[volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 sie 2016, o 18:08
- Model: v40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 km
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Stargard
- imię: Michal
[volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Witam. Właśnie jestem po wymianie to naskrobię poradnik. Mój mechanizm miał luzy na tulejce, przez co wycieraczka kierowcy nie dolegała wcale do szyby i w deszczu strach było jeździć.
Potrzebne będą:
-wkrętaki
-klucz 10 (płaski, nasadka, przedłużka)
-klucz 13 (płaski, nasadka)
- nowy mechanizm (zamiennik z serwisu aukcyjnego 115zł)
Zaczynamy:
1.zdejmujemy osłonę z silnika wycieraczek (prawa strona pod maską). Wyjmujemy również wszystkie spinki i zaślepki z podszybia. Jeżeli gdzieś pod zaślepkami mamy śruby, lub mamy je zamiast spinek to odkręcamy ( u mnie części spinek nie było).
2. Odpinamy wtyczkę od silnika wycieraczek.
3. Zdejmujemy zaślepkę z wycieraczki kierowcy i odkręcamy kluczem nasadowym 13 nakrętki mocujące wycieraczki. Zdejmujemy wycieraczki -trzeba je trochę poruszać jeżeli nie chcą wyjść a w ostateczności można puknąć w śrubę młotkiem - bo jest to na wcisk i mogło się zapiec.
4. Zdejmujemy plastikowe podszybie - Trzeba je pchać wygiąć lekko w łuk to wyjdzie.
5. Kluczem 10 - nasadowym czy płaskim jak komu wygodniej, odkręcamy 4 śruby mocujące silnik do karoserii.
6. Odkręcamy po 3 nakrętki z każdego mocowania wycieraczki kluczem 10.
7. Jak już mamy luźny mechanizm to wyciągamy go na zewnątrz - przez wnękę w którą wchodzi silnik. WAŻNE!! Ten mechanizm powinien wyjść razem z silnikiem. Jak jest ciężko to wyjmijmy silnik na tyle by móc odkręcić kluczem 13 (płaski/oczkowy najlepiej), nakrętkę na silniku. !!!! Zanim zdejmiemy z silnika trzpień łączący go z mechanizmem radzę czymś ostrym zaznaczyć na czubku tej śruby wystającej z silnika strzałkę jak ma być zamocowany nowy trzepień. Unikniemy niepotrzebnego rozkręcania w razie pomyłki.
Wyjmujemy wszystko i montujemy nowy mechanizm w odwrotnej kolejności.
UWAGA:
Na co zwrócić szczególną uwagę:
* Przy montażu najpierw włóżmy mechanizm (nie przykręcając) i połączmy/przykręćmy najpierw silnik z mechanizmem.
* Przy przykręcaniu silnika do karoserii (4 śruby 10) najpierw przyłapmy i wkręćmy ręką do oporu dwie dolne śruby. Jest tam naprawdę mało miejsca i lepiej celować śrubami górnymi jak coś się nam zakleszczy.
* Uwaga na nakrętki wycieraczek. W nowym mechanizmie miałem co prawda komplet nowych - ale i tak jedna poleciała gdzieś w nadkole.
* Zanim zaczniemy rozkręcać przyjrzyjmy się z latarką jak ten mechanizm jest umiejscowiony. Te długie metalowe ramiona mechanizmu mają pracować bliżej silnika a nie bliżej kokpitu.
* Może się zdarzyć - u mnie się zdarzyło, że przy odkręcaniu 2x3 nakrętek 10 przy trzpieniach wycieraczek któraś się "ukręci" i będzie się obracać razem ze śrubą. Te śruby powinny być nie odkręcalne - co by nie musieć kontrować z dołu no ale jednak może się tak zdarzyć. Wtedy możemy albo flexem ściąć nakrętkę (mechanizm i tak do wyrzucenia) albo próbować złapać śrubę od dołu kluczem 10tką. Jest tam naprawdę mało miejsca i paskudne dojście. U mnie ukręciła się akurat ta najbardziej schowana najbliżej lewego nadkola. Poradziłem kluczem - ale flexem poszłoby znacznie szybciej. W zamienniku mechanizmu zamiast śrub 10tek są śruby na imbus - ale tak samo zaspawane/czy zaklejone, że nie trzeba ich kontrować od dołu).
* Jak już mamy na wierzchu oba ramiona wycieraczek to warto je oczyścić/ rozruszać i nasmarować. Ja użyłem odrdzewiacza Wurhta, benzyny ekstrakcyjnej, i smaru samochodowego (jakiś z casto). Jedeno ramię u mnie ledwo się ruszało przy dużej sile.
* Uwaga na ramiona wycieraczek. One wyglądają bardzo podobnie a jednak to kierowcy jest niższe - widać to przy porównaniu. Jak je zamienimy to maska będzie obcierać przy otwieraniu.
* Jeszcze co do montowania ramiom - One mają wyżłobioną zębatkę i ona ma najść na zębatkę trzpienia - co by nam się nie kręciły wokół osi. Trzeba trafić, a pamiętajmy, że jak nie trafimy to śruba i tak będzie się dokręcać, miażdżąc tą zębatkę - ale może nie dojść do końca i będzie obcierać.
