[s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
- Model: S40
- Silnik: 1.8 122KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
[s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
Witam
Od kilku tygodni mam problem z odpaleniem auta. Na zimnym silniku bardzo długo kręci a jak już odpali to łapie na 3 cylindry i śmierdzi nie spalonym paliwem. Po 10 sekundach już pracuje na 4 cylindry i jest ok.
Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
Dodam że auto jeździ na LPG. Znajomy twierdzi że pompę paliwa szlag trafił i nie podaje na początku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze, przez co nie rozpyla paliwa i przez to ma problem z odpaleniem. Niestety nie mam pompy na podmianę a nie chcę iść w kolejne bezskuteczne wymiany części.
Skaner pokazał błędy sond (które zostały skasowane) oraz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (też skasowany)
Podsuńcie jakiś pomysł co to może być. Ewentualnie może ktoś miał podobny problem.
Z góry dzięki za pomoc.
Od kilku tygodni mam problem z odpaleniem auta. Na zimnym silniku bardzo długo kręci a jak już odpali to łapie na 3 cylindry i śmierdzi nie spalonym paliwem. Po 10 sekundach już pracuje na 4 cylindry i jest ok.
Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
Dodam że auto jeździ na LPG. Znajomy twierdzi że pompę paliwa szlag trafił i nie podaje na początku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze, przez co nie rozpyla paliwa i przez to ma problem z odpaleniem. Niestety nie mam pompy na podmianę a nie chcę iść w kolejne bezskuteczne wymiany części.
Skaner pokazał błędy sond (które zostały skasowane) oraz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (też skasowany)
Podsuńcie jakiś pomysł co to może być. Ewentualnie może ktoś miał podobny problem.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: 1.8 benzyna + LPG ciężko odpala.
VDOSET,
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
pozdrawiam
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
pozdrawiam
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
No to szarpnij się trochę i pogoń go na benzynie jak na rozgrzanym wszystko będzie ok, no to raczej nie pompa paliwa. Odpal go też na gazie i zobacz czy wtedy będzie się też coś działo.
Jak na rozgrzanym odpalasz to też jest problem?
Jak na rozgrzanym odpalasz to też jest problem?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
Jeżeli już to zacząłbym od regulatora ciśnienia, a nie pompy. To one wcześniej padają.VDOSET pisze: Znajomy twierdzi że pompę paliwa szlag trafił i nie podaje na początku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze
A poza tym jest łatwy sposób na sprawdzenie podpinając manometr w układ paliwowy. Zegarek prawdę powie.
I proponuje przejrzeć już istniejące tematy. We wszystkich benzynach (oprucz GDI) układ paliwowy i zapłonu różni się jedynie szczegółami. Zasada działania jest identyczna.
ci-ko-zapala-na-zimnym-silniku-t2030.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4 B4194T
- moc: 200KM / 147kW
- Rocznik: 1997
- wiek: 20
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Andrzej
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
U mnie jest to samo, wymiana pompy paliwowej nic nie dała - dalej jest to samo. Myśle, ze chodzi tu o jakiś zaworek zwrotny, powinien być chyba za pompa albo za futrem. Może jest zepsuty albo go nie ma? Umówiłem się ze znajomym na wtorek, będziemy przeglądać cały układ paliwowy i zapłonowy. Pewnie zdam relacje w moim wątku "Zielonobrązowy Puszqowóz".
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
- Model: S40
- Silnik: 1.8 122KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
Witam
Nie ma różnicy czy silnik jest gorący czy zimny. I tak ciężko odpala.
Włączałem i gasiłem zapłon kilkukrotnie żeby zrobić ciśnienie w układzie i nic to nie dało. Na gazie też źle odpala.
Przeglądałem wątki innych ale dotyczyły silników T4 więc nie sądziłem że może dziać się być coś podobnego.
Gość od gazu polecił i udać się do elektromechanika. Jutro zadzwonię do mojego mechanika i umówię się na wizytę. Jak rozwiąże problem to dam znać.
