[V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2020, o 00:41
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 85KW
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: 37450
- imię: Marcin
[V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Witam.
Świeżak jestem na forum, późna godzina, ale robię wszystko i chciałbym żeby moje Volvo V40, które bardzo lubię i uważąm za świetne autko było w jak najlepszej kondycji, czyściutkie i sprawne jak nówka
Mechanik ze mnie żaden ale cała moja przyjemność w naprawianiu i uczeniu się tego auta, więc wybaczcie za zwroty, określenia i opisy odbiegające od standardów mechaniki pojazdowej, chociaż postaram się wszystko opisać najjaśniej jak potrafię, a żeby nie żalić się od razu na forum przeczytałem ile się dało jednak nie znalazłem rozwiązania.
Volvo v40
rocznik 1998
1,8 benzyna
Problem z Zamkiem Centralnym / Pilotem
Od pewnego czasu mam problem z zamykaniem auta pilotem, a mianowicie nie działa. zarówno jeden i drugi.
Zaczęło się od tego, że z czasem musiałem coraz częściej naciskać zamykanie, żeby załapał, podobnie z otwieraniem auta, kierować w stronę sensora, być bliżej auta etc. etc. aż przestały działać.
Wymieniłem w obu pilotach baterie na nowe - nadal nie działają
Piloty były sprawdzone na szybko czy wysyłają sygnał i wysyłają.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są w porządku.
Co zauważyłem to nie świeci się sensor aka czerwona dioda po prawej stronie wbudowana w głośniku, która do tej pory świeciła, migała i działała.
Otworzone auto Nie zamyka się automatycznie po oddaleniu się od auta, czy też po chwili, jak to miało miejsce i co również wcześniej działało bez zarzutu. (to dwie podstawowe czynności które zanikły)
Centralny zamek działa przy otwieraniu z kluczyka ale ostatnio coraz częściej się "zastanawia", niby głupota ale zmieniając "stronę" kluczyka nagle otwiera, choć czasem muszę już kilka 2-3 razy próbować.
Przycisk zamknięcia wewnątrz auta działa bez zarzutu, i pominę tu fakt że prawa strona ma problem z dociągnięciem i wypchaniem przycisków w drzwiach, że o bagażniku nie wspomnę, ale to tam jest problem chyba z mechanizmem, który już kiedyś wymieniłem.
(i tu jeśli ma ktoś ochotę również przyjmę propozycję rozwiązania problemu)
Szukając rozwiązania w necie doszedłem do swojego laickiego wniosku, że pozostał jeden podejrzany -
moduł centralnego zamka. Na module są mniej więcej te oznaczenia
po prawej:
Volvo
30864647
98W25
po lewej stronie:
F005 V0 0060
VIM 014 IMMO3
86615
Bosch
Za każdą pomoc, informację, która przywróci do sprawności moje Volvo będę bardzo wdzięczny ponieważ już dwóch panów od elektryki kręciło nosem, ze to stare auto, a oni teraz same audi, nowe, a bo to nie wiadomo czy opłaca się robić, bo to trzeba siedzieć, grzebać i takie tam opowieści spławiające mnie.
Wszelkich dodatkowych informacji z chęcią udzielę a za pomoc ja i moje Volvo będziemy bardzo wdzięczni.
Podrawiam
Świeżak jestem na forum, późna godzina, ale robię wszystko i chciałbym żeby moje Volvo V40, które bardzo lubię i uważąm za świetne autko było w jak najlepszej kondycji, czyściutkie i sprawne jak nówka
Mechanik ze mnie żaden ale cała moja przyjemność w naprawianiu i uczeniu się tego auta, więc wybaczcie za zwroty, określenia i opisy odbiegające od standardów mechaniki pojazdowej, chociaż postaram się wszystko opisać najjaśniej jak potrafię, a żeby nie żalić się od razu na forum przeczytałem ile się dało jednak nie znalazłem rozwiązania.
