[C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2082
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
- Model: C70
- Silnik: 2.0 T
- moc: 273KM/413Nm
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marcin
[C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Co myślicie o instalacji gazowej na wtrysku 5 generacji czyli z gazem w formie ciekłej tłoczonej bezpośrednio do tłoków? Jaki może być koszt takiej instalacji przy silniku 5 cylindrowym w mojej Cetce?
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
strojenie
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
- Model: S40 T4
- Silnik: B4194t2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Mazury
- imię: Karol
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Miałem w poprzednim volvo - super sprawa. Instalacja bezobsługowa totalnie, jednak jako że nie była nowa to trzeba przy niej robić a speców w PL jest może kilku do tego ceny części z kosmosu - np wtryskiwacz sztuka 100euro a np regenracja pompy 800zł.
W wypadku nowej nie będzie problemu - jedyny problem to cena 7-8tys.
W wypadku nowej nie będzie problemu - jedyny problem to cena 7-8tys.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2082
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
- Model: C70
- Silnik: 2.0 T
- moc: 273KM/413Nm
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marcin
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
No i właśnie tak też myślałem... Prawie tyle co za auto dałem . Ale zobacze, może się skusze po zimie .
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
strojenie
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Wystarczy dobra sekwencja a reszta kasy na porzadny tJUNING ... przez duże J ..hahah
NAwet nie wiedziałem że takie 2.0 T robią jakie tam masz to turbo ?
NAwet nie wiedziałem że takie 2.0 T robią jakie tam masz to turbo ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1294
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
- Model: S60
- Silnik: B5254T2
- moc: 210 KM
- Rocznik: 2008
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Andrzej
- Kontakt:
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Jeśli mowa o ciekłym bezpośrednim wtrysku gazu to jest to chyba jedna najnowszych technologii Vialle (LPDi) montowana właśnie w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wykorzystuje wtryskiwacze benzynowe i tu cena rzeczywiście może być nawet dwukrotna niż sekwencja (IV generacji) z wyższej półki.
Jeśli mowa o niebezpośrednim wtrysku gazu to jest no LPI i tutaj mamy osobne wtryskiwacze gazowe. Tak jak powiedział dypek, jeśli mamy do czynienia z nową instalacją i nie robimy "wielkich" przebiegów to jest cud malina bo nie ma tam żadnej regulacji a auto jeździ na gazie jak na benzynie (w niektórych przypadkach/warunkach podobno nawet lepiej).
Niestety w przypadku auta z rynku wtórnego gdzie instalacja ma już swoje lata mogą pojawić się problemy ze wtryskiwaczami a one właśnie nie są tanie choć ostatnio jak rozmawiałem z pracownikiem Nagazu w Łodzi to zaczynają tanieć (koszt 300-350 za sztukę) oraz pompa może wymagać regeneracji. Koszt regeneracji to właśnie wspomniane około 800 zł aczkolwiek na "lpg-forum" jest instrukcja jak dokonać tego samemu i oszczędzając przy tym 600-700 zł
Podsumowując na pewno do zalet tych instalacji należy praktyczna bezobsługowość, brak spadku mocy oraz szybki moment przełączania gdyż nie ma tutaj sytuacji, że silnik musi osiągnąć konkretną temperaturę aby mogło nastąpić przełączenie tak jak w przypadku sekwencji IV gen.
Sam posiadam instalacje LPI i jak na razie nie narzekam na zachowanie auta aczkolwiek coraz częściej muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem pod długim postoju aby odpalić a jest to niestety oznaka, że wtryskiwacze nie działają już tak jak należy.
Co do kosztów do zwykły ciekły wtrysk gazu kosztuje w Łodzi około 6 tysi i szczerze bym się bardzo zastanawiał czy jest sens pakować taką instalację do auta 10 letniego lub starszego.
ps. wyszedł mi prawie esej
Jeśli mowa o niebezpośrednim wtrysku gazu to jest no LPI i tutaj mamy osobne wtryskiwacze gazowe. Tak jak powiedział dypek, jeśli mamy do czynienia z nową instalacją i nie robimy "wielkich" przebiegów to jest cud malina bo nie ma tam żadnej regulacji a auto jeździ na gazie jak na benzynie (w niektórych przypadkach/warunkach podobno nawet lepiej).