* Zanim zamontujemy ramiona i podszybie to włączmy zapłon i sprawdźmy czy mechanizm chodzi prawidłowo (mogliśmy się pomylić przy silniku i trzeba obrócić trzpień)
* W celu większych zdjęć klikamy na obrazek prawym > pokaż obrazek > i zmieniamy ...............m.jpg na samo ....jpg bez M
Potrzebne będą:
-wkrętaki
-klucz 10 (płaski, nasadka, przedłużka)
-klucz 13 (płaski, nasadka)
- nowy mechanizm (zamiennik z serwisu aukcyjnego 115zł)
Zaczynamy:
1.zdejmujemy osłonę z silnika wycieraczek (prawa strona pod maską). Wyjmujemy również wszystkie spinki i zaślepki z podszybia. Jeżeli gdzieś pod zaślepkami mamy śruby, lub mamy je zamiast spinek to odkręcamy ( u mnie części spinek nie było).
2. Odpinamy wtyczkę od silnika wycieraczek.
3. Zdejmujemy zaślepkę z wycieraczki kierowcy i odkręcamy kluczem nasadowym 13 nakrętki mocujące wycieraczki. Zdejmujemy wycieraczki -trzeba je trochę poruszać jeżeli nie chcą wyjść a w ostateczności można puknąć w śrubę młotkiem - bo jest to na wcisk i mogło się zapiec.
4. Zdejmujemy plastikowe podszybie - Trzeba je pchać wygiąć lekko w łuk to wyjdzie.
5. Kluczem 10 - nasadowym czy płaskim jak komu wygodniej, odkręcamy 4 śruby mocujące silnik do karoserii.
6. Odkręcamy po 3 nakrętki z każdego mocowania wycieraczki kluczem 10.
7. Jak już mamy luźny mechanizm to wyciągamy go na zewnątrz - przez wnękę w którą wchodzi silnik. WAŻNE!! Ten mechanizm powinien wyjść razem z silnikiem. Jak jest ciężko to wyjmijmy silnik na tyle by móc odkręcić kluczem 13 (płaski/oczkowy najlepiej), nakrętkę na silniku. !!!! Zanim zdejmiemy z silnika trzpień łączący go z mechanizmem radzę czymś ostrym zaznaczyć na czubku tej śruby wystającej z silnika strzałkę jak ma być zamocowany nowy trzepień. Unikniemy niepotrzebnego rozkręcania w razie pomyłki.
Wyjmujemy wszystko i montujemy nowy mechanizm w odwrotnej kolejności.
UWAGA:
Na co zwrócić szczególną uwagę:
* Przy montażu najpierw włóżmy mechanizm (nie przykręcając) i połączmy/przykręćmy najpierw silnik z mechanizmem.
* Przy przykręcaniu silnika do karoserii (4 śruby 10) najpierw przyłapmy i wkręćmy ręką do oporu dwie dolne śruby. Jest tam naprawdę mało miejsca i lepiej celować śrubami górnymi jak coś się nam zakleszczy.
* Uwaga na nakrętki wycieraczek. W nowym mechanizmie miałem co prawda komplet nowych - ale i tak jedna poleciała gdzieś w nadkole.
* Zanim zaczniemy rozkręcać przyjrzyjmy się z latarką jak ten mechanizm jest umiejscowiony. Te długie metalowe ramiona mechanizmu mają pracować bliżej silnika a nie bliżej kokpitu.
* Może się zdarzyć - u mnie się zdarzyło, że przy odkręcaniu 2x3 nakrętek 10 przy trzpieniach wycieraczek któraś się "ukręci" i będzie się obracać razem ze śrubą. Te śruby powinny być nie odkręcalne - co by nie musieć kontrować z dołu no ale jednak może się tak zdarzyć. Wtedy możemy albo flexem ściąć nakrętkę (mechanizm i tak do wyrzucenia) albo próbować złapać śrubę od dołu kluczem 10tką. Jest tam naprawdę mało miejsca i paskudne dojście. U mnie ukręciła się akurat ta najbardziej schowana najbliżej lewego nadkola. Poradziłem kluczem - ale flexem poszłoby znacznie szybciej. W zamienniku mechanizmu zamiast śrub 10tek są śruby na imbus - ale tak samo zaspawane/czy zaklejone, że nie trzeba ich kontrować od dołu).
* Jak już mamy na wierzchu oba ramiona wycieraczek to warto je oczyścić/ rozruszać i nasmarować. Ja użyłem odrdzewiacza Wurhta, benzyny ekstrakcyjnej, i smaru samochodowego (jakiś z casto). Jedeno ramię u mnie ledwo się ruszało przy dużej sile.
* Uwaga na ramiona wycieraczek. One wyglądają bardzo podobnie a jednak to kierowcy jest niższe - widać to przy porównaniu. Jak je zamienimy to maska będzie obcierać przy otwieraniu.
