(v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: salom » 22 maja 2020, o 09:16

Grzesiu, dziekuję za wyrozumiałość, ale u mnie żaden przewód gumowy nie wchodzi do kolektora ssącego, dolotowego.
Natomiast dochodzi rura metalowa, karbowana od kolektora wydechowego, do dolotowego pod EGR em.

Byłem 2 tygodnie temu a diagnostyce,mam wydruk, magik coś tam powyłączał, i pewnie moje problemy dodatkowo z tego wynikają, oprócz pożaru.
Napisze, co mam napisane :

Po podłączeniu komputera, podczas diagnozowania:
180C Sygnalizator recyrkulacji spalin -------------------
1814 Recyrkulacja spalin obwód regulacji Przerwa
1804 Czujnik ciśnienia doładowania -------------------
180C Sygnalizator recyrkulacji spalin Napięcie zasilania poza zakresem
1806 Przepływomierz masowy powietrza -------------------
1815 Regulacja cisnienia doładowania Odchyłka regulacji
1809 Czujnik ciśnienia magistrali --------------------
180 F Sterownik napięcia czujnika 1 ------------------------

Wydruk po skasowaniu błędów :


1834 Podgrzewanie dodatkowe Przerwa
1836 Podgrzewanie dodatkowe Bieg jałowy
1889 Klapa rury dolotowej Przerwa
181A Złącze klimatyzacji Przerwa
1814 Recyrkulacja spalin obwód regulacji Przerwa.

Dane dotyczące mojego silnika odczytane przez komputer
VOLVO,V40 I , 1,9 D, Silnik wysokoprężny 1,9, 85,0 KW,03/2000-04/2004, D4192T3/D I Diesel MSA 15,5 EDC,Lucas VE/EDC

Sam sobie nie poradzę, zamawiam na dzisiaj zaprzyjażnionego mechanika z profesjonalnym komputerem, pracuje przy Volvach, po pracy przyjedzie i dokona oceny, lub naprawi.

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: salom » 22 maja 2020, o 14:21

Dodam, że turbina u mnie jest ze zmienną geometrią, o ile to ma jakieś znaczenie dla tej usterki, problemu.

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: Gregorious » 22 maja 2020, o 19:45

Przewody elektryki EGRa są w pobliżu tych podciśnień więc przyjarało ci przewody.

Klapa rury dolotowej to klapa gasząca. Z tego co pamiętam ona chyba nie ma sterowania elektrycznego a na zasadzie podciśnienia (przewód z trójnika akumulatora podciśnienia wpinany jest do klapy... Pośrednie sterowanie ma własnie zawór N75 (ten mocowany do grodzi o którym wcześniej pytałeś. Elektryka zaworu też jest w miejscu w którym pewnie miałeś pożar. Zawór na podstawie sygnałów elektrycznych rozdziela podciśnienie z akumulatora na Turbo klapę gaszącą i EGR.

Masz w Volvie Webasto albo grzałkę płynu (bo błąd podgrzewania jest z tym związany) no i złącze klimy tam biegną przewody od sprężarki elektrozaworów i klap nawiewów do panelu

Podjedź do kogoś kto będzie miał Vidę wraz z schematami... bo jeśli mówisz że podciśnienia masz wpięte to pozostają problemy typowo elektryczne z przyjaranymi przewodami raz że trzeba wykluczyć problem z czujnikami a potem zabawa w elektrykę...

Jeśli faktycznie przyjarało to albo sztukowanie przewodów i złącz albo ciągnięcie elektryki od nowa... Jeśli nie to trzeba obadać czy nie spierdziela podciśnienie z akumulatora podciśnienia (tej puchy)

Zmienne sterowanie jest pośrednio sterowane z podciśnień (podciśnienie raz że steruje gruszką a dwa jeśli dobrze pamiętam to przestawia kierownice powietrza w turbinach Garetta. Wersja 102 kierownice ma przytwierdzone pod jednym kątem w 115 się obracają w zależności od prędkości obrotowej/ zadanego podciśnienia na gruszkę turbo.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: salom » 22 maja 2020, o 20:19

Mądre i fachowe rady, warto czytać i zastosować.
Faktycznie, opaliło izolację z przewodów, ale tak że nie stopiło drótow.
Najbardziej ucierpiala puszka klapy gaszenia,od spodu plastik sie stopił na amen.
Po ugaszeniu pożaru, silnik kręcił, nawet startował, tylko nie chciał jechac, nie miał siły, i dlatego na linie wróciłem.

