[s40 v40] Światła do jazdy dziennej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Światła do jazdy dziennej
Mogą te moduły być nie przystosowane do takiego rozwiązania . Bardziej przydatne byłyby schematy elektryczne instalacji . Może będzie rozrysowana wersja skandynawska .
Zenon pobiera mniej mocy . Tylko troszkę problemów techniczno legalnych pojawia się i na dzieńdobry najprościej kupić oryginalne lampy . Tylko czy to się kiedykolwiek zwróci .
Zenon pobiera mniej mocy . Tylko troszkę problemów techniczno legalnych pojawia się i na dzieńdobry najprościej kupić oryginalne lampy . Tylko czy to się kiedykolwiek zwróci .
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Światła do jazdy dziennej
Jeśli mówisz o ksenonie no chinolskim to on wcale mniej nie pobiera
pobiera na starcie ok 5.5A i spada na 4.5 A x 12<14V> daje w przeliczeniu te 55 W
natomiast częśc prądu idzie na straty a to że sam żarnik pobiera już tylko 35 W to lepiej dla klosza jedynie
pobiera na starcie ok 5.5A i spada na 4.5 A x 12<14V> daje w przeliczeniu te 55 W
natomiast częśc prądu idzie na straty a to że sam żarnik pobiera już tylko 35 W to lepiej dla klosza jedynie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 02:00
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wrocław
- imię: Stachu
- Lokalizacja: Wrocław-Bolesławiec
Re: Światła do jazdy dziennej
Odkopię troche temat, bo zaczęlęm się zastanawiać nad światłami dziennymi gdyż zazwyczaj jeżdże w dzień, i tlko męczę żarówki i całą resztę. Widziałem w kilku volvo s/v 40 w halogenach przy czym halogeny oryginalne muszą zostać!
Nie chce dokładać lamp bo boję się że wieśniacy w golfach II będą mi machać i zapraszać na zloty w szopie xD
Widziałem też rozwiązania z takimi lampami:
http://www.osram.pl/osram...g-fog/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo fajne ale drogie... więc pomyślałem czy nie dało by się jakoś przerobić samemu halogenów by uzyskać chociażby światła dzienne + przeciwmgłowe/mgielne.
Przy okazji szperania w necie natknęłem się na takie coś:
https://www.youtube.com/w...VRLy31I#t=8m31s" onclick="window.open(this.href);return false;
ale raczej nie będzie to wyglądało z naszymi "kwadratowymi" lampami
Znalazłem do kupienia takie "paski" led
http://www.aliexpress.com...1734184209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy zdadzą egzamin jako dzienne, ale taka obwódka halogena była by mile widziana. Co wy o tym sądzicie?
Nie chce dokładać lamp bo boję się że wieśniacy w golfach II będą mi machać i zapraszać na zloty w szopie xD
Widziałem też rozwiązania z takimi lampami:
http://www.osram.pl/osram...g-fog/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo fajne ale drogie... więc pomyślałem czy nie dało by się jakoś przerobić samemu halogenów by uzyskać chociażby światła dzienne + przeciwmgłowe/mgielne.
Przy okazji szperania w necie natknęłem się na takie coś:
https://www.youtube.com/w...VRLy31I#t=8m31s" onclick="window.open(this.href);return false;
ale raczej nie będzie to wyglądało z naszymi "kwadratowymi" lampami
Znalazłem do kupienia takie "paski" led
http://www.aliexpress.com...1734184209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy zdadzą egzamin jako dzienne, ale taka obwódka halogena była by mile widziana. Co wy o tym sądzicie?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 02:00
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wrocław
- imię: Stachu
- Lokalizacja: Wrocław-Bolesławiec
Re: Światła do jazdy dziennej
Sorry wielkie, iPad ma humorki xD
Pierwszy z drogimi lampami:
http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/l ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Drugi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ao11VRLy31I#t=8m31s" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeci, gdzie kupić.
http://www.aliexpress.com/item/Dual-col ... 84209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierwszy z drogimi lampami:
http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/l ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Drugi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ao11VRLy31I#t=8m31s" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeci, gdzie kupić.
http://www.aliexpress.com/item/Dual-col ... 84209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej
zdecydowanie z pierwszego linka, drogie ale mają doświetlanie zakrętów- przy włączonym kierunku zapala się halogen...
