[S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: Robbie 70 » 15 sie 2020, o 08:11

adrixon94 pisze:
25 lip 2020, o 09:48
Co zostało zrobione
SKP ( zero luzów nic nie znaleźli )

Wymieniłem
( po każdej z napraw kompletnie zero roznicy )
- poduszki silnika, skrzyni Na febi
- przegub lewy na skf ( w planach prawy) wewnętrzne nie maja luzów do tego wszystko smarowałem mimo ze osłony były całe
- łączniki stabilizatora meyle
- gumy oraz obejmy stabilizatora na stalowe
- wachacz lewy lemforder
- sworzeń wachacza prawy lemforder
- końcówki drążków kierowniczych febi
- klocki hamulcowe trw
- poduszki amortyzatorow Z łożyskami i sprężyny maja Ok 20 tys km Sprężyny kayaba
- olej w skrzyni plus ( MOs2 )
-gumy belki
-kompletny wydech od kolektora ( robiłem sam ale luzów nie ma żeby stukał o coś )
Przy skręcaniu kierownica stuków nie ma tylko jak ruszam przod/tył
Czego nie zrobiłem to wymiana drążków kierowniczych od maglownicy ...
Nie wiem czy mi się wydawało czy to przypadek ale po zmianie kół na kilkanaście km byl spokój
Początkowo chciałem zapytać czy wszystkie te naprawy robiłeś sam, ale doszedłem do wniosku, że to nieistotne bo i warsztaty mamy rozmaite.
Nie są to niestety prace z kategorii wymiana żarówki :roll:
Pominięcie lub niezastosowanie się do pewnych zaleceń, ustawień, momentów i sposobów dokręcania.......może akurat w przypadku zawieszenia prowadzić do powstania m.in. naprężeń, które jak wiadomo same potem znajdą pozostałe "niedoskonałości" konstrukcji macierzystej.
Widzę, że na liście twoich wymian są sprężyny amortyzatorów. Sprawdź, czy otwory amortyzatora i poduszki pokrywają się o mniej więcej tak

Obrazek

Mnie co prawda trochę nie wyszło idealnie (robiłem ściągaczami z Allegro) i zaniosłem do warsztatu gdzie mają trochę lepszy sprzęt do ściskania sprężyn.
Tu fragment z instrukcji, żeby nie było...

Obrazek
adrixon94 pisze:
1 sie 2020, o 11:38
Właśnie nadal nic śruby od wahaczy mam dokręcone udarem potem przedłużka ręka próbowałem i ani rusz wiec to tez nie to.
Na dniach jadę na przegląd bo już wygasa spróbuje uprosić diagnostę żeby tak długo oglądał aż znajdzie. Czytałem fora i dużo przypadków to była śrubka niedokręcona ale tyle razy już przy tym aucie robiłem ze za każdym razem śruby wózka poduszek sprawdzam wszystkie są dokręcone.
Te dokręcenia przedłużką robiłeś jak auto już stało na kolach ?

Sory za ten przydługi wykład ale tak to często jest jak nie można znaleźć przyczyny to trzeba wrócić do początku, a niejednokrotnie od nowa rozbierać.
W niejednym warsztacie olewają takie "drobiazgi" jak momenty dokręcania, dokręcenia na stojącym już aucie itp itd.
Zajrzyj też na to
viewtopic.php?f=8&t=7636#p156674

Awatar użytkownika
adrixon94
Posty: 11
Rejestracja: 4 cze 2020, o 07:04
Model: S40
Silnik: 1873
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Adrian

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: adrixon94 » 11 wrz 2020, o 15:59

Do dzisiaj ogarnalem maglownice dokrecilem śrube regulacyjna maksymalnie tak żeby się dało skręcać ( dla testu ) i nadal stuki są
( od miesiąca są przy każdym ruszaniu i przy parkowaniu oraz przy przejeździe przez próg zwalniający tak mocne jak by coś miało odpaść )
Wymieniłem drążek kierowniczy lewy był wywalony tak ze gruszka luz miała ( zero objawów luzów na kierownicy itd )
Sprężyny są wycentrowane tak jak na zdjęciach to akurat robił mechanik sam się za to nie bralem.
Zostaje mi na dniach rozebrać tego mc persona ... ale tez nie wiem co tam do sprawdzenia mi zostało
Problem nadal nie rozwiązany

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: Robbie 70 » 11 wrz 2020, o 18:26

A jak jedziesz i nagle zdejmiesz noge z gazu tzn. hamowanie silnikiem to też jest stuk ?
Ja ostatnio też mam stuki tyle, że takie głuche i w miarę delikatne. Właśnie przy zdjęciu nogi z gazu i jak dodam gazu. Wtedy powstają takie krótkie przeciążenia. Jak stoje i lekko ruszam kierownicą prawo lewo to też.
Postawiłem przód na podpórkach i zdjąłem koła. Syn ruszał lekko kierownicą. Stuk był wyczuwalny jak złapałem za ten cienki pręt łącznika stabilizatora po stronie pasażera. A luz jest na gumie stabilizatora po stronie kierowcy.
Jest to wkurzające ale na razie tak jeżdżę.
Kurczę no nie wiem jak ci pomóc tak na odległość to ciężko.
W poprzednim moim poście dałem link do tematu ale teraz klikałem to pisze, że nie istnieje.
Jedna forumowiczka pisała tam jakie miała przeboje ze stukami. W końcu okazało się, że miała uszczerbioną (wylamany kawałek) półoś wewnątrz skrzyni biegów (bodajże po stronie kierowcy). A wszystko wyszło dopiero przy wymianie tej manszety co zabezpiecza żeby olej ze skrzyni nie wypłynął.
Edit: Tu jest ten wątek
viewtopic.php?f=78&t=8868#p156674

