściąganie auta i zdzieranie opon przód

: 4 lis 2018, o 21:55
autor: kordzio
Witam, mam problem z moim Volviakiem. Otóż po kupnie wymieniłem opony na używane, bo poprzednie były w opłakanym stanie, sprawdziłem zawieszenie i zrobiłem zbieżność - auto ściągało delikatnie w lewo po puszczeniu kierownicy, ale nie było to męczące więc nie przejmowałem się dopóki nie zauważyłem, że ścięło wewnątrz przednie opony. Więc kupiłem komplet nowych opon, wyważyłem felgi, zmieniłem sworznie, sprawdziłem zawieszenie w trzech różnych SKP - oczywiście wszystko ok i pojechałem ustawić zbieżność. Auto nadal ściąga delikatnie więc pojechałem w inne miejsce sprawdzić zbieżność - idealnie! Byłem u mechanika sprawdzić zawieszenie - wszystko ok, no to jeździłem i zdarło kolejne opony :omg: Podpowiedzcie mi co mogę jeszcze zrobić, bo nie chcę wymieniać nie potrzebnie po kolei części zawieszenia jeżeli są sprawne i sprawdzać czy to coś pomogło poprzez testowanie na kolejnych oponach. To co mi przychodzi do głowy to zgięty wahacz albo drążek kierowniczy - da się to jakoś sprawdzić? bo wizualnie nic nie widać. Pomocy!

Re: [V40 1.9DI 2001] ściąganie auta i zdzieranie opon przód

: 4 lis 2018, o 22:50
autor: Borysław
Byłeś na ustawianiu pełnej zbieżności kół przód/tył?
Drążki kierownicze, poduszki amortyzatorów,gumy wahaczy,przekładnia sprawdzona?
Sanki mogą być lekko przesunięte po jakimś dzwonie.
Amortyzatory słabe.

Re: [V40 1.9DI 2001] ściąganie auta i zdzieranie opon przód

: 5 lis 2018, o 17:49
autor: kordzio
Tak, przy nowych oponach była robiona zbieżność przód i tył. Poduszki amorów robione były jakiś czas po kupnie, a takie rzeczy jak drążki czy gumy wahaczy powinny chyba wyjść na szarpakach, a nie było żadnych zastrzeżeń. Auto niby nie bite, przynajmniej z zewnątrz wszędzie ori lakier jest, więc dzwon raczej odpada. Amortyzatory fakt, że są słabe, ale nie sądziłem, że to może mieć coś do tego...

Re: [V40 1.9DI 2001] ściąganie auta i zdzieranie opon przód

: 5 lis 2018, o 18:02
autor: Borysław
Na szarpakach może wyjść wszystko i nic.
Moje wcześniejsze auto przeszło przegląd ze złamanymi dwoma sprężynami i wywalonym amortyzatorem.
Trzeba jeszcze potrafić korzystać z tego typu urządzeń.
Na zgaszonym silniku, pokręć energicznie kierownicą w lewą\prawą stronę.Jak zacznie stukać, drążki lub przekładnia do wymiany\regeneracji.