[V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
[V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Witam forumowiczów mam dość nie typowy problem z lampką check engine ostatnio zauważyłem że mam wypiętą wtyczke od egr lecz lampka nie zapaliła się w sumie nie zrobiłem nic podłączyłem i wszystko ok dzisiaj podczas mycia silnika zauważyłem że mam urwany przewód od (chyba ) cisnienia oleju taka wtyczka obok filtra oleju zdenerwowany odłączyłem wszystko co sie da tj. przepływka czujnik doładowania itd auto odpaliło ale nie miało mocy i tu jest problem check jak sie nie palił tak sie nie pali dodam że przy przekręceniu kluczyka na zapłon lampka zapala sie na jakąś sekundę i gasnie .
-
- Debeściak
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
- Model: v40
- Silnik: 1.9Di
- moc: 150+
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
- imię: Waldek
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Witaj. Dlugo masz to auto? EGR byl odpiety bo pewnie zacina sie w pozycji otwartej co skutkuje brakiem mocy a zacina sie od syfu z odmy i spalin z EGR. To nie benzyna ze wlacza sie check z byle powodu. Sprawdz egr czy nie jest zabity i zobacz ile oliwy jest przewodach coolera turbosprezarki. Pisz co ustaliles.Mateusz19 pisze:Witam forumowiczów mam dość nie typowy problem z lampką check engine ostatnio zauważyłem że mam wypiętą wtyczke od egr lecz lampka nie zapaliła się w sumie nie zrobiłem nic podłączyłem i wszystko ok dzisiaj podczas mycia silnika zauważyłem że mam urwany przewód od (chyba ) cisnienia oleju taka wtyczka obok filtra oleju zdenerwowany odłączyłem wszystko co sie da tj. przepływka czujnik doładowania itd auto odpaliło ale nie miało mocy i tu jest problem check jak sie nie palił tak sie nie pali dodam że przy przekręceniu kluczyka na zapłon lampka zapala sie na jakąś sekundę i gasnie .
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Egr i klapa gasząca była przeze mnie czyszczona być może to ja zapomniałem podłączyć po umyciu silnika widze drobny wyciek z okolic rurki metalowej pod kolektorem chodzi mi głównie o to czy jak będzie jakiś problem z silnikiem to poinformuje mnie o tym kontrolka check. Egr nie zamykał się wczesniej po wyczyszczeniu działa jak powinien
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Auto mam pół roku to mój pierwszy samochód i chce go doprowadzić do perfekcji ponieważ zostanie ze mną na bardzo długo.Przebieg na liczniku 240 tys +100 w pamięci (Sprawdziłem i byłem swiadom)
-
- Debeściak
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
- Model: v40
- Silnik: 1.9Di
- moc: 150+
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
- imię: Waldek
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Moje ma 300tysi ponad i w pamieci pewnie kolejny raz tyle. Silnik byl w stanie agonalnym tak samo dwumas i skrzynia. 1.9 dci to silnik reno jest obarczony wieloma wadami konstrukcyjnymi. Czesto te silniki nie dawaly rady i poddawaly sie szybko pod seryjnymi ustawieniami. Beznadziejny dwumas, Chujowe panewki, pierscienie tlokowe po 300tysi albo i wczesniej puszczaja, oleje long life nie do tego motoru, odma jest niewydajna fabrycznie przez co rosnie cisnienie w skrzyni korbowej i oliwa z turbo przenika do intercoolera oraz odmą jest tloczona w dolot (nieszczelne pierscienie). Egr podaje spaliny (sadza) w dolot gdzie spotykaja sie z olejem z odmy syf zakleja kolektor i egr (spadki mocy dymienie na czarno). Wystarczy chwila i silnik sie rozbiegnie. Wkreca sie ponad skale obrotomierza staje jak wypali olej i sie zatrze, albo korba poleci bokiem lub zerwie pasek. W najlepszym razie moze zdlawisz go wrzucajac 5 chamulec i strzal ze sprzegla ale w szoku raczej nic nie zrobisz, bedziesz patrzyl jak zdycha. Na poczatek pomiar cisnienia sprezania i proba olejowa, Egr do zaslepienia, odma do przerobienia, czyszczenie intercoolera z oleju bo jak cieknie z egr to juz jest bardzo slabo. Przerobilem remont tego silnika po rozbiegnieciu z wyzej wymienionych przyczyn. Kosztowalo mnie to sporo nerwow o pieniadzach nie wspominajac bo grubo przeroslo wartosc samochodu. Ale teraz smiga troche dłubniete na 150+ daje frajde z jazdy. Do przerobienia mam jeszcze intercooler wjeb..y miedzy chlodnice cieczy i klimy(idiotyzm do kwadratu).
