Witam
Od długiego czasu, w zasadzie od zakupu samochodu mam problem z plynnym ruszaniem i jazda na wolnych obrotach, zwlaszcza na 1 i wstecznym. Niedawno wymieniłem sprzegło (tarcze z dociskiem). Co prawda przyśpieszanie oraz wrzucanie biegów jest bardziej komfortowe ale stare problemy pozostały nadal. Tak się zastanawiam czy nie jest to problem dwumasy, zwłaszcza iż podczas odpalania samochodu występuje pojedyczny trekot no i przy ruszaniu czuć wibracje silnika, trzeba sie nieco postarać zeby ruszanie było w miare płynne a też jadąc na 1 czy wstecznym nie trudno o szarpanie samochodu przy puszczeniu gazu, nawet czasami minimalnym. Stąd pytanie czy ktoś z was wymieniał w swojej benzynie dwumas bo z tego co wiem i z tego co mechanik mówił jest bardzo małe prawdopodobieństwo aby w takim silniku benzynowym doszło do zuzycia dwumasy, dodam jeszcze ze samochod ma obecnie przejechane 178 tys wiec sam nie wiem co jest przyczyna takiego stanu rzeczy.
Poza tym z rozmowy z mechanikiem k tóry wymienił sprzęgło nie dowiedziałem sie niczego konkretnego, stwierdził tylko że koszt wymiany dwumasy to wydatek rzędu wartości samochodu - pewnie dlatego że nie sprawdział w ogole stanu tego koła. Dodam iż wysprzęglik z tego co mówił nie wykazuje symptomów zużycia. Jeżli ktoś miał taki przypadek lub wymieniał w swojej benzynie dwumas to proszę o info pozdrawiam
[V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 sie 2017, o 09:10
- Model: v40
- Silnik: D4192T3
- moc: 85kW/115KM/265Nm
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Miechow
- imię: Artur
Re: [V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Koło dwumasowe mają tylko diesle 102 i 115km oraz benzyna 1.9 T4 i 2.0T
Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
-
- Zaawansowany
- Posty: 84
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 20:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Michal
Re: [V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Jeśli ciężko Ci ruszyć z jedynki bez szarpania czy mocnego drżenia samochodu to zainteresuj się poduszkami silnika na belce. U mnie był tej objaw przy ruszaniu, baardzo delikatnie trzeba było ruszać żeby nim nie telepało. Wina zerwane poduszki i zbyt duże wibracje silnika.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. 1.8 tez miały dwumas, wszystko było zależne jaka skrzynia biegów była zastosowana.elni86 pisze:Koło dwumasowe mają tylko diesle 102 i 115km oraz benzyna 1.9 T4 i 2.0T
Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
Re: [V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Z tego co pamiętam to poduszki były sprawdzane i wyszły że są ok. Co do skrzyni to w mojej jest m56 i z tego co wiem to dwumas tam jest.
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
Re: [V40 1.8 122KM 2002r] Problem z ruszaniem
Nabycie i wymiana skrzyni zapewne jest jeszcze kosztowniejszym zabiegiem niz wymiana samego koła ktore kosztuje w promocji ok 1500 zł.
Jeżli bede miał pewność ze to koło to je wymienie, stąd własnie kieruje pytanie czy komuś w tak relatywnie małym silniku pb walnał dwumas.
Chociaż od lekkiego zużycia ktore daje takie objawy do calkowitego padniecia jest pewnie daleka droga. Wszystko zależy jak kto jest wyczulony, niektórzy czuja cos od razu inni dopiero jak juz nie da się jechac. Sam mechanik przed wymiana sprzegła stwierdził że nie widzi potrzeby jego wymiany po wczesniejszej jezdzie próbnej. Jak sie okazalo potrzeba taka była bo samochód który nie mial w ogole przyspieszenia nagle dostał drugie zycie.
Wiec z tymi mechanikami to tez jest roznie i nie ma czasami co ich sluchac a zdac sie na wlasne odczucia
Jeżli bede miał pewność ze to koło to je wymienie, stąd własnie kieruje pytanie czy komuś w tak relatywnie małym silniku pb walnał dwumas.
Chociaż od lekkiego zużycia ktore daje takie objawy do calkowitego padniecia jest pewnie daleka droga. Wszystko zależy jak kto jest wyczulony, niektórzy czuja cos od razu inni dopiero jak juz nie da się jechac. Sam mechanik przed wymiana sprzegła stwierdził że nie widzi potrzeby jego wymiany po wczesniejszej jezdzie próbnej. Jak sie okazalo potrzeba taka była bo samochód który nie mial w ogole przyspieszenia nagle dostał drugie zycie.
Wiec z tymi mechanikami to tez jest roznie i nie ma czasami co ich sluchac a zdac sie na wlasne odczucia