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 02:00
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wrocław
- imię: Stachu
- Lokalizacja: Wrocław-Bolesławiec
Re: Światła do jazdy dziennej
wiem właśnie że fajna opcja, ale nie za 1000 zł... pod kierunki podłączyć halogen to raczej nie problem, trochę dłubania i może się udać, ale temat o dziennych
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej
niestety kosztuje ale opcja fantastyczna, a co do pchania dziwnych pasków w lampy i halogeny, hmmm... pasuje to w nowych autach, gdzie teraz praktycznie wszystkie mają bryłę sportową(takie czasy), w naszych maszynach to raczej średnio będzie wyglądać. Trzeba też pamiętać o tym że dołożenie czegokolwiek do lampy automatycznie traci homologację, a wiadomo co za tym idzie
tak naprawdę też myślałem o LEDriving FOG osrama, ale cena na chwile obecną mnie skutecznie odstrasza...
nie widzę innej opcji żeby mieć halogeny oraz światła do jazdy dziennej, żeby to wyglądało wzorowo i spełniało wszelkie homologacje.
tak naprawdę też myślałem o LEDriving FOG osrama, ale cena na chwile obecną mnie skutecznie odstrasza...
nie widzę innej opcji żeby mieć halogeny oraz światła do jazdy dziennej, żeby to wyglądało wzorowo i spełniało wszelkie homologacje.
-
- Debeściak
- Posty: 311
- Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
- Model: v40
- Silnik: 1,9TD 90 KM
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Janów Lubelski
- imię: Rafal
Re: Światła do jazdy dziennej
zamontowałem dziś u siebie, deczko zabawy z tym było, nie każdy jest mistrzem elektryki, nie dla wszystkich wszystko jest oczywiste, więc jakby kogoś interesowało to podaję "krok po kroku" jak podpiąć.
Dotyczy światełek gołych, mamy dwa światła, z których wystają tylko 2 kabelki - czarny i czerwony. Musimy dokupić przekaźnik, taki na 5 pinów, trochę kabla, dobrze końcówki kabli zarobić konektorami.
1. Montujemy światła w zderzaku, w zaślepkach halogenów, czy gdzie kto tam chce. Śrubokręt, pilnik, kombinerki, nożyk i wio. Jak już mamy, ciągniemy kabelki do komory silnika i przystępujemy do instalacji.
- dobieramy się do jednego ze świateł pozycyjnych, obojętnie którego, otwieramy pokrywę i wyciągamy wtyczkę. Wpięte są w nią dwa kabelki, czarny to "minus", niebieski to "plus". Bierzemy kawałek kabelka, najlepiej w innym kolorze niż czarny, co by się nic nie pomyliło. I tu dwie szkoły - albo nasz nowy kabel wciskamy w końcówkę wtyczki w miejsce "plusa", albo ściągamy kawałek izolacji od "plusa" pozycyjnych i wkręcamy nasz nowy kabel. Jak zrobicie, tak będzie, jak nie jesteście pewni, to sprawdźcie miernikiem czy jest napięcie. Nasz kabelek łączymy z pinem "85" przekaźnika.
- oba czerwone kabelki od naszych świateł do jazdy dziennej skręcamy koncówkami razem, zarabiamy konektorem (albo i nie) i łączymy z pinem "87A" przekaźnika.
- oba czarne kabelki z naszych świateł do jazdy dziennej skręcamy końcówkami razem. Bierzemy dodatkowo kawałek nowego kabla, najlepiej również czarnego i łączymy końcówką z pozostałymi dwoma od świateł. Mamy 3 skręcone razem. Zarabiamy konektorem te 3 końcówki i łączymy z pinem "86" przekaźnika. Drugą końcówkę kabla który dołożyliśmy, podłączamy pod minusową klemę akumulatora.
