[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Pytam, bo już sam nie wiem, na forum peugeota mówią żeby dbać od chlodniczki, na allegro pytają którą zaslepke mi przysłać... mętlik w głowie mam
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lis 2017, o 17:16
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 140KM chip
- Rocznik: 2003
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Koszalin
- imię: Pawel
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Powiem wam ze wyciągniecie egr w moim przypadku to było coś masakrycznego wykonałem taki ściągacz
Jak widać w pierwszej wersji nie wytrzymał. Rozstaw śrub na blasze jest taki jak otwory w egr(odrysowalem od uszczelki). Nie mam dokładnych fot ,ale później skróciłem te śruby(bo się wyginały) na 3/4 mm byle wchodziły w (blaszkę) cześć mechaniczną egr. Kątownik zmieniłem na rurę i już szło ruszyć . Po rozruszaniu i lekkim wysunięciu(w miedzy czasie psikając rożnymi środkami) zmieniłem śruby na taką długość jak widać na foto i przykręciłem egr żeby móc go jednocześnie ruszać i wysuwać.
Na dniach może zrobię dokładniejszy poradnik dla potomnych. Bo mój egr był zapieczony ekstremalnie. Pewnie nie jestem jedyny. A młotki przy tym nic nie pomagały :p
Jak ktoś ma podstawowe zaplecze w garażu i trochę wyobraźni jest w stanie go wykonać bez problemu.
PS. rura ok 60cm i wcale lekko nie było
Jak widać w pierwszej wersji nie wytrzymał. Rozstaw śrub na blasze jest taki jak otwory w egr(odrysowalem od uszczelki). Nie mam dokładnych fot ,ale później skróciłem te śruby(bo się wyginały) na 3/4 mm byle wchodziły w (blaszkę) cześć mechaniczną egr. Kątownik zmieniłem na rurę i już szło ruszyć . Po rozruszaniu i lekkim wysunięciu(w miedzy czasie psikając rożnymi środkami) zmieniłem śruby na taką długość jak widać na foto i przykręciłem egr żeby móc go jednocześnie ruszać i wysuwać.
Na dniach może zrobię dokładniejszy poradnik dla potomnych. Bo mój egr był zapieczony ekstremalnie. Pewnie nie jestem jedyny. A młotki przy tym nic nie pomagały :p
Jak ktoś ma podstawowe zaplecze w garażu i trochę wyobraźni jest w stanie go wykonać bez problemu.
PS. rura ok 60cm i wcale lekko nie było
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Powiem ciekawy pomysł na szczęście jak wyciągałem wyszedł jak masełko i okazało się że jest nowy
Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:59
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136KM
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Wojciech
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
A czy czasami zaślepienie EGR nie powoduje dłuższego czasu nagrzewania silnika, a tym samym większego spalania, bo dłużej pracuje na ssaniu? Szczególnie zimą?
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Janek
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Ja po zaślepieniu zauważyłem wyższe spalanie. Wzrosło około 0,5-1 litra.
-
- Debeściak
- Posty: 359
- Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 102
- Rocznik: 2002
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
- imię: Szczepan
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Dołączę się do dyskusji. Na przeglądzie wyszło mi że poci się od spodu, gość węszy i patrzy na góre. Leci jednak z góry z okolic egr.
https://photos.app.goo.gl/YWqS5Rs8ajvXYcBx6
Mówię mu że jak kupiłem rok temu to tak było a przegląd przechodził pierwszy raz w kraju i nikt nic nie mówił (może dlatego że jeszcze się nie pocił). Wiedziałem o tym ale nic z tym nie robiłem.
Chce to naprawić, niekoniecznie zakładając egr nowy (w T2 miałem zaślepiony). Czy ten zawór obecnie jest zaślepiony czy tylko wykręcony?
https://photos.app.goo.gl/i2eEGsb4cPX1oapE6
Reszta egr z elektronika leży sobie koło filtra powietrza z kabelkiem.
https://photos.app.goo.gl/rRebK7sL6x5T6cBv7
Wiem że całość wygląda tak
https://www.autodoc.pl/kamoka/9134505
Czy jeśli wypnę ten kabelek z elektroniki egr to wywali jakiś błąd i będę musiał jechać na skasowanie? Czy auto gorzej zacznie chodzić bo tu jest elektronika już. T2 miał inny egr i bez elektroniki.
Tak to u mnie wygląda, poradźcie coś. Na pierwszy ogień to pewno wszystko zdemontować i wyczyścić.
https://photos.app.goo.gl/YWqS5Rs8ajvXYcBx6
Mówię mu że jak kupiłem rok temu to tak było a przegląd przechodził pierwszy raz w kraju i nikt nic nie mówił (może dlatego że jeszcze się nie pocił). Wiedziałem o tym ale nic z tym nie robiłem.
Chce to naprawić, niekoniecznie zakładając egr nowy (w T2 miałem zaślepiony). Czy ten zawór obecnie jest zaślepiony czy tylko wykręcony?
https://photos.app.goo.gl/i2eEGsb4cPX1oapE6
Reszta egr z elektronika leży sobie koło filtra powietrza z kabelkiem.
https://photos.app.goo.gl/rRebK7sL6x5T6cBv7
Wiem że całość wygląda tak
https://www.autodoc.pl/kamoka/9134505
Czy jeśli wypnę ten kabelek z elektroniki egr to wywali jakiś błąd i będę musiał jechać na skasowanie? Czy auto gorzej zacznie chodzić bo tu jest elektronika już. T2 miał inny egr i bez elektroniki.
Tak to u mnie wygląda, poradźcie coś. Na pierwszy ogień to pewno wszystko zdemontować i wyczyścić.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
To co zdemontowałeś to tylko jedna częśc zaworu EGR - to jest elektromagnes, zawór, część mechaniczna dalej jest w kolektorze.
Co prawda u mnie jest T4, ale brakuje mi kołnierza/flanszy mocującej zawór do kolektora. Co robi tam sylikon, zwłaszcza w takiej ilości. I na elektromagnesie też nie masz flanszy mocującej. Była tu ostra rzeźba...
Obadaj to foto z wcześniejszej strony tego tematu:
Olej w dolocie źle wróży. Sprawdź turbosprężarkę, odmę i ile masz oleju już w intercoolerze.
Co prawda u mnie jest T4, ale brakuje mi kołnierza/flanszy mocującej zawór do kolektora. Co robi tam sylikon, zwłaszcza w takiej ilości. I na elektromagnesie też nie masz flanszy mocującej. Była tu ostra rzeźba...
Obadaj to foto z wcześniejszej strony tego tematu:
Olej w dolocie źle wróży. Sprawdź turbosprężarkę, odmę i ile masz oleju już w intercoolerze.
-
- Debeściak
- Posty: 359
- Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 102
- Rocznik: 2002
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
- imię: Szczepan
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Bliżej wiosny rozbiorę to i poczyszczę, przeglądnę dolot ale pytanie do tej części elektronicznej, mogę to wyciąć z tego kabelka ?
-
- Debeściak
- Posty: 359
- Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 102
- Rocznik: 2002
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
- imię: Szczepan
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
A czy czasem zaślepienie egr nie powoduje wzrostu spalania ?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Ja u siebie nie odnotowałem większego spalania po zaślepieniu egru i jeżdżę tak już ok 5 lat.