Volvo v40
rocznik 1998
1,8 benzyna
Problem z Zamkiem Centralnym / Pilotem
Od pewnego czasu mam problem z zamykaniem auta pilotem, a mianowicie nie działa. zarówno jeden i drugi.
Zaczęło się od tego, że z czasem musiałem coraz częściej naciskać zamykanie, żeby załapał, podobnie z otwieraniem auta, kierować w stronę sensora, być bliżej auta etc. etc. aż przestały działać.
Wymieniłem w obu pilotach baterie na nowe - nadal nie działają
Piloty były sprawdzone na szybko czy wysyłają sygnał i wysyłają.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są w porządku.
Co zauważyłem to nie świeci się sensor aka czerwona dioda po prawej stronie wbudowana w głośniku, która do tej pory świeciła, migała i działała.
Otworzone auto Nie zamyka się automatycznie po oddaleniu się od auta, czy też po chwili, jak to miało miejsce i co również wcześniej działało bez zarzutu. (to dwie podstawowe czynności które zanikły)
Centralny zamek działa przy otwieraniu z kluczyka ale ostatnio coraz częściej się "zastanawia", niby głupota ale zmieniając "stronę" kluczyka nagle otwiera, choć czasem muszę już kilka 2-3 razy próbować.
Przycisk zamknięcia wewnątrz auta działa bez zarzutu, i pominę tu fakt że prawa strona ma problem z dociągnięciem i wypchaniem przycisków w drzwiach, że o bagażniku nie wspomnę, ale to tam jest problem chyba z mechanizmem, który już kiedyś wymieniłem.
(i tu jeśli ma ktoś ochotę również przyjmę propozycję rozwiązania problemu)
Szukając rozwiązania w necie doszedłem do swojego laickiego wniosku, że pozostał jeden podejrzany -
moduł centralnego zamka. Na module są mniej więcej te oznaczenia
po prawej:
Volvo
30864647
98W25
po lewej stronie:
F005 V0 0060
VIM 014 IMMO3
86615
Bosch
Za każdą pomoc, informację, która przywróci do sprawności moje Volvo będę bardzo wdzięczny ponieważ już dwóch panów od elektryki kręciło nosem, ze to stare auto, a oni teraz same audi, nowe, a bo to nie wiadomo czy opłaca się robić, bo to trzeba siedzieć, grzebać i takie tam opowieści spławiające mnie.
Wszelkich dodatkowych informacji z chęcią udzielę a za pomoc ja i moje Volvo będziemy bardzo wdzięczni.
Podrawiam
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
U mnie też centralny nie działał nawet po wymianie baterii. Wystarczyło podłączyć komputer i od nowa zaprogramować. Raczej bez komputera nie wiele zdziałasz bo nie wiem czy w przedliftach da się zaprogramować pilot bez kompa. Nawet jeśli moduł jest uszkodzony bez kompa raczej się nie obejdzie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Można sprobowac od nowa dograc pilota i powinno działać ale niestety nasze 40 juz tak mają a przynajmniej przedlifty, że pilot działa praktycznie przy samym samochodzie a czasem może zaprzestać działania calkowicie. Wtedy można go zaprogramować i na jakiś czas znowu działa. Pilota dograć można zwyklym chińskim delphi, vidą oczywiscie też.
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Na forum jest już kilka tematów o centralnym , poszukaj troszkę a może znajdziesz jakieś wskazówki
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Tak na marginesie po wymianie baterii robi się coś "a'la adaptację" podobno.
https://youtu.be/HulaaSgF2Lg
https://youtu.be/HulaaSgF2Lg
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2020, o 00:41
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 85KW
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: 37450
- imię: Marcin
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Witam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie.
Rozwiewając wszystkie wątpliwości:
- tak przeglądnąłem forum w poszukiwaniu rozwiązania zanim napisałem post. niestety większość wątków nie ma końca, część z problemów w nich opisanych doznała cudownego ozdrowienia, lecz nigdzie nie dopasowałem rozwiązania do swojego problemu.
