Strona 1 z 1

[V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 11 lut 2020, o 16:28
autor: nkaroluky
Witam,
Po kilku już mniejszych badz wiekszych awariach dopadła mnie taka, z ktora nie mogę sobie poradzić.

Powoli sie kończy przegub wewnętrzny prawy. Problem jest taki, ze go nie ma. Calej polosi też nie. Sa do wszystkich silnikow, jednak do mojego V40 T4 w automacie no nie ma. Nowych ani uzywanych, dzisiaj siedziałem 40 minut na telefonie z jakims facetem z allegro to wyszlo na to, ze i tak byly chyba montowane dwie rozne półosie i musze zmierzyc. Jedna będzie, drugiej nie ma w ogóle.

Ale polos jeszcze jest na samochodzie, bo auto ciagle jeździ. Na razie wolalbym jej nie wyjmowac. Znalazlem niby na olx jedna cala, niby 2.0 t4 automat 2002 rok, ale nie jestem pewien czy będzie pasować, a sprzedawca nie oferuje zwrotów, a nie chce mi sie w razie czego wyrzucić 300zl w bloto.

Może ktoś miał podobny problem i jakos go rozwiązał? Ja już nie mam siły.

Na ebay/amazonie sa jakies nowe za 700zl, ale pisalem do jakiegos sprzedawcy z Niemiec, to sie okazało, ze nie pasuje, niby jest do v40 t4 ale jednak nie pasuje.

Także jakby ktos znal rozwiazanie tego problemu, bądź może ma taka prawa polos do automatu na sprzedaz badz zna kogos, kto ma - stawiam flache litrowa. Nawet z dowozem na terenie całej Polski :-D

Oczywiście pozostaje regeneracja (650zl) ale to już jest ostateczność.

V40 T4 2003, 147kW/200HP, automat. VIN ostatnie cyfry 003612.

Jeszcze mialem pomysł ze może będzie pasowac od 2.0T 163KM - obie miały montowane skrzynie Aisin AW50-55/51SN. Więc może i by wewnętrzny pasowal, a bym wymienil tylko przegub wewnętrzny a reszta by zostala z mojego jedyny to pasowało, no albo cala polos z tego 163KM. Niestety nikt nie jest w stanie potwierdzić moich domyslow.

Pozdrawiam

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 11 lut 2020, o 21:32
autor: GregoR86
Hej
Ostatnio wymieniałem całą półoś (prawą) co prawda mój to przed lift V40 T4 99r. B4194T manual i też był problem z dostępnością.... Ale pogadałem z Panem ze sklepu że kupuję cześć ( używana ) i jak by nie pasowała to oddam :) ośka było od modelu z 2003r 2.0T i pasowała idealnie. Zadzwoń i zapytaj może się uda https://trampvolvo.pl/ sklep jest w Lublinie ale myślę że nie powinno być problemu z wysyłką.
Powodzenia

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 11 lut 2020, o 22:11
autor: nkaroluky
Dzieki za info. Na allegro w ich sklepie nie ma, ale zadzwonie jutro i sie upewnię.

Problem jest taki, ze sa do wszystkich modeli, oprocz mojego. Drugi dzień szukam cały internet i nic :-( jak do automatu to były do B4204T3, a jak były do B4204T5, to tylko manual.

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 12 lut 2020, o 13:53
autor: salom
A moze zaczac od tego, co to znaczy konczy sie przegób.
Wjaki sposób sprawdzałes go bez wyjmowania.Jakie sa objawy, ile auto ma przejechanych kilometrów, bo przegub a jeszcze wewnetrzny, oryginalny szwedzki jest niezniszczalny.
Co innego przegub przy kole, co narazony na duze katy skretu, to moze po 20 latach i milionie kilometrów złapie milimetr luzu, ale ten przy skrzyni, nigdy.
Jakis rok temu rozbieralem własnie wewnetrzny przegub, a dlatego, ze sie rozłaczył, auto ma 375 tys przejechane, nie ma zadnego luzu.

