[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Tak jak Yaro sprawdź dokładnie dolot i jedź do kogoś kto ma AFR.
Sonda w wydech i jazda i zobaczysz co się dzieje, bo możesz mieć problem z paliwem i dlatego nie idzie bo ma za mało paliwa i jest ubogo.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Sonda w wydech i jazda i zobaczysz co się dzieje, bo możesz mieć problem z paliwem i dlatego nie idzie bo ma za mało paliwa i jest ubogo.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
A ja bym obstawial zawór sterowania turbina bcs. Miałem podobnie u siebie po wymianie wrocilo 0,9 bar. Mozna to sprawdzic odpinajac od niego przewod z zolta opaska. Jak wroci doladowanie to do wumiany bcs lub zalozenie mbc.Ale dolot jak najbardziej bym tez przepatrzyl.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Tak ale trzeba mieć założony zegar doładowania, żeby nie przedobrzyć jak odepniesz bcs.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Hej Wam
Teraz robię długie trasy na niepełnej mocy
Sprawdzenie szczelności zrobię we wtorek i bede wiedział coś więcej
Czujnik już czeka na montaż. Jeszcze czekam na MBC. Znamionowa wartość jest 0,6?
P.S. czy w rurze w którą jest wpiety MAP powinno być mokro na czujniku?
Teraz robię długie trasy na niepełnej mocy
Sprawdzenie szczelności zrobię we wtorek i bede wiedział coś więcej
Czujnik już czeka na montaż. Jeszcze czekam na MBC. Znamionowa wartość jest 0,6?
P.S. czy w rurze w którą jest wpiety MAP powinno być mokro na czujniku?
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Mokro moze być od oleju jak nie ma go dużo w wezu tzn nie kapie jak ściągniesz to jest ok. To nie jest auto z przebiegiem 50 tys.
Cisnienie o ile masz silnik b4204t5 powinno byc standardowo 0,9 bar. Jak bedziesz montowal mbc to mozesz na 1.1 bar bezpiecznie ustawić.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Cisnienie o ile masz silnik b4204t5 powinno byc standardowo 0,9 bar. Jak bedziesz montowal mbc to mozesz na 1.1 bar bezpiecznie ustawić.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
kilert pisze:Mokro moze być od oleju jak nie ma go dużo w wezu tzn nie kapie jak ściągniesz to jest ok. To nie jest auto z przebiegiem 50 tys.
Cisnienie o ile masz silnik b4204t5 powinno byc standardowo 0,9 bar. Jak bedziesz montowal mbc to mozesz na 1.1 bar bezpiecznie ustawić.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Okej!
Więc ten samochód jeszcze nie pokazał mi pazura.
Dobra. Zostaje sprawdzić dolot i montaż MBC.
Pytanie do znawców turbo.
Mamy tam aktuator? (Gruszka?) ustawiony na 6 obrotów tej śruby ktora jest na gruszce. Pytanie czy można było tam coś przestawić co powoduje mniejsze ciśnienie lub to że turbo nie wstaje?
Dziękuję Wam za pomoc
-
- Debeściak
- Posty: 623
- Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 163 a teraz 185
- Rocznik: 2003
- wiek: 43
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Arek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Jak mieszkasz blisko mnie to zaworek mam do t4 i mozesz podmienic i zobaczyć jak bedzie chodził
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Towarzysze
Zamontowany zegar turbo boost, na nim przed montażem MBC 0,2bar (dlaczego mnie to nie dziwi?) standardowo po zmianie MAP sensor wzrasta do 0,6bar.
Dolot wg. mechanika szczelny.
Po zamontowaniu MBC turbo dmucha max 0,6bar. Ładnie ciągnie od 2500obr/s. MAP (Bosch) przy bucie wskazuje 160 a MAF (Volvo / Siemens) około 120g/s
Zjawisko występuje tak samo na benzynie jak i na LPG.
MBC zamontowany po usunięciu elektrozaworu obok turbo, do którego idą trzy węże (oczywiście nie tego przy chłodnicy). Trójnik pomiędzy ślimakiem, a gruszką i MBC dalej do góry.
Niezależnie od odkręcenia śruby, maksymalnie dmuchamy 0,6bar (no może w porywach 0,7). Wynik całkiem zadowalający, niemniej wiecie jak to jest. Dalej zostało "coś". Na postoju i ciepłym silniku MAP: 30 MAF: 2,4
Pytanie:
Czy po zamontowaniu Manual Boost Control może ECU głupieć? Będzie się tam coś dostosowywać? Błędów zero. Gaz ustawiony pod słabe dmuchanie turbo nie wyrzuca błędów ubogiej mieszanki
Mógłbym jeszcze zmienić MAP sensor na ten chiński, ale chyba szkoda zachodu bo silnik potrafi nie odpalić za pierwszym razem i do tego na zimnym trzęsie okrutnie i wielokrotnie wypada zapłon.
Dzięki za pomoc
Zamontowany zegar turbo boost, na nim przed montażem MBC 0,2bar (dlaczego mnie to nie dziwi?) standardowo po zmianie MAP sensor wzrasta do 0,6bar.
Dolot wg. mechanika szczelny.
Po zamontowaniu MBC turbo dmucha max 0,6bar. Ładnie ciągnie od 2500obr/s. MAP (Bosch) przy bucie wskazuje 160 a MAF (Volvo / Siemens) około 120g/s
Zjawisko występuje tak samo na benzynie jak i na LPG.
MBC zamontowany po usunięciu elektrozaworu obok turbo, do którego idą trzy węże (oczywiście nie tego przy chłodnicy). Trójnik pomiędzy ślimakiem, a gruszką i MBC dalej do góry.
Niezależnie od odkręcenia śruby, maksymalnie dmuchamy 0,6bar (no może w porywach 0,7). Wynik całkiem zadowalający, niemniej wiecie jak to jest. Dalej zostało "coś". Na postoju i ciepłym silniku MAP: 30 MAF: 2,4
Pytanie:
Czy po zamontowaniu Manual Boost Control może ECU głupieć? Będzie się tam coś dostosowywać? Błędów zero. Gaz ustawiony pod słabe dmuchanie turbo nie wyrzuca błędów ubogiej mieszanki
Mógłbym jeszcze zmienić MAP sensor na ten chiński, ale chyba szkoda zachodu bo silnik potrafi nie odpalić za pierwszym razem i do tego na zimnym trzęsie okrutnie i wielokrotnie wypada zapłon.
Dzięki za pomoc
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
-0.7 czemu pytasz?Yaro pisze:Ile pokazuje zegar na jałowym?