[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie
Witam. W temacie napisałem niejasno bo i usterka dość dziwaczna. Moje autko to V40 z silnikiem T4. W standardzie ma ono 200 kucyków. Moje podobno ma 250 (sprawa nie jest jasna ponieważ nie mam wykresu z hamowni a sprzęt jest od kolegi a jemu wierzę na słowo). Do meritum: ogólnie samochód jeździ bez zastrzeżeń jednak co pewien czas pojawia się problem z check engine. Do momentu kiedy auto się rozgrzeje jest ok po rozgrzaniu dzieją się cuda. Kontrolka zapala się na sekundę, w tym czasie podnoszą się obroty i za sekundę spadają a auto przygasa. Niby da się z tym jeździć ale zaparkować lub wykonać jakiś bardziej skomplikowany manewr jest rzeczą niewykonalną, ponieważ auto gaśnie. Na światłach też zdarza się, że przy ruszaniu trafia się właśnie w ten monet i jest stop. Jest to o tyle problematyczne, że samochód ma turbinę i o nią się głównie boję. W tym momencie zostały wymienione już czujniki położenia wałków, wału, sonda lambda, świece, przewody, zawór zmiennych faz rozrządu. Komputer nie wykazuje błędów. Po podpięciu na gorącym silniku jest informacja, że w chwili zapalenia się lampki bez przyczyny podnosi dawkę paliwa, po czym szybko koryguje. Jest również informacja o czujniku impulsów (nie wiem co to jest) ale nie wywala tego jako błędu. Nie wiem co jest. Mechanicy bezradnie rozkładają ręce. Nie chcę złomować tego samochodu a sprzedać w takim stanie to straszna chamówa albo strata rzędu 3tys zł.
Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję za pomoc
-
- Debeściak
- Posty: 363
- Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 85KW/115KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Szadek
- imię: Radek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
To akurat nasunęło mi na myśl cewkę zapłonową. Fajnie jak miałbyś możliwość podmianki i przetestowaniaWalter pisze: Jest również informacja o czujniku impulsów
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
Zapomniałem napisać. Pompa paliwa jest nowa (strasznie piszczała i mechanik stawiał, że to może być jej wina). Cewki były podmieniane. Turbina jest po regeneracji.
To może być problem ze sterownikiem?
To może być problem ze sterownikiem?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
Podepnij zegarki. Boosta( jeżeli boisz się o turbinę) i zobacz ile dmucha. Do sprawdzenia też ciśnienie paliwa. Jeżeli podbija czasy wtryskowymi możliwe że ciśnienie paliwa leci na dół i dłuższym czasem się ratuje. Pytanie też co było modzone. Jak ktoś grzebał w sterowniku silnika mógł coś zje...ć i raczej ciężko będzie to wyciągnąć ( chyba że podmianka ecm)
Edit
I popraw temat.
Kolejny edit
Konektory cewek też lubią zakończyć żywot. Proponuję poczytać na forum tematy związane z Tpb. Może na coś trafisz interesującego.
Edit
I popraw temat.
Kolejny edit
Konektory cewek też lubią zakończyć żywot. Proponuję poczytać na forum tematy związane z Tpb. Może na coś trafisz interesującego.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
W kwestii formalnej: to nie znam zwyczajów tego forum. Z doświadczenia wyniesionego z innych forów wiem, że jak się napisze w temacie np. problem z EGR a w treści wyjdzie, że to wycieraczka szwankuje (żart) to jest wielkie larum, że nabijanie postów i wprowadzanie w błąd. Nie wiedziałem jak go opisać i dałem coś takiego.
Turbina i ciśnienie są ok (według mechanika). Problem tkwi gdzieś w elektryce bo np przy wyłączonych światłach moment kiedy pojawia się kontrolka zdarza się rzadziej. Przy max obciążeniu układu elektrycznego zdarza się częściej (choć to też nie jest reguła). Modyfikacja była fabryczna bo i zawiecha jest zmianiona na bardziej sportową.
Jeszcze jedna sprawa kolega, który mnie na tę minę władował, zarżnął wcześniej silnik i ten obecny jest przekładką. Na poprzednim było wszystko elegansio a na tym coś krzaczy. Z tego co mówił to wymieniony był sam piec a osprzęt został stary.
Jestem bezradny i mam ochotę pchnąć ten samochód w staw.
Turbina i ciśnienie są ok (według mechanika). Problem tkwi gdzieś w elektryce bo np przy wyłączonych światłach moment kiedy pojawia się kontrolka zdarza się rzadziej. Przy max obciążeniu układu elektrycznego zdarza się częściej (choć to też nie jest reguła). Modyfikacja była fabryczna bo i zawiecha jest zmianiona na bardziej sportową.
Jeszcze jedna sprawa kolega, który mnie na tę minę władował, zarżnął wcześniej silnik i ten obecny jest przekładką. Na poprzednim było wszystko elegansio a na tym coś krzaczy. Z tego co mówił to wymieniony był sam piec a osprzęt został stary.
Jestem bezradny i mam ochotę pchnąć ten samochód w staw.
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
raptusek pisze:proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.
Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
Zwyczajnie, popatrz na standardy opisywania tematów i wszystko będzie jasne. Na górze Masz wszystko opisaneWalter pisze:raptusek pisze:proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.
Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?
Np [S/V40 '99 1.9T].....itp.
Ja wiem, że to może głupotą, ale sprawdzales krokowca?
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch
Przepraszam ale nie mogę edytować tytułu ani żadnego z moich postów. Podczas edycji tematu usunąłem niechcący nawias i nie zauważyłem braku. Gdybym mógł prosić któregoś z adminów o zmianę na "[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie" lub info jak edytować to będę wdzięczy.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 250KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Jacek
Re: [V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie
Mały update. Wszystkie sugestie sprawdzone i zero rezultatów. Nawet jest pewne pogorszenie bo na stałe zaświecił się serwis.