[V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
[V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Są takie 4 osłony z blachy, tuż za każdą tarczą hamulcową.
numery OE
30814871
30814870
30871448
30871449
Jaka jest rola tych blaszek, i przed czym one mają chronić?
U mnie każda z tych osłon ma już konsystencję chrupkiego andruta. Ruda zrobiła swoje.
Patrzę na ceny tych części... jakieś takie trochę spore jak na kawałek blachy która spod prasy wyszła. Sporo powyżej setki pln per sztuka.
Macie jakieś namiary gdzie można to kupić w przyzwoitej cenie?
numery OE
30814871
30814870
30871448
30871449
Jaka jest rola tych blaszek, i przed czym one mają chronić?
U mnie każda z tych osłon ma już konsystencję chrupkiego andruta. Ruda zrobiła swoje.
Patrzę na ceny tych części... jakieś takie trochę spore jak na kawałek blachy która spod prasy wyszła. Sporo powyżej setki pln per sztuka.
Macie jakieś namiary gdzie można to kupić w przyzwoitej cenie?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Chyba tylko na szrocie, jak znajdziesz że jeszcze się trzymają,
ja zapytałem się w serwisie Volvo o cenę oryginałów, to za 4 sztuki zapłaciłbym więcej, niż 2 lata temu dałem za auto, którym jeżdżę do tej pory.
Napisz gdzie sprzedają po 100 zł za sztukę ??
ja zapytałem się w serwisie Volvo o cenę oryginałów, to za 4 sztuki zapłaciłbym więcej, niż 2 lata temu dałem za auto, którym jeżdżę do tej pory.
Napisz gdzie sprzedają po 100 zł za sztukę ??
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Na szrocie - wówczas trzeba by znaleźć 'nieświadomy' szrot, (żeby nie chcieli policzyć po stówie per sztuka), i spędzić tam trochę czasu żeby to wydłubać. Trzeba ściągać wszystkie cztery piasty.
Nowe gdzieś widziałem googlając internet... teraz na szybko widzę że ma volvofan, ale chyba tylko tylne, po 150pln/sztuka.
Na allegro są jakieś używki po szrotowe, już nadgryzione przez rudą, też tylko tylne, po 100pln/szt. chyba nie warto.
Przednie wygooglałem na ebay'u, nowe, okolice 30-40 EUR lub GBP, plus shipping pewnie będzie drugie tyle.
Tak sobie myślę czy nie prościej byłoby wyrzeźbić to samemu z arkusza blachy. Oczywiście przetłoczeń nie "wyrzeźbię", ale sam kształt, otwory na mocowania, ewentualnie rant. Tylko nie wiem czy to nie będzie potem wibrować na boki. W końcu te przetłoczenia nadają całemu elementowi sztywności.
A przede wszystkim zastanawiam się czy bez tego można jeździć. Albo czy mi się diagnosta nie przyczepi na przeglądzie: O tutaj, brak panu firmowych blaszek "gwarantujących sprawność" układu hamulcowego.
Nowe gdzieś widziałem googlając internet... teraz na szybko widzę że ma volvofan, ale chyba tylko tylne, po 150pln/sztuka.
Na allegro są jakieś używki po szrotowe, już nadgryzione przez rudą, też tylko tylne, po 100pln/szt. chyba nie warto.
Przednie wygooglałem na ebay'u, nowe, okolice 30-40 EUR lub GBP, plus shipping pewnie będzie drugie tyle.
Tak sobie myślę czy nie prościej byłoby wyrzeźbić to samemu z arkusza blachy. Oczywiście przetłoczeń nie "wyrzeźbię", ale sam kształt, otwory na mocowania, ewentualnie rant. Tylko nie wiem czy to nie będzie potem wibrować na boki. W końcu te przetłoczenia nadają całemu elementowi sztywności.