Awatar użytkownika
adrixon94
Posty: 11
Rejestracja: 4 cze 2020, o 07:04
Model: S40
Silnik: 1873
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Adrian

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: adrixon94 » 11 wrz 2020, o 20:35

Dziękuje wszystkim za rady tak czy siak bo wiem ze ciężko coś na odległość wymyślić. Jednak myślałem, że to może jakaś typowa usterka ale okazuje się ze raczej nie.
Stukanie jest tylko i wyłącznie przy gwałtownym dodaniu gazu i przy hamowaniu, raczej nie ma stuku przy odjęciu gazu
Najczęściej przy ruszaniu na skręconych tj parkowanie analogicznie do przodu jak stuknie to jest cisza jak cofam to znowu stuk
I duże pukniecie dosyć głośne jest Jak przejeżdżam dwoma kołami przez próg zwalniający ale tylko dwoma pojedynczo się to nie dzieje.
Jeśli chodzi o przegub to cały wyjmowalem i wewn i zewn z obu stron to ani łożyska igiełkowe ani ślizgi czy bieżnie nie są tam wyjechane ten stuk to musi być bardzo duży luz na czymś ... ale już nie mam pomysłu na czym.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: Robbie 70 » 12 wrz 2020, o 04:55

adrixon94 pisze:
11 wrz 2020, o 20:35
Jeśli chodzi o przegub to cały wyjmowalem i wewn i zewn z obu stron to ani łożyska igiełkowe ani ślizgi czy bieżnie nie są tam wyjechane ten stuk to musi być bardzo duży luz na czymś ... ale już nie mam pomysłu na czym.
A to też miałeś "na zewnątrz"

Obrazek

Tripod

Awatar użytkownika
adrixon94
Posty: 11
Rejestracja: 4 cze 2020, o 07:04
Model: S40
Silnik: 1873
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Adrian

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: adrixon94 » 12 wrz 2020, o 05:46

Tak i z jednej i z drugiej strony kupiłem nowa część czyli ten krzyżak ale jak wyjalem to nie było kompletnie różnicy pomiędzy nimi.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: Robbie 70 » 12 wrz 2020, o 07:07

adrixon94 pisze:
25 lip 2020, o 09:48
Nie wiem czy mi się wydawało czy to przypadek ale po zmianie kół na kilkanaście km byl spokój
Tak mnie to zastanawia, bo miałem podobnie. Równo rok temu robiłem przednie zawieszenie kpl. oprócz gum stabilizatora. Znajomy podczas wyciskania łożyska z prawej zwrotnicy coś chyba źle podparł i skrzywił mi to miejsce, gdzie przykręca się jarzmo zacisku.
Tzn. dopiero to zauważyłem przy montażu bo jarzmo nie pasowało na swoje miejsce (kilka mm i tarcza tarła o nie). Próbowałem to prostować na aucie ale nic z tego. W końcu dalem podkładki między jarzmo a zwrotnicę (szczyt druciarstwa).
Poza tym, że klocki musiały się na nowo "dostosować" nic specjalnego się nie wydarzyło.
Zaczęło się po zmianie kół na zimowe 185 szerokość na odkupionych, używanych stalowych felgach. Nie miałem co prawda stuków ale dziwne odgłosy przy wolnym poruszaniu obojętnie czy prosto w prawo czy lewo.
Nie wiem co było przyczyną bo nie sposób było to namierzyć. Na podniesionym przodzie i skręconych kołach nic nie dźwięczało.
Po zmianie kół na letnie szersze 195 na alufelgach jak ręką odjął. Niedługo znowu zmiana kół i ciekaw jestem czy znowu się to zacznie.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: Janek_wro » 12 wrz 2020, o 13:00

adrixon94 pisze:
11 wrz 2020, o 20:35
Stukanie jest tylko i wyłącznie przy gwałtownym dodaniu gazu i przy hamowaniu
Jeśli już obadałeś dogłębnie wszystko w zawieszeniu i przeniesieniu napędu, to może czas na bardziej prymitywne badanie. Czy coś luźnego w komorze silnika nie lata? I podczas przyspieszania i hamowania się nie tłucze? Nie wiem, niezamocowany akku, coś tego kalibru. Poruszaj wszystkim co może latać.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
adrixon94
Posty: 11
Rejestracja: 4 cze 2020, o 07:04
Model: S40
Silnik: 1873
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Adrian

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: adrixon94 » 19 wrz 2020, o 13:52

Rozebralem mc persona jedyne co było to pordzewiala blaszka ta która ustawia kąt sprężyny ( kolumny ) ale wyszlifowalem i pomalowałem ją skręciłem i zero różnicy nie wiem czy to wymienić czy to jest sprawne ?
Odkręciłem na chwile drążki stabilizatora i przejechałem przod tył stuki były nadal czuje je dobitnie pod swoimi nogami i jak gwałtownie skręcam prawo lewo kierownica to tez czuje pod nogami ... może być ze maglownica nie cieknie a ma wewnątrz aż taki luz ?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 1.8 2001 122 km] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: GregoR. » 19 wrz 2020, o 22:34

Moze być że maglownica ma luz.
Jest śruba, która dociska listwe ale dostem do niej jest dopiero pod odkręceniu obejm maglownicy i lekkim jej opuszczeniu. Śruba jest na imbusa, nie pamietam jakiego. Po jej dokreceniu zrrdukujesz luz.
Z tym ze ten luz czuc dopiero na nierownościach a nie przy ruszaniu przód tył.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i układ kierowniczy”