[volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Nieszczelny pewnie nie, ale łożysko oporowe dało o sobie znać na pewno
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Właśnie jestem ciekaw, bo u mnie przy minimalnie większym przebiegu też robiłem sprzęgło, ale samo łożysko było w super stanie tylko wysprzęglik zaczynał się pocić niestety.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Odebrałem wczoraj samochód po wymianie. Co do wysprzęglika to był suchy lecz łożysko się przycinało i był wyżłobiony rowek na czole od talerzyka w docisku. Z doborem tarczy był największy cyrk ale ostatecznie nabito na starej nowe okładziny luka i w sumie z wyglądu przypominała nową. Nie widziałem na oczy nowej dwumasy bo mechanik odbierał sobie sam ze sklepu, ale postaram się nagrać filmik jak wyglądają luzy w starej.
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi - sprzęgło bierze na samym dole, przed wymianą brało mniej więcej na środku skoku pedału. Czy trzeba poczekać, aż się wszystko ułoży i samo się wyreguluje (docisk samonastawny) czy suszyć głowę mechanikowi ?
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi - sprzęgło bierze na samym dole, przed wymianą brało mniej więcej na środku skoku pedału. Czy trzeba poczekać, aż się wszystko ułoży i samo się wyreguluje (docisk samonastawny) czy suszyć głowę mechanikowi ?
-
- Debeściak
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2018, o 12:31
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Swietokrzyskie
- imię: Mariusz
Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopię ten...
Czeka mnie w niedługim czasie wymiana zestawu sprzęgła, bo dwumasa czasem "klekocze" i sprzęgło "bierze" wysoko. Zastanawiam się jak to najlepiej rozegrać. Widzę, że są w sprzedaży zestawy Valeo do przebudowy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym. Z kolei zestawy z dwumasą oferuje głównie LUK, o którym można poczytać sporo niepochlebnych opinii.
Ktoś może zmienił już dwumasę na sztywne koło zamachowe i mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? Czy po wymianie są jakieś różnice w eksploatacji samochodu, gorsza kultura pracy silnika? Jak z trwałością takiego sprzęgła?
Czeka mnie w niedługim czasie wymiana zestawu sprzęgła, bo dwumasa czasem "klekocze" i sprzęgło "bierze" wysoko. Zastanawiam się jak to najlepiej rozegrać. Widzę, że są w sprzedaży zestawy Valeo do przebudowy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym. Z kolei zestawy z dwumasą oferuje głównie LUK, o którym można poczytać sporo niepochlebnych opinii.
Ktoś może zmienił już dwumasę na sztywne koło zamachowe i mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? Czy po wymianie są jakieś różnice w eksploatacji samochodu, gorsza kultura pracy silnika? Jak z trwałością takiego sprzęgła?
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Witam. Widzę, że nikt nie wymieniał gotowego zestawu ze sztywnym kołem lub nie pisze o tym na forum więc niedługo będę pierwszy:) pacjentem będzie T4 b4194t. Skrzynia zwalona zębów jest 20 więc podejdzie to tańsze. Kosztuje tyle co dwumas luka. Ciekawi mnie czy w razie czego można dokupić sama tarcze albo docisk jeżeli się zużyją. Jak już będzie ogarnięte to będę dawał znać czy i jak chodzi;)
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
[V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła
Witam,
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak. Czy ktoś orientuje się może albo podnosił moc i jak wygląda kwestia ze seryjnym sprzęgłem. Będę na dniach musiał wymienić i ląduje na pewno sztywne koło i zastanawiam się czy ładować oryginalny zestaw czy dawać jakąś wzmocnioną tarcze i robić docisk mocniejszy gdyż w najbliższym czasie Volvo będzie strojone w okolice 280 koni gdzieś.
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak. Czy ktoś orientuje się może albo podnosił moc i jak wygląda kwestia ze seryjnym sprzęgłem. Będę na dniach musiał wymienić i ląduje na pewno sztywne koło i zastanawiam się czy ładować oryginalny zestaw czy dawać jakąś wzmocnioną tarcze i robić docisk mocniejszy gdyż w najbliższym czasie Volvo będzie strojone w okolice 280 koni gdzieś.
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła
Tak, 1.9 t4 po swapie silnika i skrzyni wraz ze sterownikiem
Czytałem ale nie znalazłem informacji jak z wytrzymałością