-
- Debeściak
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
- Model: v40
- Silnik: 1.9Di
- moc: 150+
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
- imię: Waldek
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Olej check engine zapali sie jak padnie uklad wtryskowy. w moim mimo powaznych awarji nigdy sie nie zapalil.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Ok dzięki za info. Pozdrawiam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Nie przeczytałem wczesniejszej odpowiedzi . Coś czytałem kiedyś że odpinając wąż od odmy zobaczymy jak olej żywcem sie leje to uszkodzone są pierscienie u mnie po odpięciu odmy leci tylko powietrze przy gazowaniu też więc nie wiem nie mierzyłem jeszcze kompresji i cisnienia oleju (zmierze w najbliższym czasie ) zastanawiam się jeszcze nad wlaniem oleju 5w40 nie mam żadnych wycieków mój mechanik wlał 10 w40 ostatnia kartka z wymiany jeszcze nie w polsce była na 5w40 dolot ogólnie tak przejrzałem to nie ma tego oleju tak drastycznie dużo ślad widać tylko na palcu Możesz dokładniej opisać ten problem z panewkami u mnie coś zgrzytnie czasami i nie jest to dwumas bo na sprzęgle też szczególnie słychać to jak jade np na 2 biegu przy równych obrotach tz nie przyspieszam nie zwalniam jade równo
-
- Debeściak
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
- Model: v40
- Silnik: 1.9Di
- moc: 150+
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
- imię: Waldek
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
osobiscie jezdze na 5w40-silnik po modyfikacji softu ale i tak bym taki lał. Jak pisalem byly klopoty juz przy serji w nowych motorach bo producent czyli reno szedl po kosztach urzywajac slabych materjałow (panewki, waly korbowe, korbowody i pierscienie tlokowe) wspolpraca z nissanem poprawila troche ten stan i podobno zostalo to poprawione ale zla opinia zostala. Osobiscie uwazam ze ten silnik jest slaby nie oszczedny, nie rozwojowy ale mam go dbam i dalej brne starajac sie poprawic na ile sie da. 1.9 dci bedzie konsumowal olej jaki bys nie wlał mniej lub wiecej (zalezy od jakosci oleju) idzie przez odme (fabryczny separator to lipa i nie wyrabia) w dolot ilosc zalezy od stanu pierscieni im gorsze przedmuchy tym cisnienie w odmie i dole silnika wieksze a im wieksze tym splyw grawitacyjny oleju z turbo mniej wydajny co skutkuje przenikaniem oleju do intercoolera przez uszczelnienia turbo (mechanik powie ze turbo do regeneracji). Wjedz na kanal zdejm to kolanko grube od dolu intercoolera i uwazaj bo moze poleciec oleju jak poleci duzo albo bedzie mokro to najpierw mycie separatora odmy wyleci z niego tyle syfu ze sobie nawet nie wyobrazasz... Co do zgrzytow to jestes malo precyzyjny w opisie. Powodow moze byc kilka ale napewno nie panewki bo bylo by juz po zawodach. Misa olejowa do zdjecia panewki do kontroli i wymiany profilaktycznie a przy zdjetej misie kontrola zaworu w pompie olejowej potrafi sie zacinac od chujowego oleju i w skrajnym przypadku rozwali filtr oleju. Pisze tak bo wiazesz z tym samochodem przyszlosc. Dwumas w tych samochodach to czesty temat na zachodzie wymiana przerasta wartosc samochodu i z rozwalonym trafiaja w nasze receMateusz19 pisze:Nie przeczytałem wczesniejszej odpowiedzi . Coś czytałem kiedyś że odpinając wąż od odmy zobaczymy jak olej żywcem sie leje to uszkodzone są pierscienie u mnie po odpięciu odmy leci tylko powietrze przy gazowaniu też więc nie wiem nie mierzyłem jeszcze kompresji i cisnienia oleju (zmierze w najbliższym czasie ) zastanawiam się jeszcze nad wlaniem oleju 5w40 nie mam żadnych wycieków mój mechanik wlał 10 w40 ostatnia kartka z wymiany jeszcze nie w polsce była na 5w40 dolot ogólnie tak przejrzałem to nie ma tego oleju tak drastycznie dużo ślad widać tylko na palcu Możesz dokładniej opisać ten problem z panewkami u mnie coś zgrzytnie czasami i nie jest to dwumas bo na sprzęgle też szczególnie słychać to jak jade np na 2 biegu przy równych obrotach tz nie przyspieszam nie zwalniam jade równo
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 19:38
- Model: v40
- Silnik: 1.9 dci
- moc: 85 kw
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Radomsko
- imię: Mateusz
Re: [V40 2002 1.9 dci 115km] Problem z check engine
Troche Cię wyprzedziłem bo przed chwilą dosłownie umyłem odme (ile dziadostwa tam było to głowa mała ) sciągłem też kolanko na dole i poleciały z niego ze 3 krople co do konsumpcji oleju to zrobiłem 10 tyś i jeszcze nic nie dolewałem.Na bagnecie większa połowa sprawdziłem też turbo czy ma luzy jak ciągne je przód tył to 0 luzu jak na boki to jakieś nie wiem może z pół milimetra nawet nie
a zgrzytanie pojawia się w momencie gdy np na postoju dodam gazu puszczam obroty zaczynaja spadać i przy koncu jak jałowe obroty wchodzą to takie (tryk tryk tryk) i dalej ok .szczerze to nie wiem jak to napisać nagram filmik jeszcze może dzisiaj jak znajde telefon bo robiłem zdjęcia i chyba pod machą został
a zgrzytanie pojawia się w momencie gdy np na postoju dodam gazu puszczam obroty zaczynaja spadać i przy koncu jak jałowe obroty wchodzą to takie (tryk tryk tryk) i dalej ok .szczerze to nie wiem jak to napisać nagram filmik jeszcze może dzisiaj jak znajde telefon bo robiłem zdjęcia i chyba pod machą został