* Jeszcze co do montowania ramiom - One mają wyżłobioną zębatkę i ona ma najść na zębatkę trzpienia - co by nam się nie kręciły wokół osi. Trzeba trafić, a pamiętajmy, że jak nie trafimy to śruba i tak będzie się dokręcać, miażdżąc tą zębatkę - ale może nie dojść do końca i będzie obcierać.
* Zanim zamontujemy ramiona i podszybie to włączmy zapłon i sprawdźmy czy mechanizm chodzi prawidłowo (mogliśmy się pomylić przy silniku i trzeba obrócić trzpień)
* W celu większych zdjęć klikamy na obrazek prawym > pokaż obrazek > i zmieniamy ...............m.jpg na samo ....jpg bez M
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: V40 wymiana mechanizmu wycieraczek przednich.
Przydatny poradnik.
Jeśli chcesz pozostać przy miniaturkach to możesz je zrobić z opcją powiększania na ten wzór (nie trzeba będzie zmieniać literek):
A na podszybiu są chyba jakieś zatrzaski (kołki, teraz słabo pamiętam) wyciągałeś je, czy tylko pchałeś zginałeś i wyszło?
Mógłbyś zrobić fotkę tego podszybia na czym ono się trzyma?
Kiedyś dawno próbowałem je zdjąć ale pamiętam że jakieś problemy tam miałem i zrezygnowałem bo bałem się je połamać.
Jeśli chcesz pozostać przy miniaturkach to możesz je zrobić z opcją powiększania na ten wzór (nie trzeba będzie zmieniać literek):
A na podszybiu są chyba jakieś zatrzaski (kołki, teraz słabo pamiętam) wyciągałeś je, czy tylko pchałeś zginałeś i wyszło?
Mógłbyś zrobić fotkę tego podszybia na czym ono się trzyma?
Kiedyś dawno próbowałem je zdjąć ale pamiętam że jakieś problemy tam miałem i zrezygnowałem bo bałem się je połamać.
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 sie 2016, o 18:08
- Model: v40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 km
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Stargard
- imię: Michal
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
U mnie połowy spinek chyba brakuje - przejdę się do sklepu z jedną i dokupię podobnej średnicy. Tam mi się wydaje można by dać wkręty bo tego i tak nie widać po zamknięciu maski. Dwie śruby skrajne są na pewno pod takimi owalnymi zaślepkami - te zaślepki widać po zamknięciu.
Nie mam możliwości już edycji posta- więc nie wiem jak teraz zmienić linki. Może ktoś z moderatorów przeniesie do poradników?
Nie mam możliwości już edycji posta- więc nie wiem jak teraz zmienić linki. Może ktoś z moderatorów przeniesie do poradników?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 12:59
- Model: v40
- Silnik: 1.9di
- moc: 115km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Zmigrod
- imię: Wiktor
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
mam mały problem, wstawiłem używany mechanizm i wycieraczki działają kolizyjnie, czyli od pasażera działa normalnie, a od kierowcy z góry na dół, macie jakiś pomysł co źle zrobiłem i jak to naprawić? i czy może to być spowodowane tym że do polifta wsadziłem mechanizm z przedlifta
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Zle założyłeś pod podszybiem ramię od slupka pasazera do slupka kierowcy.
Musisz to znowu rozebrac i odkręcić obudowe slupka kierowcy i obrócić ten slupek o 180 stopni i poskladac i bedzie działać normalnie.
Nie mam zadnej fotki zeby ci pokazac o co chodzi.
Mechanizm w przedlifcie i polifcie jest taki sam.
Musisz to znowu rozebrac i odkręcić obudowe slupka kierowcy i obrócić ten slupek o 180 stopni i poskladac i bedzie działać normalnie.
Nie mam zadnej fotki zeby ci pokazac o co chodzi.
Mechanizm w przedlifcie i polifcie jest taki sam.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 12:59
- Model: v40
- Silnik: 1.9di
- moc: 115km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Zmigrod
- imię: Wiktor
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Dzięki, rozumiem o co chodzi, jutro się tym zajmę
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 12:59
- Model: v40
- Silnik: 1.9di
- moc: 115km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Zmigrod
- imię: Wiktor
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
a samo przestawienie ramion wycieraczek nie pomoże? Ja już jak poprawiłem mechanizm to chwilkę się bawiłem w odpowiednie ułożenie wycieraczek
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Niestety z tymi zamiennikami jest cos na rzeczy bo wycieraczki albo ładnie leżą w podszybiu albo idą pionowo do słupka i nie psują widoczności. Polecam nowy zamiennik rozebrać i nasmarować. U mnie było sucho na tulejach wiec długo by to nie pochodziło.
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8 B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Lodzkie
- imię: Seba
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Witam. Macie może sposób na regulację ramiona wycieraczki, ponieważ wycieraczka od strony pasażera nie zbiera wody. Po odkreceniu ramienia i ponownym założeniu jest gorzej. :/
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8 B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Lodzkie
- imię: Seba
Re: [volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
Właśnie chciałem mocniej dokręcić śrubę i urwałem gwint, także czeka mnie wymiana mechanizmu. Będzie pasował od polifta ?