wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
- Model: v40
- Silnik: D 4192 T3
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Mateusz
wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Czy do wymiany urwanej szpilki w piaście z przodu trzeba ją demontować ,czy da rade wybić urwaną szpilke bez demontażu owej piasty? i czy nową bez problemu później włoże? Ktoś z Was z tym sie bawił i ma wiedze na ten temat?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Mam starą piastę tylną więc mogę popróbować, ale z tyłu piasta jest nierozbieralna więc logicznym jest, że nakręcasz nakrętkę na szpilkę równo z górną krawędzią szpilki walisz młotkiem i szpilka wyskakuje z tyłu bo siedzi na wieloklinie. Kiedyś wymieniałem tak szpilki w volvo 940 więc nie sądzę, aby w SV40 było inaczej
Warto od tyłu piasty (tej części ruchomej) podłożyć coś twardego typu młotek czy coś, żeby przypadkiem piasta po uderzeniu młotkiem nie straciła osiowości.
Warto od tyłu piasty (tej części ruchomej) podłożyć coś twardego typu młotek czy coś, żeby przypadkiem piasta po uderzeniu młotkiem nie straciła osiowości.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Pytanie czy przejdzie czy trzeba piaste zrzucać z auta
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Na forum mondeo ktoś pisał że w niektórych autach jest miejsce w zwrotnicy w które należy obrócić piastę z urwaną szpilką i ją wybić.
Pytanie czy jest u nas takie miejsce?
Pytanie czy jest u nas takie miejsce?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Dzisiaj przy okazji wymiany klocków w przednich kołach zdjąłem tarczę i porobiłem fotki przedniej piasty żeby pokazać, że w naszych piastach nie ma jednak specjalnego miejsca na wyjęcie szpilki
Na drugiej fotce próbowałem uchwycić, ale zdjęcie jednak tego nie odzwierciedla, że szpilkę da się wybić, ale na wprost nie wyjdzie. Po wybiciu trzeba by ją przechylić, aby wyjąć, może być problem, ale powinno dać radę. Jeżeli jednak się nie da wyjąć w taki sposób to pozostaje nam jednak demontaż zwrotnicy i wybicie piasty i dopiero wybicie szpilki.
Co do tylnej piasty to chyba nie trzeba się zbytnio rozpisywać, bo do wymiany szpilki i tak trzeba tarczę zdjąć, a jak mamy zdjętą tarczę to już tylko jedna nakrętka nas dzieli do zdemontowania piasty, potem odkręcamy pierścień ABS i wszystko mamy na wierzchu.
Na drugiej fotce próbowałem uchwycić, ale zdjęcie jednak tego nie odzwierciedla, że szpilkę da się wybić, ale na wprost nie wyjdzie. Po wybiciu trzeba by ją przechylić, aby wyjąć, może być problem, ale powinno dać radę. Jeżeli jednak się nie da wyjąć w taki sposób to pozostaje nam jednak demontaż zwrotnicy i wybicie piasty i dopiero wybicie szpilki.
Co do tylnej piasty to chyba nie trzeba się zbytnio rozpisywać, bo do wymiany szpilki i tak trzeba tarczę zdjąć, a jak mamy zdjętą tarczę to już tylko jedna nakrętka nas dzieli do zdemontowania piasty, potem odkręcamy pierścień ABS i wszystko mamy na wierzchu.
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
- Model: v40
- Silnik: D 4192 T3
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Mateusz
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Dzięki za fotki. Z tego co widze trzeba demontować piaste. Marne szanse by wyciągnąć szpilke nawet w położeniu jak na 2 zdjęciu. I potwierdzam ,ze niektóre samochody mają specjalne miejsce, wycięcie gdzie idzie wybić szpilke i wymienić na nową bez problemu. Szkoda ,ze w v40 nie:P
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
- Model: v40
- Silnik: D 4192 T3
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Mateusz
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Chodz jak tak patrze na tą 2 fotke może i jest szansa. pytanie czy jak zbijemy szpilke z wieloklinu bedzie na tyle luzu by ją delikatnie zeskosować i wysunąć. Trzeba bedzie sie z tym zmierzyć ,bo jeżdże na 3 szpilach.. 4 urwana;/
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
I O tym też właśnie pisałem.
Uważam, że nie ma sensu odrazu demontowaćdemontować całej zwrotnicy bo to trochę roboty jest. Do takiego demontażu i tak trzeba zdemontować tarczę, więc zawsze warto spróbować wybić szpilke na zmontowanym a jak się nie wyjmie to dopiero iść w dalszy demontaż zwrotnicy.
Uważam, że nie ma sensu odrazu demontowaćdemontować całej zwrotnicy bo to trochę roboty jest. Do takiego demontażu i tak trzeba zdemontować tarczę, więc zawsze warto spróbować wybić szpilke na zmontowanym a jak się nie wyjmie to dopiero iść w dalszy demontaż zwrotnicy.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]
Wszystko pięknie. Tylko weźcie pod uwagę że nowa szpilka będzie już dłuższa i to wtedy będzie problem. Starą można odciąć kątówka i resztę wybić. Tylko pytanie czy nową włoży?