Ponoć mają niebawem wdrażać nam w PL na siłę paliwo E10, które ma docelowo zastąpić PB95, czyli E5. Więc kolejne 5% więcej wódeczki w "płynie do palenia w aucie"
Jak się zapatrujecie na zmianę? I jak to zniosą nasze Volvinki, jeśli chodzi o układ zasilania paliwa?
Oczywiście propagandowe hasło obecnie modnej demagogii "Wprowadzenie E10 jest związane z redukcją śladu węglowego w paliwach transportowych" - bujda jakich mało. Ślad węglowy to odciska tu największe piętno na świadomości współczesnego człowieka i tak już mentalnie zdemolowanego wszechobecną propagandą. I to nam zostanie w głowach, i co gorsza w głowach kolejnego pokolenia Co telewizor powie, to polecą wykonać.... Ciekawe jak sprzeda się promowana jesienna szarża produkcyjna "dziabnięć".
Niedługo będziemy rozliczani ze śladu węglowego w chlebku, masełku, mięsku oraz... piwku i wódeczce. Z automatu, z mocy prawa. F--K.
Sprawdziłem ograniczenia paliwka E10
ACEA tutaj PDF twierdzi iż:
Czy ktoś ma doświadczenia w zakresie awaryjności układu paliwowego starszych volviaczków, z krajów gdzie stosuje się E10 od dawna?VOLVO CARS
E10 petrol is cleared for use in all Volvo cars with petrol engines introduced to the market since 1976 based upon servicing and other conditions according to the equipment and material with which the vehicle was originally equipped.
E10 petrol is not cleared for a limited number of S/V40 models with petrol engines produced in the mid-1990s with engine type 1.8 GDI.