[V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 kwie 2019, o 17:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- wiek: 19
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mateusz
[V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Witam, od prawie 3 lat po zakupie V40-stki występują problemy, a mianowicie zaczęło się od rozsadzania intercoolerów (aktualnie siedzi czwarty), później była przygoda z urwaniem wirnika turbiny, na szczęście bez większych strat, turbo wymienione na nowe.
Ciąg dalszy przygody z łosiem był taki, że doszło do kolizji po zerwaniu rozrządu (2 zawory wygięte, tłok o dziwo cały), a co za tym idzie głowica po pełnej regeneracji, a skoro już było wszystko na stole, to wtryski poszły również do regeneracji. Mimo tej całej zabawy nic się nie zmieniło, wszelkie regulatory ciśnienia, podciśnienia zostały wymienione, a problem z pękaniem pozostał, tym razem przerzuciło się na przewody.
Dosłownie półtora tygodnia temu rozsadziło mi 2 przewody:
IC -> turbo
Filtr powietrza -> turbo
Oba przewody zostały wymienione na oryginalne, lecz po wymianie zostało następujące zjawisko:
Doładowanie przeważnie było najbardziej odczuwane od ok. 1800 do 3000 obr/min
Teraz w tym zakresie doładowanie prawie w ogóle nie jest odczuwalne, lecz na 2/3/4 biegu po przekroczeniu 3000 obr/min silnik dostaje nagłego ożywienia i moc od tylu obrotów jest wyczuwalna, po prostu czuć wciskanie w fotel.
Aktualnie nie mam pojęcie gdzie może leżeć przyczyna, skoro przed rozsadzeniem tych dwóch rur zakres doładowania turbiny był poprawny.
Wiadomo o co może chodzić?
Ciąg dalszy przygody z łosiem był taki, że doszło do kolizji po zerwaniu rozrządu (2 zawory wygięte, tłok o dziwo cały), a co za tym idzie głowica po pełnej regeneracji, a skoro już było wszystko na stole, to wtryski poszły również do regeneracji. Mimo tej całej zabawy nic się nie zmieniło, wszelkie regulatory ciśnienia, podciśnienia zostały wymienione, a problem z pękaniem pozostał, tym razem przerzuciło się na przewody.
Dosłownie półtora tygodnia temu rozsadziło mi 2 przewody:
IC -> turbo
Filtr powietrza -> turbo
Oba przewody zostały wymienione na oryginalne, lecz po wymianie zostało następujące zjawisko:
Doładowanie przeważnie było najbardziej odczuwane od ok. 1800 do 3000 obr/min
Teraz w tym zakresie doładowanie prawie w ogóle nie jest odczuwalne, lecz na 2/3/4 biegu po przekroczeniu 3000 obr/min silnik dostaje nagłego ożywienia i moc od tylu obrotów jest wyczuwalna, po prostu czuć wciskanie w fotel.
Aktualnie nie mam pojęcie gdzie może leżeć przyczyna, skoro przed rozsadzeniem tych dwóch rur zakres doładowania turbiny był poprawny.
Wiadomo o co może chodzić?
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Sztanga turbo Kierownice turbo i grucha(aktuator) turbo do sprawdzenia... Akurat dzisiaj bawię się(bo mi się to zacięło i auto do 2500 rpm w ogóle nie idzie a powyżej jest nagły przyrost mocy i spore dymienie o ile odblokowałem to przy wymianie będzie trzeba to wyregulować bo zakupiłem nowy aktuator.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 kwie 2019, o 17:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- wiek: 19
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
U mnie właśnie również występuje dymienie aktualnie, więc możliwe, że to jest tego przyczyna.
Dzięki wielkie za informacje, na dniach się tym zajmę.
A żeby to wyregulować to należy się do kogoś udać? Bo nie wiem ile roboty z tym.
Dzięki wielkie za informacje, na dniach się tym zajmę.
A żeby to wyregulować to należy się do kogoś udać? Bo nie wiem ile roboty z tym.
