Siemka,
Szczerze powiem, że spędziłem z pół godziny na szukanie odpowiedzi w zasobach Forum i zabrakło cierpliwości. Tworzę tu osobny temat, bo sprawa mnie mocno nurtuję - Jestem po zakupie auta (leciwego, ze swoimi wadami, ale jak tylko zrobię przegląd to całkiem spoko w całokształcie), które było bardzo delikatnie "testowane praktycznie", po wizycie u mechanika i stwierdzeniu podstawowych tematów zostało zakupione i odstawione do roboty. Dzik był 3 razy zabierany od ówczesnego właściciela na małe przelotki koło komina póki nie wyszedł przegląd - bez pałowania (żeby mu zawczasu jakiej krzywdy nie zrobić - a nuż będzie on mój...). Przy pisaniu umowy, kolega (nie taki bardzo bliski) na moje raczej stwierdzenie niż pytanie - "a ta kontrola trakcji to nie działa" - mówi, że działa i domyślnie jest włączona, można ją wyłączyć, ale radzi przy suchej drodze. Fura u blacharza stoi i bardzo mnie ciekawi na ile zmieni się ch-ka motoru jak wyłączę to DSA (zaświeci się jak będzie off).
Będę wdzięczny za wszelkie informacje w temacie.
[V40 1.9 T4] DSA, jego skuteczność i działanie.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: V40 1.9 T4 DSA
DSA zapala się przy uślizgu kół tylko i wyłącznie.
DSA można też ręcznie wyłączyć przytrzymująć wciśnięty przez chwilę przycisk - wtedy zapali się na blacie pomarańczowy trójkąt.
DSA działa u nas na zasadzie ucięcia czasów wtrysku jak koła tracą przyczepność i to wszystko. Żadna charakterystyka silnika się nie zmienia.
To tak naprawdę prosty system antypoślizgowy a nie jak co po niektórzy myślą pełna kontrola trakcji.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
DSA można też ręcznie wyłączyć przytrzymująć wciśnięty przez chwilę przycisk - wtedy zapali się na blacie pomarańczowy trójkąt.
DSA działa u nas na zasadzie ucięcia czasów wtrysku jak koła tracą przyczepność i to wszystko. Żadna charakterystyka silnika się nie zmienia.
To tak naprawdę prosty system antypoślizgowy a nie jak co po niektórzy myślą pełna kontrola trakcji.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: MALBORK
- imię: Pawel
Re: V40 1.9 T4 DSA
Dzięki raptusek, dzięki turboni! Czyli nie spodziewam się cudów po wyłączeniu tego układu. Raczej nie zbliżaliśmy się w próbach nawet do okolic zrywania przyczepności...