A przede wszystkim zastanawiam się czy bez tego można jeździć. Albo czy mi się diagnosta nie przyczepi na przeglądzie: O tutaj, brak panu firmowych blaszek "gwarantujących sprawność" układu hamulcowego.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
te blachy chronią osłony gumowe układu zawieszenia przed wysoka temperaturą
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 lip 2019, o 07:27
- Model: S 40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Sosnowiec
- imię: Andrzej
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Jestem na etapie tego problemu. Mi padł prawy tył i porysował felgę od środka podczas jazdy na autostradzie. Musiłem wyrwać to ustrojstwo.
Sprawdź stronę części auto 24.pl
Ceny do mojego egzemplarza trochę poniżej 100 zł.
Pozdrawiam.
Sprawdź stronę części auto 24.pl
Ceny do mojego egzemplarza trochę poniżej 100 zł.
Pozdrawiam.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Na czesciauto24 sprawdzałem już wcześniej. Na komplet 4szt musiałbym wydać ~600pln
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Odgrzeję ten mój temat... Dojrzałem do wymiany tych tarcz kotwicznych. Na razie przód tylko. Zmobilizowało mnie to, że będę robił przy osłonie przegubu, a szkoda żeby to miejsce rozkręcać dwa razy.
Teraz się zastanawiam jak się do tego dobrać. Po odkręceniu zacisku i jarzma, ta blacha już jest zluzowana, kręci się wokół. Trzyma ją tylko piasta.
I tu mnie jeszcze nie było
Zatem, czy ktoś z Was tam był? I podzieli się wrażeniami? Jak się ściąga przednią piastę? Lubię być mentalnie przygotowany do grzebactwa, skompletować narzędzia, nastawić się na ewentualny "opór materiału". Próbowałem na YT znaleźć jakiś movie ze ściągania piasty w S/V40. Znalazło się od starszych volvo chyba 850, a potem już V50. Od naszych S40/V40 się nie natknąłem.
Ona się odkręca od zwrotnicy razem z łożyskiem na 4 śruby z tyłu? Czy trzeba wyciskać z łożyska?
Teraz się zastanawiam jak się do tego dobrać. Po odkręceniu zacisku i jarzma, ta blacha już jest zluzowana, kręci się wokół. Trzyma ją tylko piasta.
I tu mnie jeszcze nie było
Zatem, czy ktoś z Was tam był? I podzieli się wrażeniami? Jak się ściąga przednią piastę? Lubię być mentalnie przygotowany do grzebactwa, skompletować narzędzia, nastawić się na ewentualny "opór materiału". Próbowałem na YT znaleźć jakiś movie ze ściągania piasty w S/V40. Znalazło się od starszych volvo chyba 850, a potem już V50. Od naszych S40/V40 się nie natknąłem.
Ona się odkręca od zwrotnicy razem z łożyskiem na 4 śruby z tyłu? Czy trzeba wyciskać z łożyska?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Witam ponownie.
Robiłem w zeszłym roku wymiane łożysk z przodu. Piastę trzeba wybić z łożyska, żeby blachy zeszły. Tyle że ja mam przedlifta, ale myślę że w polifcie jest podobnie.
Kupowałem na Allegro całą zwrotnicę z piastą i tą blachą za 50 zł plus przesyłka, tylko jest ryzyko że przyślą akurat nie tą co prezentują na zdjęciu.
Tu zdjęcie poglądowe z Allegro
(kurcze nie wiem dalej jak tu wstawić zdjęcie żeby było od razu widoczne zamiast linku, robiłem tak jak w poradniku Eli-ego ale wyszła ikona z tekstem Obrazek)
https://drive.google.com/file/d/1LY-TBC ... p=drivesdk
Żeby wybić piastę z łożyska jedną ręką trzymałem za ramię 1 zwrotnicy, oczywiście w powietrzu.
Przez otwór 2 miałem przełożoną dłuższą ok. 25-30 cm szpilkę nagwintowaną M 12 (w Castoramie są takie metrowe bodaj).