- dziś byłem znów w serwisie z kluczami i Pan potwierdził, że pilot wysyła sygnał, a problem najprawdopodobniej leży o stronie auta.
Sądziłem, że problem z diodą i brak samo zamykania po oddaleniu się od auta naprowadzi na rozwiązanie. bo to dwa lementy które ewidentnie przestały działać.
Otwieranie z kluczyka też zaczyna szwankować więc pozostaje mi szukać dalej lub czekać na kogoś kto trafi w rozwiązanie za które z góry ja i moje V40 dziękujemy.
wszystkiego dobrego w Nowym Roku
Rozwiewając wszystkie wątpliwości:
Na forum jest już kilka tematów o centralnym , poszukaj troszkę a może znajdziesz jakieś wskazówki
- tak przeglądnąłem forum w poszukiwaniu rozwiązania zanim napisałem post. niestety większość wątków nie ma końca, część z problemów w nich opisanych doznała cudownego ozdrowienia, lecz nigdzie nie dopasowałem rozwiązania do swojego problemu.
- zrobiłem tak, dwa razy nie zadziałało, niestety poza bardzo dziwnym dźwiękiem rozrusznika po tej czynności niczego to nie zmieniło. Próbowałem na obu pilotach.Tak na marginesie po wymianie baterii robi się coś "a'la adaptację" podobno.
https://youtu.be/HulaaSgF2Lg
- dziś byłem znów w serwisie z kluczami i Pan potwierdził, że pilot wysyła sygnał, a problem najprawdopodobniej leży o stronie auta.
Sądziłem, że problem z diodą i brak samo zamykania po oddaleniu się od auta naprowadzi na rozwiązanie. bo to dwa lementy które ewidentnie przestały działać.
Otwieranie z kluczyka też zaczyna szwankować więc pozostaje mi szukać dalej lub czekać na kogoś kto trafi w rozwiązanie za które z góry ja i moje V40 dziękujemy.
wszystkiego dobrego w Nowym Roku
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
W pierwszym poście podałeś oznaczenia, które masz na module zamka. Otóż te dane pochodzą ze sterownika immobilisera.
Na zdjęciu ten z prawej (szary) to moduł komfortu odpowiedzialny m.in za centralny zamek.
Programem Vol-fcr można podejrzeć ewentualne błędy tego modułu i jeśli dobrze pamiętam można też testować w trybie live działanie styczników otwarcia/zamknięcia drzwi, maski, bagażnika.
Zawieszanie się owych styczników potrafi naprawdę nieźle namieszać jeśli chodzi o centralny, alarm itd.
Na zdjęciu ten z prawej (szary) to moduł komfortu odpowiedzialny m.in za centralny zamek.
Programem Vol-fcr można podejrzeć ewentualne błędy tego modułu i jeśli dobrze pamiętam można też testować w trybie live działanie styczników otwarcia/zamknięcia drzwi, maski, bagażnika.
Zawieszanie się owych styczników potrafi naprawdę nieźle namieszać jeśli chodzi o centralny, alarm itd.
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Masz tu jeszcze 2 fragmenty z instrukcji, które mogą coś wyjaśnić.
1.
Jeśli któryś stycznik drzwi albo maski czy bagażnika będzie fałszywie "informował" moduł to .....echo, np. drzwi masz zamknięte ale moduł "widzi", że są otwarte.
2.
Także zacząłbym od sprawdzenia poprawności działania tychże lubiących płatać figle styczników.
1.
Jeśli któryś stycznik drzwi albo maski czy bagażnika będzie fałszywie "informował" moduł to .....echo, np. drzwi masz zamknięte ale moduł "widzi", że są otwarte.
2.
Także zacząłbym od sprawdzenia poprawności działania tychże lubiących płatać figle styczników.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2020, o 00:41
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 85KW
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: 37450
- imię: Marcin
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Witam po przerwie.