Niestety w przypadku auta z rynku wtórnego gdzie instalacja ma już swoje lata mogą pojawić się problemy ze wtryskiwaczami a one właśnie nie są tanie choć ostatnio jak rozmawiałem z pracownikiem Nagazu w Łodzi to zaczynają tanieć (koszt 300-350 za sztukę) oraz pompa może wymagać regeneracji. Koszt regeneracji to właśnie wspomniane około 800 zł aczkolwiek na "lpg-forum" jest instrukcja jak dokonać tego samemu i oszczędzając przy tym 600-700 zł
Podsumowując na pewno do zalet tych instalacji należy praktyczna bezobsługowość, brak spadku mocy oraz szybki moment przełączania gdyż nie ma tutaj sytuacji, że silnik musi osiągnąć konkretną temperaturę aby mogło nastąpić przełączenie tak jak w przypadku sekwencji IV gen.
Sam posiadam instalacje LPI i jak na razie nie narzekam na zachowanie auta aczkolwiek coraz częściej muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem pod długim postoju aby odpalić a jest to niestety oznaka, że wtryskiwacze nie działają już tak jak należy.
Co do kosztów do zwykły ciekły wtrysk gazu kosztuje w Łodzi około 6 tysi i szczerze bym się bardzo zastanawiał czy jest sens pakować taką instalację do auta 10 letniego lub starszego.
ps. wyszedł mi prawie esej
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
5 generacja to tak jak mówisz mieszalnik pb i lpg wtryskiwany przez wtryski pb ... ale to wszystkie TSi ... po co nam to ,,
Kolega niech jakieś mbc zapoda bo i tak tam chyba ma szerokopasmowca to niech se Ecu radzi
Kolega niech jakieś mbc zapoda bo i tak tam chyba ma szerokopasmowca to niech se Ecu radzi
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1294
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
- Model: S60
- Silnik: B5254T2
- moc: 210 KM
- Rocznik: 2008
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Andrzej
- Kontakt:
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
5 generacja to ciekły wtrysk gazu więc zarówno LPDi (do bezpośredniego wtrysku) jak i LPI (do tradycyjnego) są instalacjami 5 generacjami. Ale suma sumarum jak się to wszystko poskłada do kupy to moim zdaniem takie instalacje nadają się raczej do nowych aut bo wtedy jest to załóżmy 10% kosztów auta a nie 50 czy więcejRIPPER pisze:5 generacja to tak jak mówisz mieszalnik pb i lpg wtryskiwany przez wtryski pb ... ale to wszystkie TSi ... po co nam to ,/
Dodatkowo należy pamiętać, że dostępny u nas gaz jest z pewnością o wiele gorszej jakości niż w kraju pierwszego twórcy tychże instalacji czyli Holandii a to niestety także nie wróży dobrze.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Dobrze prawisz
Do naszych Turbo lotów byla by to bajka bo gaz dodatkowo w tej formie -ciekłej chłodził by cylinder i stawał by się lepszy od samej PB ,,do tego biorąc pod uwagę że wollno ssak ma 13 ms czas wtrysku--co się przekłada na dawkę to T4 idzie w 24 -25 ms przy tych samych 5 tys rpm ..
niestety dalej ceny tych instalacji są chore
a warto też wspomnieć gdzieś to czytałem że auto z normą euro 4 na pb przechodzi normę Euro 5 na gazie ...
Do naszych Turbo lotów byla by to bajka bo gaz dodatkowo w tej formie -ciekłej chłodził by cylinder i stawał by się lepszy od samej PB ,,do tego biorąc pod uwagę że wollno ssak ma 13 ms czas wtrysku--co się przekłada na dawkę to T4 idzie w 24 -25 ms przy tych samych 5 tys rpm ..
niestety dalej ceny tych instalacji są chore
a warto też wspomnieć gdzieś to czytałem że auto z normą euro 4 na pb przechodzi normę Euro 5 na gazie ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 2082
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
- Model: C70
- Silnik: 2.0 T
- moc: 273KM/413Nm
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marcin
Re: [C70 2.0T 99r.] Instalacja gazowa 5 generacji
Słyszałem też że moc auta wzrasta o około 10% a nie spada jak przy 4 generacji. Wy macie w T4 przynjamniej 4 gary więc koszt instalacji mniejszy troszkę , ja będę miał chyba chorą cenę przy 5 garach... Ale się dowiem i jak dobrze pójdzie to wsadze ten gaz. Juz przegaduje ten wydatek ze wspolnikiem . Ale napewno nie wczesniej niz na wiosne lato bo zima to troche martwy okres w naszej dzialalnosci a rachunki trza placic .
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
strojenie