[V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:37
- Model: V40
- Silnik: 1.8Pb
- moc: 115KM
- Rocznik: 1997
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Aleksander
[V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Witam serdecznie żałuję że mój pierwszy post tutaj jest tego typu ale mam nadzieję będzie tylko lepiej
Od kilku dni zauważyłem że pojawiło się kilka problemów.
Mianowicie po odpaleniu samochodu i rozpoczęciu jazdy widoczny jest za niski poziom V, tj zmniejszona jasność podświetlenia zegarów, lamp itd.
Sprawdziłem voltomierzem i faktycznie dopiero po kilku dobrych minutach z ok 12V napięcie rośnie w ciągu kilku sekund do ok 14V, naładowałem do pełna akumulator i dalej to samo.
2 dni temu podczas postoju na światłach pojawił mi się pierwszy raz błąd ABS i falowały obroty a raczej wskazówka obrotomierza dziwnie "podrygiwała", chwile później już aku padł i po tej sytuacji naładowałem go porządnie prostownikiem.
Dziś odpaliłem VolFcr i faktycznie wyskoczył błąd "abs battery voltage too low".
Dodatkowo od pewnego czasu świeci mi się ciągle czerwona kontrolka SRS. Czasem po kilku minutach znika a czasami świeci non stop. Program jedyne co mi przekazuje to "No DTC'S logged".
I tak planuje zmienić alternator i okablowanie na mocniejsze gdyż mam car audio po modernizacji i obecny 80A mi nie wyrabia.
Temat założyłem żeby zobaczyć co Wy o tym myślicie i czy wymiana alternatora czeka mnie prędzej niż myślałem?
Od kilku dni zauważyłem że pojawiło się kilka problemów.
Mianowicie po odpaleniu samochodu i rozpoczęciu jazdy widoczny jest za niski poziom V, tj zmniejszona jasność podświetlenia zegarów, lamp itd.
Sprawdziłem voltomierzem i faktycznie dopiero po kilku dobrych minutach z ok 12V napięcie rośnie w ciągu kilku sekund do ok 14V, naładowałem do pełna akumulator i dalej to samo.
2 dni temu podczas postoju na światłach pojawił mi się pierwszy raz błąd ABS i falowały obroty a raczej wskazówka obrotomierza dziwnie "podrygiwała", chwile później już aku padł i po tej sytuacji naładowałem go porządnie prostownikiem.
Dziś odpaliłem VolFcr i faktycznie wyskoczył błąd "abs battery voltage too low".
Dodatkowo od pewnego czasu świeci mi się ciągle czerwona kontrolka SRS. Czasem po kilku minutach znika a czasami świeci non stop. Program jedyne co mi przekazuje to "No DTC'S logged".
I tak planuje zmienić alternator i okablowanie na mocniejsze gdyż mam car audio po modernizacji i obecny 80A mi nie wyrabia.
Temat założyłem żeby zobaczyć co Wy o tym myślicie i czy wymiana alternatora czeka mnie prędzej niż myślałem?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Jakie masz napięcie ładowania na włączonych światłach mijania, powinno być 14,... V , jezrli tyld nie jest to moze byc walnięty regulator napięcia lub ogólnie alternato do regeneracji.
Informacyjne dodam, że mój stary altek mial napięcie ładowania ok 13,7-13,8V, po regeneracji i dotarciu podzespołów (wymienione łożyska, komutator, regulator napięcia pozostał ten sam) napięcie ładowwania na światłach mijania jest 14,2-14,3V.
Informacyjne dodam, że mój stary altek mial napięcie ładowania ok 13,7-13,8V, po regeneracji i dotarciu podzespołów (wymienione łożyska, komutator, regulator napięcia pozostał ten sam) napięcie ładowwania na światłach mijania jest 14,2-14,3V.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:37
- Model: V40
- Silnik: 1.8Pb
- moc: 115KM
- Rocznik: 1997
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Aleksander
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Zacząłem mierzyć od samego uruchomienia silnika wraz z włączonymi światłami mijania i niczym więcej, przez dobre kilka minut przy 1000obr/min na luzie, napięcie wynosiło..11.88-11.90V.
Dopiero po kilku minutach tak jakby nagle alternator zajarzył i napięcie wzrosło do niecałych 13.9V.
Także dzięki Gregor za info tym bardziej potwierdzasz moją teorie że czas wymienić alternator.
Gorzej z tym że ciężko zdobyć nowy mocniejszy (130A w górę) alternator pasujący do mojego auta.
Dopiero po kilku minutach tak jakby nagle alternator zajarzył i napięcie wzrosło do niecałych 13.9V.