Z obu stron piasty nałożone na szpilkę jakieś podkładki, nakrętki itp. tak żeby się dało to skręcić do kupy. I czujnik ( czytaj młotek 1,5...2 kg) i dawaj w wystającą szpilkę zakończoną też jakimś zestawem typu 2 nakrętki tak żeby nie bić po samym gwincie. Najgorsze pierwsze ciosy tak żeby to ruszyć. Przed i w trakcie jakieś WD 40 można tam podlać. Wszystko zależy jak długo to było nieruszane, czy czasem hamulce nie przegrzewały całej piasty.
Tu foto z drugiej strony
https://drive.google.com/file/d/1LZJTpi ... p=drivesdk
A tu jeszcze znalazłem na YouTube filmik z tego bodajże forum
https://youtu.be/RNxfCVy8-jM
tu Autodoc wymiana w S60
https://youtu.be/7ZRTADAWYgk
Robiłem w zeszłym roku wymiane łożysk z przodu. Piastę trzeba wybić z łożyska, żeby blachy zeszły. Tyle że ja mam przedlifta, ale myślę że w polifcie jest podobnie.
Kupowałem na Allegro całą zwrotnicę z piastą i tą blachą za 50 zł plus przesyłka, tylko jest ryzyko że przyślą akurat nie tą co prezentują na zdjęciu.
Tu zdjęcie poglądowe z Allegro
(kurcze nie wiem dalej jak tu wstawić zdjęcie żeby było od razu widoczne zamiast linku, robiłem tak jak w poradniku Eli-ego ale wyszła ikona z tekstem Obrazek)
https://drive.google.com/file/d/1LY-TBC ... p=drivesdk
Żeby wybić piastę z łożyska jedną ręką trzymałem za ramię 1 zwrotnicy, oczywiście w powietrzu.
Przez otwór 2 miałem przełożoną dłuższą ok. 25-30 cm szpilkę nagwintowaną M 12 (w Castoramie są takie metrowe bodaj).
Z obu stron piasty nałożone na szpilkę jakieś podkładki, nakrętki itp. tak żeby się dało to skręcić do kupy. I czujnik ( czytaj młotek 1,5...2 kg) i dawaj w wystającą szpilkę zakończoną też jakimś zestawem typu 2 nakrętki tak żeby nie bić po samym gwincie. Najgorsze pierwsze ciosy tak żeby to ruszyć. Przed i w trakcie jakieś WD 40 można tam podlać. Wszystko zależy jak długo to było nieruszane, czy czasem hamulce nie przegrzewały całej piasty.
Tu foto z drugiej strony
https://drive.google.com/file/d/1LZJTpi ... p=drivesdk
A tu jeszcze znalazłem na YouTube filmik z tego bodajże forum
https://youtu.be/RNxfCVy8-jM
tu Autodoc wymiana w S60
https://youtu.be/7ZRTADAWYgk
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 cze 2020, o 11:54
- Model: v40
- Silnik: B4164S2
- moc: 109
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: kraj
- imię: poldek
Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych
Są na allegro po 75,99
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 8790115036
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 8790118867
Chronią tarcze od wewnątrz w czasie deszczu , od kałuży przed zabrudzeniem i ochlapaniem wodą by nie doszło do zahartowania powierzchni tarczy jak są rozgrzane, od zewnątrz chroni felga.
U siebie też będę wymieniał bo ruda je bierze. To też mi się przyda info jak do nich się dobrać.
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 8790115036
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 8790118867
Chronią tarcze od wewnątrz w czasie deszczu , od kałuży przed zabrudzeniem i ochlapaniem wodą by nie doszło do zahartowania powierzchni tarczy jak są rozgrzane, od zewnątrz chroni felga.
U siebie też będę wymieniał bo ruda je bierze. To też mi się przyda info jak do nich się dobrać.