[s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

[s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 17 cze 2017, o 08:09

Witam

Od kilku tygodni mam problem z odpaleniem auta. Na zimnym silniku bardzo długo kręci a jak już odpali to łapie na 3 cylindry i śmierdzi nie spalonym paliwem. Po 10 sekundach już pracuje na 4 cylindry i jest ok.
Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
Dodam że auto jeździ na LPG. Znajomy twierdzi że pompę paliwa szlag trafił i nie podaje na początku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze, przez co nie rozpyla paliwa i przez to ma problem z odpaleniem. Niestety nie mam pompy na podmianę a nie chcę iść w kolejne bezskuteczne wymiany części.
Skaner pokazał błędy sond (które zostały skasowane) oraz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (też skasowany)

Podsuńcie jakiś pomysł co to może być. Ewentualnie może ktoś miał podobny problem.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: 1.8 benzyna + LPG ciężko odpala.

Post autor: ELI » 17 cze 2017, o 09:20

VDOSET,
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



pozdrawiam

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: bully » 17 cze 2017, o 10:51

No to szarpnij się trochę i pogoń go na benzynie jak na rozgrzanym wszystko będzie ok, no to raczej nie pompa paliwa. Odpal go też na gazie i zobacz czy wtedy będzie się też coś działo.
Jak na rozgrzanym odpalasz to też jest problem?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: Yaro » 17 cze 2017, o 12:05

VDOSET pisze: Znajomy twierdzi że pompę paliwa szlag trafił i nie podaje na początku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze
Jeżeli już to zacząłbym od regulatora ciśnienia, a nie pompy. To one wcześniej padają.
A poza tym jest łatwy sposób na sprawdzenie podpinając manometr w układ paliwowy. Zegarek prawdę powie.

I proponuje przejrzeć już istniejące tematy. We wszystkich benzynach (oprucz GDI) układ paliwowy i zapłonu różni się jedynie szczegółami. Zasada działania jest identyczna.

ci-ko-zapala-na-zimnym-silniku-t2030.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: puszeq » 17 cze 2017, o 15:23

U mnie jest to samo, wymiana pompy paliwowej nic nie dała - dalej jest to samo. Myśle, ze chodzi tu o jakiś zaworek zwrotny, powinien być chyba za pompa albo za futrem. Może jest zepsuty albo go nie ma? Umówiłem się ze znajomym na wtorek, będziemy przeglądać cały układ paliwowy i zapłonowy. Pewnie zdam relacje w moim wątku "Zielonobrązowy Puszqowóz". :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 18 cze 2017, o 14:22

Witam

Nie ma różnicy czy silnik jest gorący czy zimny. I tak ciężko odpala.
Włączałem i gasiłem zapłon kilkukrotnie żeby zrobić ciśnienie w układzie i nic to nie dało. Na gazie też źle odpala.

Przeglądałem wątki innych ale dotyczyły silników T4 więc nie sądziłem że może dziać się być coś podobnego.
Gość od gazu polecił i udać się do elektromechanika. Jutro zadzwonię do mojego mechanika i umówię się na wizytę. Jak rozwiąże problem to dam znać.

Puszeq - daj znać jak dojdziesz do tego co to jest.

Dzięki za odzew.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: Yaro » 18 cze 2017, o 16:10

VDOSET, podłączałeś auto pod jaki skaner?
puszeq pisze: Myśle, ze chodzi tu o jakiś zaworek zwrotny,
To nie diesel. Pompa praktycznie w sekundę nabija ciśnienie i jeżeli regulator jest ok to ciśnienie też powinno być.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: bully » 18 cze 2017, o 19:28

VDOSET pisze: Na gazie też źle odpala.

No to raczej nie problem z pompą.

Próbowałeś czy np. mocno obciążony ma jakieś problemy? Czy przy jeździe/przyśpieszaniu wypadają zapłony?
VDOSET pisze:Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
A po wymianie problem jest z tym samym cylindrem co przed? Wymieniałeś cewkę samą czy z przewodem WN?

Spróbuj może zakręcić gaz przy butli i popróbuj - może zalewa?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: puszeq » 1 lip 2017, o 19:56

No heej! Szczęśliwy pisze do Was, bo w końcu trzeci (!) regulator ciśnienia paliwa działa poprawnie i samochód za każdym razem pali "na dotyk". Czyli jednak - jak nie odpala to regulator :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 2 lip 2017, o 11:19

bully pisze:
VDOSET pisze: Na gazie też źle odpala.

No to raczej nie problem z pompą.
bully pisze: Próbowałeś czy np. mocno obciążony ma jakieś problemy? Czy przy jeździe/przyśpieszaniu wypadają zapłony?
Samochód jest mojego ojca i on nim jeździ więć ciężko mi powiedzieć czy jest jakaś różnica ale z tego co ojciec mi mówi to że trochę mu brakuje.
VDOSET pisze:Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
bully pisze: A po wymianie problem jest z tym samym cylindrem co przed? Wymieniałeś cewkę samą czy z przewodem WN?
Wczoraj sprawdzałem błędy i teraz wypadanie wyszło na 2 cylindrze oraz sonda (chyba 1 ). Nie wymieniałem przewodu WN
bully pisze: Spróbuj może zakręcić gaz przy butli i popróbuj - może zalewa?
Nic nie daje.
puszeq pisze: No heej! Szczęśliwy pisze do Was, bo w końcu trzeci (!) regulator ciśnienia paliwa działa poprawnie i samochód za każdym razem pali "na dotyk". Czyli jednak - jak nie odpala to regulator :D
Mój ojciec nie jest do końca przekonany że to regulator. Był u elektromechanika i podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Ale że mój starszy coś tam mechaniki liznął (auta z lat 70,80) twierdzi że problem jest natury elektrycznej i polega na braku zasilania wtrysków. Ponoś mechanik podpiął neonówkę pod wtyk wtrysku (chyba na 3 cylindrze) i podczas zapłonu neonówka świeciła a przy rozruchu zgasła. Nie wiem jaka jest zasada ale chyba jak z iskrą że napięcie pojawia się cyklicznie na danym wtrysku zgodnie z zapłonem.
I jeszcze jedno. Elektromechanik sprawdzał czy jest paliwo na końcu listwy i ponoć było. Ale mój starszy i tak ma sprawdzić czy za regulatorem jest ciśnienie 3 bary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”