[V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 21:18
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Szymon
[V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Witam
Po 4 latach odkąd odkupiłem swoje Volvo pada mi akumulator. Przed zimą chcę wymienić. Wszelkie kalkulatory pokazują, że do mojego silnika 163KM potrzeba 60-62Ah i ok 550mAh prądu rozruchowego i długość aku 242mm...
fajnie ALE ten, który mam obecnie to 77Ah 760mAh i 277mm i choć wchodzi ciasno - to się mieści w stopie.
i teraz pytanie do Was:
biorąc pod uwagę, że przeprowadziłem się na wieś, na Mazury (gdzie zimy są ostre) i auto raczej będzie stało w zimie pod chmurką - może warto kupić znów akumulator o większej pojemności i większym prądzie - tak żeby po kilku dniach stania na mrozie jednak zakręcił tym nie małym silnikiem?
Jak myślicie?
Dzięki!
Po 4 latach odkąd odkupiłem swoje Volvo pada mi akumulator. Przed zimą chcę wymienić. Wszelkie kalkulatory pokazują, że do mojego silnika 163KM potrzeba 60-62Ah i ok 550mAh prądu rozruchowego i długość aku 242mm...
fajnie ALE ten, który mam obecnie to 77Ah 760mAh i 277mm i choć wchodzi ciasno - to się mieści w stopie.
i teraz pytanie do Was:
biorąc pod uwagę, że przeprowadziłem się na wieś, na Mazury (gdzie zimy są ostre) i auto raczej będzie stało w zimie pod chmurką - może warto kupić znów akumulator o większej pojemności i większym prądzie - tak żeby po kilku dniach stania na mrozie jednak zakręcił tym nie małym silnikiem?
Jak myślicie?
Dzięki!
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Akurat tutaj moc turbo ma dodatkowe plusy a nie minusy mniejszy stopień sprężania -łatwiej pokręcić
Co do aku to się nasłuchałem sporo kup firmowy choć teraz polecane są zapy auto parts czy tam Jenoxy a z tanich o dużych pojemnościach to zapomnij bo to podobno 50A w dużej obudowie albo jeszcze gorzej .
Fakt 77- 80 A wchodzi chyba maksymalnie
ile chcesz wydać ?
a co do zimy to ubranko mu na zimę zrób będzie lepiej
Co do aku to się nasłuchałem sporo kup firmowy choć teraz polecane są zapy auto parts czy tam Jenoxy a z tanich o dużych pojemnościach to zapomnij bo to podobno 50A w dużej obudowie albo jeszcze gorzej .
Fakt 77- 80 A wchodzi chyba maksymalnie
ile chcesz wydać ?
a co do zimy to ubranko mu na zimę zrób będzie lepiej
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Ja parę dni temu kupiłem ZAP Piastów 64Ah 600A Silver Premium za 300 zeta, gwarancja 2 lata.
Kupowałem bezpośrednio w fabryce bo mają sklep przyfabryczny w Piastowie.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Kupowałem bezpośrednio w fabryce bo mają sklep przyfabryczny w Piastowie.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Firmowy też nic nie gwarantuje. Ja bratu jesienią do Getza kupiłem Centre, po pierwszych przymrozkach padła, poszła na reklamację. Przysłali nową i jak na razie śmiga. Kolega do mazdy kupił najtańszy aku z marketu i lata na zim już ponad 5 lat. Ja jak kupowałem auto to siedział tam ori aku volvo, i tak jeżdżę już na nim ze trzy lata, a ile już ma tego nie wiem...
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Ja jak kupiłem swoją vkę to była wsadzona nowa Centra taka z korkami połączonymi jedną listwą, można było wyciągnąć i dolać wody (nigdy nie musiałem) z oszczędności sprzedającego była trochę mała bo 55Ah 460 A (niestety nie pamiętam według jakiej normy), zalecana u mnie to 600A (SAE) no i ten aku wytrzymał 8 lat, zimą w mrozy przyszło mi go wymienić, gdyby była wiosna pewnie jeszcze by wytrzymał troszkę.
Następny wstawiłem Jenox Gold 63Ah 630A (EN) wytrzymał 3.5 roku (chyba cela się urwała), z 2 tyg temu musiałem wymienić.
Ponownie wziąłem Jenoxa tylko 77Ah 770A (EN) taki zalecali mi do diesla, mnie się wydaje ciut duży według instrukcji i zalecanego 600A (SAE), no ale już doświadczalnie uległem, zobaczymy...
Przy okazji sprawdzili mi ładowanie, i wszystko ponoć ok 14.03V.
Może to był pech, bo 3,5 roku to żart, a jak ten też za długo nie pochodzi to już Jenoxa skreślę na zawsze.
Następny wstawiłem Jenox Gold 63Ah 630A (EN) wytrzymał 3.5 roku (chyba cela się urwała), z 2 tyg temu musiałem wymienić.
Ponownie wziąłem Jenoxa tylko 77Ah 770A (EN) taki zalecali mi do diesla, mnie się wydaje ciut duży według instrukcji i zalecanego 600A (SAE), no ale już doświadczalnie uległem, zobaczymy...
Przy okazji sprawdzili mi ładowanie, i wszystko ponoć ok 14.03V.
Może to był pech, bo 3,5 roku to żart, a jak ten też za długo nie pochodzi to już Jenoxa skreślę na zawsze.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 21:18
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Jak kupowałem 4 lata temu auto to mechanik mówił, że według testera to będzie ostatnia zima tego akumulatora, bo sprawność 60%. No i od tamtej pory wytrzymał 4 lata a jest firmy Arktis czy jakoś tak - a więc też nie markowa.
Mi bardziej chodzi o to czy kupić 62-64Ah - czy iść w stronę tych 70-74?
Co do marki - to myślałem nad Banner lub Exide/Bosch. Jak bym się wyrobił w ~400zł za akku to było by ok.
Co najmniej raz w miesiącu będę robił trasy po 6-7h - więc aku na pewno się doładuje jak trzeba.
Mi bardziej chodzi o to czy kupić 62-64Ah - czy iść w stronę tych 70-74?
Co do marki - to myślałem nad Banner lub Exide/Bosch. Jak bym się wyrobił w ~400zł za akku to było by ok.
Co najmniej raz w miesiącu będę robił trasy po 6-7h - więc aku na pewno się doładuje jak trzeba.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Akumulator kupuje się taki jak zalecił producent. Po co kombinować, tym bardziej w TpB gdzie silnik ma mały stopień sprężania.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 21:18
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
W instrukcji V40 jest podane tylko napięcie (12V) oraz maksymalne napięcie rozruchowe 520A (SEA) tj. ok 500 (EN) o pojemności czy zalecanej nadwyżce max napięcia nie jest wspomniane.
Za to przeglądając w sieci testy akumulatorów - można się spodziewać że z deklarowanego 520A może na mrozie zostać sporo mniej, nawet w pierwszym roku użytkowania;-/
Nie chcę poprawiać fabryki Volvo - ale zapobiec ewentualnej fuszerce producentów aku.
Za to przeglądając w sieci testy akumulatorów - można się spodziewać że z deklarowanego 520A może na mrozie zostać sporo mniej, nawet w pierwszym roku użytkowania;-/
Nie chcę poprawiać fabryki Volvo - ale zapobiec ewentualnej fuszerce producentów aku.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 2.0T 163KM 2003r.] Większy akumulator na mrozy
Warto chyba też spojrzeć na wagę bo sądząc >> po tym materiale << to niektórych zły kusi.