Moze luz masz w skrzyni,na mechanizmie róznicowym, a błednie myslisz, ze to przegób.

Radze wyjac półoske, rozebrac, wymyc, nasmarowac, złozyc i jeszcze 100 tys jezdzic.
Masz Volvo, a nie Syrenke.

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 12 lut 2020, o 14:30
autor: nkaroluky
Taka byla wstepna rozkmina mechanika. Auto ma 337 000 km prawie.

Przy juz 70km/h trzesie cala buda, im szybciej tym mocniej, jednak przy odjeciu gazu jest lzej. Jak byl zaladowany 300kg to ledwo dalo sie jechac 100km/h.

Pojade dzisiaj do mechanika i zobaczymy, może przy wyjęciu zobacza wiecej.

Dzieki za odpowiedź

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 12 lut 2020, o 15:03
autor: turboni
99,9% że to nie przegub wewnętrzny.
Nie ma znaczenia czy B4204T3 czy B4204T5 czy przedlift czy polift półośki są takie same tylko musi być od automatu i od turbo pb.
Sprawdź prędzej łożysko podpory półosi prawej oraz wymień śruby w podporze na twardsze bo fabryczne są miękkie i się wyciągają.

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 12 lut 2020, o 16:23
autor: nkaroluky
Ogólnie tak. Byłem u tego ziomka i mowie co i jak.

Ogólnie to na 99,9% ani lozysko ani mechanizm skrzyni. Zadne objawy jakie to powinno mieć to nie ma nic. Ani huczenia, ani dudnienia, ani podczas jazdy ani na luzie, ani podczas toczenia. To zdecydowanie zadne lozysko. Natomiast mam objawy rozwalającego sie przegubu wewnętrznego.

Ten ziomek wtedy był pod samochodem, zreszta też nim jeździliśmy. Powiedzial, ze skoro znawcy twierdza inaczej to żebym pojechał do drugiego trzeciego i czwartego mechanika. Pojechalem do drugiego, udalem ze nigdzie nie byłem. Mowie co i jak, stal obok mechanik i mowi "przegub wewnętrzny". Niech strace te 50zl, umówiłem sie w piątek na po pracy na jazdę i potem pod samochodem sprawdzic co to.

A co do polosi. Ciezko stwierdzic czy sa takie same, bo bym musial wyjac i zmierzyc - a auto ciagle jeździ, zreszta same zrzucenie polosi to koszt co najmniej 8 litrow oleju do skrzyni, więc wolalbym to zrobić tylko raz. Też miałem plan od 163KM też z aisinem aw55-50 sprobowac, ale nikt nie chce wyslac tak, ze jak będzie zla to żebym zwrócił. I ponoć jest to zalezne od numeru nadwozia. Ostatnie 6 cyfr ma znaczenie, jeśli jest powyzej F600502 to takie sa. Do poniżej nie ma. A ja mam F00XXXX. Ponoć mocowanie lozyska sie zmienilo o 1cm czy coś.

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 20 lut 2020, o 10:17
autor: savage
Od 163KM powinno pasować, ale gwarancji nie dam. W tej skrzyni po wyjęciu półośki olej się nie wylewał (zaślepki w dyfrze).
Można też zregenerować np w motomaxie,ale tanio nie będzie.

Re: [V40 T4 200KM 2003] pomoc z przegubem/polosia

: 24 lut 2020, o 08:52
autor: nkaroluky
Wedlug skandixa pasuje kazda od turbo benzyny w automacie, skrzynia niewazne jaka, aby automat. Kupiłem juz, ale nie w Polsce. Inna troche obudowa tego krzyzaka, ale to raczej w niczym nie przeszkadza, bo wedlug sprzedawcy numer części ten sam. One sie roznily chyba tylko tym numerem zaczynajacym sie od P.

A jak sie olej nie wylewa po wyjeciu poloski, no to nawet lepiej