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
jeśli chodzi o regulację to można to zrobić samemu ale trzeba znać zakres napięcia zaworu N75 (Ten przymocowany do ściany grodziowej)i zakres pracy dla którego gruszka ma utrzymywać podciśnienie a zarazem zadane napięcie.
Dla VW/Mercedes można to podpatrzeć VCDSem/StarDiagiem i tam napięcie przy maksymalnym podciśnieniu powinny wychodzić ~0.7V a napięcie przy zerowym podciśnieniu to około ~3,5V.
Pytanie czy w Vidzie też można podejrzeć te wartości i pytanie ważniejsze czy te wartości będą prawidłowe również dla DCI. Bo jeden mechanik mówi że tak bo Turbo Garetta z DCI było montowane w TDI i zakres pracy gruszki powinien być tożsamy z tym co mamy w DCI.
Na początek spróbuj palcem rozruszać dźwignię gruszki turbo (powinna dać się ruszać od oporu do oporu ) Jeśli palcem nie dajesz rady odepnij wężyk podciśnienia od gruszki podepnij wężyk ze 100ml strzykawką i zacznij wytwarzać podciśnienie (na strzykawce do wartości 50-80 ml) próbuj kilkanaście razy do rozruszania gruszki (Możesz psiknąć dźwignię gruszki WD40) Jeśli po tej procedurze dasz radę palcem ruszać dźwignię gruszki w pełnym jej zakresie to przejedź się, rozgrzej auto i przejedź autem szczególnie w wyższych rejestrach obrotów (od 2000 rpm)
Mam podobny problem i na razie udało mi się rozruszać moją gruszkę ale szykuję się do wymiany i zbieram informacje.
Dla VW/Mercedes można to podpatrzeć VCDSem/StarDiagiem i tam napięcie przy maksymalnym podciśnieniu powinny wychodzić ~0.7V a napięcie przy zerowym podciśnieniu to około ~3,5V.
Pytanie czy w Vidzie też można podejrzeć te wartości i pytanie ważniejsze czy te wartości będą prawidłowe również dla DCI. Bo jeden mechanik mówi że tak bo Turbo Garetta z DCI było montowane w TDI i zakres pracy gruszki powinien być tożsamy z tym co mamy w DCI.
Na początek spróbuj palcem rozruszać dźwignię gruszki turbo (powinna dać się ruszać od oporu do oporu ) Jeśli palcem nie dajesz rady odepnij wężyk podciśnienia od gruszki podepnij wężyk ze 100ml strzykawką i zacznij wytwarzać podciśnienie (na strzykawce do wartości 50-80 ml) próbuj kilkanaście razy do rozruszania gruszki (Możesz psiknąć dźwignię gruszki WD40) Jeśli po tej procedurze dasz radę palcem ruszać dźwignię gruszki w pełnym jej zakresie to przejedź się, rozgrzej auto i przejedź autem szczególnie w wyższych rejestrach obrotów (od 2000 rpm)
Mam podobny problem i na razie udało mi się rozruszać moją gruszkę ale szykuję się do wymiany i zbieram informacje.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 kwie 2019, o 17:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- wiek: 19
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Przyjrzałem się i jest następująco:
Na zgaszonym silniku dźwigienkę daję radę podnosić palcem (od oporu do oporu), na odpalonym tak samo.
Po odpaleniu dźwigienka się nie podnosi (a chyba powinna), po dodawaniu gazu również.
Czy w tym wężyku powinno występować jakieś zasysanie? Bo zdejmowałem go na odpalonym silniku, przykładałem palca i nic nie czuć, gdy go zakrywałem.
Na zgaszonym silniku dźwigienkę daję radę podnosić palcem (od oporu do oporu), na odpalonym tak samo.
Po odpaleniu dźwigienka się nie podnosi (a chyba powinna), po dodawaniu gazu również.
Czy w tym wężyku powinno występować jakieś zasysanie? Bo zdejmowałem go na odpalonym silniku, przykładałem palca i nic nie czuć, gdy go zakrywałem.