- teraz najciekawsze. Musimy znaleźć prąd "po stacyjce". W tym celu potrzebna nam będzie próbówka albo miernik. Włączamy zapłon i szukamy prądu, który pojawia się po włączeniu zapłonu. Jak nic nie było popieprzone po fabryce, będzie to jakiś czerwony kabelek. Ja znalazłem dwa miejsca. Pierwsze - wisiała mi jakaś luźna wtyka, która nie miała gniazda, miała dwa kabelki, czarny i czerwony - zdjąłem izolację, po włączeniu zapłonu prąd się pojawił. Drugie takie miejsce to bezpiecznik od ABS. Ja się wpiąłem w tą wtykę o której mówię. Bierzemy kawałek kabla, najlepiej czerwonego, jednym końcem wpinamy się pod znaleziony prąd, drugim pod pin "30" przekaźnika.
- pin "87" przekaźnika pozostaje wolny.
Gotowe. Efekt jest taki, że po włączeniu zapłonu, nasze nowe światła działają, po włączeniu pozycji i świateł mijania gasną. Czyli tak jak książka pisze.
Dotyczy światełek gołych, mamy dwa światła, z których wystają tylko 2 kabelki - czarny i czerwony. Musimy dokupić przekaźnik, taki na 5 pinów, trochę kabla, dobrze końcówki kabli zarobić konektorami.
1. Montujemy światła w zderzaku, w zaślepkach halogenów, czy gdzie kto tam chce. Śrubokręt, pilnik, kombinerki, nożyk i wio. Jak już mamy, ciągniemy kabelki do komory silnika i przystępujemy do instalacji.
- dobieramy się do jednego ze świateł pozycyjnych, obojętnie którego, otwieramy pokrywę i wyciągamy wtyczkę. Wpięte są w nią dwa kabelki, czarny to "minus", niebieski to "plus". Bierzemy kawałek kabelka, najlepiej w innym kolorze niż czarny, co by się nic nie pomyliło. I tu dwie szkoły - albo nasz nowy kabel wciskamy w końcówkę wtyczki w miejsce "plusa", albo ściągamy kawałek izolacji od "plusa" pozycyjnych i wkręcamy nasz nowy kabel. Jak zrobicie, tak będzie, jak nie jesteście pewni, to sprawdźcie miernikiem czy jest napięcie. Nasz kabelek łączymy z pinem "85" przekaźnika.
- oba czerwone kabelki od naszych świateł do jazdy dziennej skręcamy koncówkami razem, zarabiamy konektorem (albo i nie) i łączymy z pinem "87A" przekaźnika.
- oba czarne kabelki z naszych świateł do jazdy dziennej skręcamy końcówkami razem. Bierzemy dodatkowo kawałek nowego kabla, najlepiej również czarnego i łączymy końcówką z pozostałymi dwoma od świateł. Mamy 3 skręcone razem. Zarabiamy konektorem te 3 końcówki i łączymy z pinem "86" przekaźnika. Drugą końcówkę kabla który dołożyliśmy, podłączamy pod minusową klemę akumulatora.
- teraz najciekawsze. Musimy znaleźć prąd "po stacyjce". W tym celu potrzebna nam będzie próbówka albo miernik. Włączamy zapłon i szukamy prądu, który pojawia się po włączeniu zapłonu. Jak nic nie było popieprzone po fabryce, będzie to jakiś czerwony kabelek. Ja znalazłem dwa miejsca. Pierwsze - wisiała mi jakaś luźna wtyka, która nie miała gniazda, miała dwa kabelki, czarny i czerwony - zdjąłem izolację, po włączeniu zapłonu prąd się pojawił. Drugie takie miejsce to bezpiecznik od ABS. Ja się wpiąłem w tą wtykę o której mówię. Bierzemy kawałek kabla, najlepiej czerwonego, jednym końcem wpinamy się pod znaleziony prąd, drugim pod pin "30" przekaźnika.
- pin "87" przekaźnika pozostaje wolny.
Gotowe. Efekt jest taki, że po włączeniu zapłonu, nasze nowe światła działają, po włączeniu pozycji i świateł mijania gasną. Czyli tak jak książka pisze.