Nie lubię pozostawiać problemu bez zakończenia dlatego wracam z cięgle nie rozwiązanym problemem.
W tym czasie skupiłem się na tym co pisał Robbie 70
sprawdziłem czujniki drzwi z których jeden coś tam nie domagał dlatego został wymieniony.
Kupiłem moduł komfortu, z identycznymi oznaczeniami, numerami jedynie produkcji francuskiej nie brytyjskiej, podpiąłem go jednak niczego to nie zmieniło stąd moje pytanie czy po wymianie tego modułu musze jeszcze zrobić tą adaptacje o której pisałeś wcześniej.
Walczę z tym centralnym i walczę jednak poddać się nie zamierzam i mam nadzieję z Waszą pomocą rozwiązać ten problem, ponieważ zaczyna mi nie domagać otwieranie z kluczyka :/
pozdrawiam wszystkich
... przymierzam się również do rozebrania całego kokpitu żeby w ostateczności sprawdzić połączenie wiązki od diody o której pisałem, że przestała działać bo na dobrą sprawę słyszałem że jest to tylko czujnik nasłonecznienia i nie ma nic wspólnego z centralnym ale nie jestem tego pewien ... jednak tego wolabym uniknąć bo być może ktoś jednak wpadnie na rozwiązanie.
ze względu na koszty na sam koniec zostawiam kodowanie kluczy w ASO jeśli wszystko inne zawiedzie.
Nie lubię pozostawiać problemu bez zakończenia dlatego wracam z cięgle nie rozwiązanym problemem.
W tym czasie skupiłem się na tym co pisał Robbie 70
sprawdziłem czujniki drzwi z których jeden coś tam nie domagał dlatego został wymieniony.
Kupiłem moduł komfortu, z identycznymi oznaczeniami, numerami jedynie produkcji francuskiej nie brytyjskiej, podpiąłem go jednak niczego to nie zmieniło stąd moje pytanie czy po wymianie tego modułu musze jeszcze zrobić tą adaptacje o której pisałeś wcześniej.
Walczę z tym centralnym i walczę jednak poddać się nie zamierzam i mam nadzieję z Waszą pomocą rozwiązać ten problem, ponieważ zaczyna mi nie domagać otwieranie z kluczyka :/
pozdrawiam wszystkich
... przymierzam się również do rozebrania całego kokpitu żeby w ostateczności sprawdzić połączenie wiązki od diody o której pisałem, że przestała działać bo na dobrą sprawę słyszałem że jest to tylko czujnik nasłonecznienia i nie ma nic wspólnego z centralnym ale nie jestem tego pewien ... jednak tego wolabym uniknąć bo być może ktoś jednak wpadnie na rozwiązanie.
ze względu na koszty na sam koniec zostawiam kodowanie kluczy w ASO jeśli wszystko inne zawiedzie.
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
Nie wiem. Zanim podążysz do ASO spróbuj do pierwszego lepszego mechanika, żeby spróbować połączyć się z tym autem i ew. skasować błędy tego modułu. Jak się nie połączy to nic nie zapłacisz. Ja tak miałem kiedyś, mechanik miał bodajże BOSCH'a KTS czy coś takiego i o ile z silnikiem nie dało rady, to coś tam z innymi rzeczami zagadało.
Mnie jedynie we własnym zakresie udało się programem VOL FCR zainstalowanym na laptopie i zwykłym kablem KKL VAG. Do Vidy nigdy nie robiłem podejścia...
Edit: A co do podmiany modułu to oczywiście, że nie zadziała z Twoimi pilotami bo ma w pamięci zakodowane z auta, w którym "jeździł".
Mnie jedynie we własnym zakresie udało się programem VOL FCR zainstalowanym na laptopie i zwykłym kablem KKL VAG. Do Vidy nigdy nie robiłem podejścia...
Edit: A co do podmiany modułu to oczywiście, że nie zadziała z Twoimi pilotami bo ma w pamięci zakodowane z auta, w którym "jeździł".