Także dzięki Gregor za info tym bardziej potwierdzasz moją teorie że czas wymienić alternator.
Gorzej z tym że ciężko zdobyć nowy mocniejszy (130A w górę) alternator pasujący do mojego auta.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
A może szczotkotrzymacz ze szczktkami + nowy regulator napięcia.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Sprawdź konektor przy alternatorze, bo on go wzbudza.Jeżeli jest w dobrym stanie, czeka Cię wymiana lub remont obecnego.
U nas jest 80 A ale ja wrzuciłem alternator z 2,0 16V 120 A i było ok. Musisz zwrócić uwagę aby mocowania były takie same a tylna obudowa metalowa.
U nas jest 80 A ale ja wrzuciłem alternator z 2,0 16V 120 A i było ok. Musisz zwrócić uwagę aby mocowania były takie same a tylna obudowa metalowa.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:37
- Model: V40
- Silnik: 1.8Pb
- moc: 115KM
- Rocznik: 1997
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Aleksander
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Na pewno będzie wymiana alternatora razem z przewodami alternator-akumulator na kable 50mm tak jak leci do wzmacniaczy.
Tylko no właśnie... który alternator będzie pasował.
Borysław zaintrygowałeś mnie stwierdzeniem że tylna obudowa musi być metalowa, co masz dokładnie na myśli?
Tylko no właśnie... który alternator będzie pasował.
Borysław zaintrygowałeś mnie stwierdzeniem że tylna obudowa musi być metalowa, co masz dokładnie na myśli?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Takia ale musisz zwrócić uwagę, bo pomimo metalowej obudowy, były 100A i 120A. Miałem alternator z S40 2.0 1997 rok.
https://www.sklep.autoport.org.pl/pl/i- ... 0-16v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sklep.autoport.org.pl/pl/i- ... 0-16v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:37
- Model: V40
- Silnik: 1.8Pb
- moc: 115KM
- Rocznik: 1997
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Aleksander
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Hmm trochę się rozejrzałem za alternatorami i nie rozumiem jednego.
Wszędzie wybierając dokładny typ mojego autka tj model, silnik i rocznik wyskakują mi tego typu alternatory:
https://aparts.pl/partscatalogue/altern ... 00350.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli 2 typy, jeden typ budowy mojego obecnego tj Bosch 9164940 i drugi czyli z taką jakby płaską krawędzią.
Dało by się to jakoś dopasować?
Bardzo spodobał mi się ten alternator:
https://aparts.pl/partscatalogue/a0049- ... A0049.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
140A, 14V - idealnie, do tego na 6 rowkowy pas czyli tak jak mam teraz.
A może alternator pod Diesla? Zauważyłem że one są wyraźnie mocniejsze a w rozsądnej cenie tylko no właśnie kwestia tego doapsowania..
Wszędzie wybierając dokładny typ mojego autka tj model, silnik i rocznik wyskakują mi tego typu alternatory:
https://aparts.pl/partscatalogue/altern ... 00350.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli 2 typy, jeden typ budowy mojego obecnego tj Bosch 9164940 i drugi czyli z taką jakby płaską krawędzią.
Dało by się to jakoś dopasować?
Bardzo spodobał mi się ten alternator:
https://aparts.pl/partscatalogue/a0049- ... A0049.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
140A, 14V - idealnie, do tego na 6 rowkowy pas czyli tak jak mam teraz.
A może alternator pod Diesla? Zauważyłem że one są wyraźnie mocniejsze a w rozsądnej cenie tylko no właśnie kwestia tego doapsowania..
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Z Diesla nie podejdzie. Oznaczenie silnika B4184S3 widzę pierwszy raz.Te z płaską podstawą są po 2001 roku.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:37
- Model: V40
- Silnik: 1.8Pb
- moc: 115KM
- Rocznik: 1997
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Aleksander
Re: [V40 1998 1.8Pb] Czyżby alternator? + Kontrolka SRS.
Witam ponownie.
Jestem już po wymianie alternatora na mocniejszy (150A), do tego nowe grubsze i porządnie zamocowane przewody, różnica jest diametralna
Za jakiś czas zmienię akumulator na żelowy lub AGM i myślę że póki co przy obecnym sprzęcie audio to wystarczy na długi czas.
Jestem już po wymianie alternatora na mocniejszy (150A), do tego nowe grubsze i porządnie zamocowane przewody, różnica jest diametralna
Za jakiś czas zmienię akumulator na żelowy lub AGM i myślę że póki co przy obecnym sprzęcie audio to wystarczy na długi czas.