Na VID ę podjadę, jak sie umówię, ani webasta ani dodatkowego grzania nie mam.

Dzięki za tyle, proszę o jeszcze.

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: salom » 26 maja 2020, o 19:07

I po wielu próbach, podłączaniu do komputerów mam już jasność,i rozwiązanie. Kupiłem za grosze nowy Vacuometr,który okazał się bardzo pomocny w rozwiązaniu problemu.
Turbo jest sprawne na 100 procent, daje ciśnienie jak jadę pod górę do 4 bar. Podczas normalnej jazdy, 1 bar , 1,5 do2 bar.
Wpięłem miernik w kable do zaworu N 75, i pokazują, silnik nie pracuje, kluczyk poz II, 11,5 V. W czasie jazdy, w zleżności od pedału gazu, obniża sie do 8,5 V, nie niżej. W zależności od podawanego napięcia na zawór N 75, cisnienie turbo rośnie, lub się obniża.
Podciśnienie na zbiornićku dochodzi do 2, w zależności od obrotów silnika.

Nurtuje mie pytanie, czy przypadkiem turbo nie daje za wysokiego ciśnienia, i pozostała sprawa do rozwiazania, sterownik nie podaje prądu na elektrozawór klapy gaszenia.

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: Gregorious » 27 maja 2020, o 12:36

Jeśli masz objawy z turbo i klapą gaszącą to podmieniasz N75 (ten na grodzi) i patrzysz na efekt (choć te zawory w DCI są wytrzymałe) N75 odpowiada bezpośrednio za sterowanie Turbo i w konstrukcjach TDI i podobnych z turbinami Garetta to n75 daje sygnał jakie podciśnienie ma pójść do n75 do poprawnego wychyłu turbo...

Upewnij się że rurki są szczelne i dobrze przytwierdzone do krócców od wszystkich stron bo niektóre są plastikowe i przy wysokiej temperaturze się zwyczajnie topią i przepływ króćca się zmniejsza lub nawet zatyka...

Sprawdź całą elektrykę silnika przewody kostki końcówki bo i bez pożaru elektryka silnika to bolączka DCI

Podmień też klapę gaszącą na nieprzyjaraną popraw przewody elektryczne Warto obadać czy gruszka pracuje w prawidłowym zakresie ruchu Przy wyłączonym zimnym silniku da się ją obadać ręką i z oporem powinna się podnosić palcem na +/- 2 cm. Ewentualnie odpinasz podciśnienie od gruchy i wpinasz rurkę z strzykawką 100ml, ciągniesz tłoczek żeby wytworzyć podciśnienie i badasz czygrucha się podnosi... Ramię gruszki też mogło się odkształcić przez co ruch cięgna może być większy i kierownice blokują się na pozycji otwartej co powoduje przeładowanie...

Najpierw przywróć stan elektryki i mechaniki pod maską do stanu sprzed pożaru bo to w tej chwili jest priorytetem...
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) przewody podciśnienia

Post autor: salom » 27 maja 2020, o 12:53

Gruszka od klapy pracuje na 100 procent, bo kupiłem drugą, razem z klapą.
Jak podłączę bezpośrednio podcisnienie z ominięciem elektrozaworu gaszenia, to dżwignia gruch pracuje w całym zakresie i dławi silnik.
Na 2 przewodach do wtyczki elektrozaworu mam napiecie na każdym przewodzie po 2,5 V , jak silnik pracuje, tak samo w pozycji II stacyjki.po przekręceniu kluczyka na zgaszenie silnika, a tego nie ma, jest zero prądu, to co ma uruchomić elektrozawór ?

Zaraz jadę jeszcze raz na komputer, napiszę, co sie udało zrobić.
Zaworów narazie nie podmieniam.

W zbiorniczku, bardzo długo trzyma podcisnienie, sprawdzałem na podłączonym Vacuometrze.
Powinien dochodzić w kablu na zawór prąd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”