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Do sprawdzenia w takim razie pompa vaucum i zawór podciśnienia n75 ten ze ściany grodziowej. Oczywiście diagnostyka komputerowa to podstawa bo może być brak napięcia do zaworu A co za tym idzie brak sterowania turbosprężarką
Edit podciśnienie zaciąganie jak odkurzacz powinno być na dolnym króćcu po lewej stronie patrząc od przodu samochodu
Edit podciśnienie zaciąganie jak odkurzacz powinno być na dolnym króćcu po lewej stronie patrząc od przodu samochodu
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Temat poruszany już kilka razy. Na postoju i odpalonym silniku turbina nie daje ciśnienia w kolektor dolotowy więc i sztanga nie będzie się wychylać. Żeby ten układ zaczął działać trzeba ruszyć z miejsca.Kukuz pisze:Po odpaleniu dźwigienka się nie podnosi (a chyba powinna), po dodawaniu gazu również.
Trochę jak dla mnie to kombinujecie pod górkę. Nie prościej jest podpiąć manometr i na jego podstawie za pomocą cięgna wysterować turbinę?
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Żeby prawidłowo wysterować sztangę manometrem trzeba znać wartości napięcia. Określone napięcie na zaworze daje określony wychył gruszki turbo. W tym jest cały pies pogrzebany. Jeszcze jedna kwestia. Obaj mamy turbiny ze zmienną geometrią I sztangi w momencie rozruchu się podnosi bo pojawia się napięcie i podciśnienie na zaworze sterującym. Stare wersje 90 i 95 KM da się uregulować na licZbę obrotów
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Gregorious każdą turbinę z gruchą da się wyregulować cięgnem. Do tego służy. A zawór tylko tym steruje.
Przy zmiennej geometrii jeżeli w dolnym lub górnym położeniu turbina dmucha za mało (rzadko kiedy przeładowuje) wina leży w kierownicy łopatek. Jeżeli znasz zasadę zmiennej geometrii będziesz wiedział o co chodzi.
Podepnijcie na początek zegarek i zobaczcie jak dmucha turbina.
Przy zmiennej geometrii jeżeli w dolnym lub górnym położeniu turbina dmucha za mało (rzadko kiedy przeładowuje) wina leży w kierownicy łopatek. Jeżeli znasz zasadę zmiennej geometrii będziesz wiedział o co chodzi.
Podepnijcie na początek zegarek i zobaczcie jak dmucha turbina.
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 115km] Problem z doładowaniem turbiny
Pełna zgoda zwłaszcza że turbo ze zmienną geometrią ma 2 śruby regulacyjne. Pierwsza na ramieniu sztangi A druga na sięgnie. Szkopuł w tym żeby to odpowiednio wyregulować bo można to wyregulować sztucznie podając podciśnienie . Zwłaszcza że zawór n75 jest sterowany elektrycznie. Wielu mechaników reguluje sztangi na oko co powoduje że sporo aut ma problemy z trzymaniem mocy
U mnie na szczęście wszystko gra bo gruszkę udało się rozruszać będzie trzeba jeszcze wyczyścić nowe kierownice bo nagar na nich powoduje ich zacinanie a w efekcie zacinanie się samej gruszki.
U autora tematu coś ewidentnie jest skopane bo turbo dmuchany tylko w niespotykanym.zakresie pracy silnika i pasuje podjechać do gościa który ogarnia tematy z silnikami turbo bo pierwszy lepszy powie że turbo jest do wymiany.
U mnie na szczęście wszystko gra bo gruszkę udało się rozruszać będzie trzeba jeszcze wyczyścić nowe kierownice bo nagar na nich powoduje ich zacinanie a w efekcie zacinanie się samej gruszki.
U autora tematu coś ewidentnie jest skopane bo turbo dmuchany tylko w niespotykanym.zakresie pracy silnika i pasuje podjechać do gościa który ogarnia tematy z silnikami turbo bo pierwszy lepszy powie że turbo jest do wymiany.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM