[V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
[V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Witam wszystkich
Mam problem ze swoim volvem polegający na braku mocy, wypadaniu zapłonów, nierównej pracy silnika podczas pracy na benzynie. Na lpg po przełączeniu wszystko działa jak należy. Przypuszczam, że problem jest spowodowany za słabym ciśnieniem paliwa w układzie i być może awarią pompy, jednak może ktoś z forumowiczów bardziej rozwieje moje wątpliwości.
Do tej pory zostało sprawdzone:
- usterka występuje tylko na benzynie
- ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ok 2 bary niezależnie czy to zapłon czy praca na biegu jałowym
- kody błędów jakie wyskakują natychmiast po włączeniu na benzynie to wypadanie zapłonów na cylindrach oraz zbyt uboga mieszanka
- ciśnienie paliwa przy filtrze paliwa również ok 2 bary i na zapłonie i na biegu jałowym
- wymieniony filtr paliwa (bez zmian ciśnienie)
- pompa paliwa normalnie się włącza i pracuje
- pompa wyjąłem i wyczyściłem sitka (nie było praktycznie w ogóle syfu)
- nie znalazłem żadnych wycieków na przewodach paliwowych, uszkodzeń ani zagięć.
Czy wskazuje to jednoznacznie na zużycie pompy paliwa pomimo, że włączą się ona normalnie?
Mam problem ze swoim volvem polegający na braku mocy, wypadaniu zapłonów, nierównej pracy silnika podczas pracy na benzynie. Na lpg po przełączeniu wszystko działa jak należy. Przypuszczam, że problem jest spowodowany za słabym ciśnieniem paliwa w układzie i być może awarią pompy, jednak może ktoś z forumowiczów bardziej rozwieje moje wątpliwości.
Do tej pory zostało sprawdzone:
- usterka występuje tylko na benzynie
- ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ok 2 bary niezależnie czy to zapłon czy praca na biegu jałowym
- kody błędów jakie wyskakują natychmiast po włączeniu na benzynie to wypadanie zapłonów na cylindrach oraz zbyt uboga mieszanka
- ciśnienie paliwa przy filtrze paliwa również ok 2 bary i na zapłonie i na biegu jałowym
- wymieniony filtr paliwa (bez zmian ciśnienie)
- pompa paliwa normalnie się włącza i pracuje
- pompa wyjąłem i wyczyściłem sitka (nie było praktycznie w ogóle syfu)
- nie znalazłem żadnych wycieków na przewodach paliwowych, uszkodzeń ani zagięć.
Czy wskazuje to jednoznacznie na zużycie pompy paliwa pomimo, że włączą się ona normalnie?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Ciśnienie paliwa nie jest takie małe, nawet jeśli nie jest prawidłowe to na niższym mój (turbol) pracował poprawnie, do póki nie potrzebował tego paliwa..
Wypadanie zapłonów jest na jałowym czy podczas jazdy ?
Na twoim miejscu wyjął bym całą listwie wsadził wtryski do jakis butelek bez demontażu ich i spróbował obczaic jak tam się sprawa ma, czy nie leją, czy wsyzstkie rozpylają. A wcześniej sprawdziłbym ich opór. Może cewka któregoś wtrysku skrót ma
Ciśnienie paliwa było badane podczas jazdy ?
Wypadanie zapłonów jest na jałowym czy podczas jazdy ?
Na twoim miejscu wyjął bym całą listwie wsadził wtryski do jakis butelek bez demontażu ich i spróbował obczaic jak tam się sprawa ma, czy nie leją, czy wsyzstkie rozpylają. A wcześniej sprawdziłbym ich opór. Może cewka któregoś wtrysku skrót ma
Ciśnienie paliwa było badane podczas jazdy ?
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Wypadanie zapłonów jest i na jałowym i podczas jazdy- niezależnie.
Ciśnienia w czasie jazdy nie sprawdzałem.
Ciśnienia w czasie jazdy nie sprawdzałem.
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
A jakie masz korekty długoterminowe na tym LPG?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Wina może leżeć po stronie pompy lub pierwszego regulatora ciśnienia. Ciśnienie takie jak opisujemy jest dużo za małe stąd takie a nie inne efekty.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Yaro, ale jeżeli na listwę dostarcza 2 bary, to na jałowym powinien chodzić ok.. turbol na jałowym ma 2.5 bara
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Na jałowym nie ważne czy TPb czy wolnossak ma około 2,4 bara.
Różnica jest tylko taka, że wolnossak maksymalne ciśnienie przy pełnym bucie będzie miał 3,09 a TPb 4,2 bo idzie w nadciśnienie.
Wolnossak maksymalnie dojdzie do pod/nad ciśnienia równego 0 i wtedy ciśnienie paliwa będzie takie jak masz na regulatorze 3,09 bara.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Różnica jest tylko taka, że wolnossak maksymalne ciśnienie przy pełnym bucie będzie miał 3,09 a TPb 4,2 bo idzie w nadciśnienie.
Wolnossak maksymalnie dojdzie do pod/nad ciśnienia równego 0 i wtedy ciśnienie paliwa będzie takie jak masz na regulatorze 3,09 bara.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 17 lut 2019, o 21:18 przez turboni, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
szajba. tylko że żeby ładnie odpalił od strzała to jednak te 3.09 jest potrzebne.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
turboni, teorie znam i ok, usiłuje tylko powiedzieć, bo znam temat z autopsji, że pompa nie dająca odpowiedniego ciśnienia, wypadanie zapłonów zaserwuje podczas jazdy, na jałowym musi pracować poprawnie
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.
Szczerze to nie wiem, nie orientuję się w tym temacie. Instalację zakładała firma, 2 lata temu kiedy wszystko jeszcze chulało jak trzeba i ciśnienie było odpowiednie.szmergiel pisze:A jakie masz korekty długoterminowe na tym LPG?
Wcześniej przed tą usterką wymieniłem regulator ciśnienia na listwie i wtedy pokazywał ciśnienia takie jak powinny być 3 bara ok na zapłonie i ok 2,5 bara na jałowym. Silnik pracował równo. Minął rok i teraz wszędzie ok 2 bara lub lekko poniżej zdażały się takie pomiary, bo sprawdzam to już od tygodnia.szajba. pisze:Yaro, ale jeżeli na listwę dostarcza 2 bary, to na jałowym powinien chodzić ok.. turbol na jałowym ma 2.5 bara
Zgadza się.Yaro pisze:szajba. tylko że żeby ładnie odpalił od strzała to jednak te 3.09 jest potrzebne.