Puszeq - daj znać jak dojdziesz do tego co to jest.
Dzięki za odzew.
Nie ma różnicy czy silnik jest gorący czy zimny. I tak ciężko odpala.
Włączałem i gasiłem zapłon kilkukrotnie żeby zrobić ciśnienie w układzie i nic to nie dało. Na gazie też źle odpala.
Przeglądałem wątki innych ale dotyczyły silników T4 więc nie sądziłem że może dziać się być coś podobnego.
Gość od gazu polecił i udać się do elektromechanika. Jutro zadzwonię do mojego mechanika i umówię się na wizytę. Jak rozwiąże problem to dam znać.
Puszeq - daj znać jak dojdziesz do tego co to jest.
Dzięki za odzew.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
VDOSET, podłączałeś auto pod jaki skaner?
To nie diesel. Pompa praktycznie w sekundę nabija ciśnienie i jeżeli regulator jest ok to ciśnienie też powinno być.puszeq pisze: Myśle, ze chodzi tu o jakiś zaworek zwrotny,
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
VDOSET pisze: Na gazie też źle odpala.
No to raczej nie problem z pompą.
Próbowałeś czy np. mocno obciążony ma jakieś problemy? Czy przy jeździe/przyśpieszaniu wypadają zapłony?
A po wymianie problem jest z tym samym cylindrem co przed? Wymieniałeś cewkę samą czy z przewodem WN?VDOSET pisze:Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.
Spróbuj może zakręcić gaz przy butli i popróbuj - może zalewa?
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4 B4194T
- moc: 200KM / 147kW
- Rocznik: 1997
- wiek: 20
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Andrzej
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
No heej! Szczęśliwy pisze do Was, bo w końcu trzeci (!) regulator ciśnienia paliwa działa poprawnie i samochód za każdym razem pali "na dotyk". Czyli jednak - jak nie odpala to regulator
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
- Model: S40
- Silnik: 1.8 122KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.
Mój ojciec nie jest do końca przekonany że to regulator. Był u elektromechanika i podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Ale że mój starszy coś tam mechaniki liznął (auta z lat 70,80) twierdzi że problem jest natury elektrycznej i polega na braku zasilania wtrysków. Ponoś mechanik podpiął neonówkę pod wtyk wtrysku (chyba na 3 cylindrze) i podczas zapłonu neonówka świeciła a przy rozruchu zgasła. Nie wiem jaka jest zasada ale chyba jak z iskrą że napięcie pojawia się cyklicznie na danym wtrysku zgodnie z zapłonem.bully pisze:VDOSET pisze: Na gazie też źle odpala.
No to raczej nie problem z pompą.
Samochód jest mojego ojca i on nim jeździ więć ciężko mi powiedzieć czy jest jakaś różnica ale z tego co ojciec mi mówi to że trochę mu brakuje.bully pisze: Próbowałeś czy np. mocno obciążony ma jakieś problemy? Czy przy jeździe/przyśpieszaniu wypadają zapłony?
VDOSET pisze:Świece zostały wymienione. Na starych to samo. Podejrzenie padło na cewkę. Po wymianie bez zmian.Wczoraj sprawdzałem błędy i teraz wypadanie wyszło na 2 cylindrze oraz sonda (chyba 1 ). Nie wymieniałem przewodu WNbully pisze: A po wymianie problem jest z tym samym cylindrem co przed? Wymieniałeś cewkę samą czy z przewodem WN?
Nic nie daje.bully pisze: Spróbuj może zakręcić gaz przy butli i popróbuj - może zalewa?
puszeq pisze: No heej! Szczęśliwy pisze do Was, bo w końcu trzeci (!) regulator ciśnienia paliwa działa poprawnie i samochód za każdym razem pali "na dotyk". Czyli jednak - jak nie odpala to regulator
I jeszcze jedno. Elektromechanik sprawdzał czy jest paliwo na końcu listwy i ponoć było. Ale mój starszy i tak ma sprawdzić czy za regulatorem jest ciśnienie 3 bary.