[V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
[V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Witam. Postanowiłem się trochę podzielić moimi pracami. Padła turbina więc przy okazji zabrałem się za actuator w którym siadała mi sprężyna i wastegate otwierał się za wcześnie. Actuator 0.3 bara. Obecnie zrobiłem odlew membrany z gipsu z którego docelowo wykonam formę z żywicy poliuretanowej. Rozebrałem i złożyłem wszystko w 5 minut.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
To i ja się podzielę moim sposobem na regenerację aktuatora
Miałem uszkodzoną membranę + lekko wyrobioną sprężynę - w efekcie zawór otwierał się przy bardzo niskim ciśnieniu...
Zastosowałem membranę pochodzącą z aktuatora VNT turbiny z silnika AFN 1.9tdi. Sama membrana jest gumowa (wzmocniona materiałem, kilka warstw - bardzo dobrej jakości) z metalową wstawką. Membrana wymaga odcięcia cięgna. Zaletą jej jest także to, że powoduje większe wstępne napięcie sprężyny (co powinno się sprawdzić idealnie w przypadku zastosowania sprężyny, która jest trochę wypracowana). Kolejnym problemem jest zużyta prowadnica cięgna w oryginalnym aktuatorze - o dziwo ta z afn po minimalnej przeróbce także pasuje (zmniejsza luz i zapewnia bardziej osiowe prowadzenie dźwigni). Membranę przed założeniem zakonserwowałem silikonem do uszczelek
Do tego nowa sprężyna (o parametrach oryginalnej) - i banan na gębie w czasie jazdy
Mam jeszcze patent na zrobienie aktuatora w taki sposób, aby był całkowicie rozbieralny, ale to jak będę go rozbierał następnym razem...
Patent jest w fazie testów ale póki co sprawdza się idealnie. Myślę, że niebawem będę mógł poprzeć to wszystko dokładnym pomiarem ciśnienia.
Miałem uszkodzoną membranę + lekko wyrobioną sprężynę - w efekcie zawór otwierał się przy bardzo niskim ciśnieniu...
Zastosowałem membranę pochodzącą z aktuatora VNT turbiny z silnika AFN 1.9tdi. Sama membrana jest gumowa (wzmocniona materiałem, kilka warstw - bardzo dobrej jakości) z metalową wstawką. Membrana wymaga odcięcia cięgna. Zaletą jej jest także to, że powoduje większe wstępne napięcie sprężyny (co powinno się sprawdzić idealnie w przypadku zastosowania sprężyny, która jest trochę wypracowana). Kolejnym problemem jest zużyta prowadnica cięgna w oryginalnym aktuatorze - o dziwo ta z afn po minimalnej przeróbce także pasuje (zmniejsza luz i zapewnia bardziej osiowe prowadzenie dźwigni). Membranę przed założeniem zakonserwowałem silikonem do uszczelek
Do tego nowa sprężyna (o parametrach oryginalnej) - i banan na gębie w czasie jazdy
Mam jeszcze patent na zrobienie aktuatora w taki sposób, aby był całkowicie rozbieralny, ale to jak będę go rozbierał następnym razem...
Patent jest w fazie testów ale póki co sprawdza się idealnie. Myślę, że niebawem będę mógł poprzeć to wszystko dokładnym pomiarem ciśnienia.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
no i pięknie ... kudcze mam sporo rzeczy do zrobienia a ludziska mi oddają swoje auta do roboty ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
A gdzie lub od czego można dorwać nowa sprężynę?
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
W związku z zamontowaniem wskaźnika doładowania, dokonałem dokładnych pomiarów ciśnienia doładowania.
Moja metoda sprawdziła się wyśmienicie - cienienie doładowania 1.0, utrzymywane stabilnie do samego końca obrotomierza!
Ja sprężynę kupiłem od tego kolegi , jednak powiem szczerze, że porównywałem moją z tą nową i nie było między nimi widocznej różnicy. Stosując membranę od aktuatora VNT wymiana sprężyny nie jest raczej konieczna.
Moja metoda sprawdziła się wyśmienicie - cienienie doładowania 1.0, utrzymywane stabilnie do samego końca obrotomierza!
Ja sprężynę kupiłem od tego kolegi , jednak powiem szczerze, że porównywałem moją z tą nową i nie było między nimi widocznej różnicy. Stosując membranę od aktuatora VNT wymiana sprężyny nie jest raczej konieczna.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2013, o 19:15 przez tomi555, łącznie zmieniany 1 raz.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Sprężynę możesz kupić od Ppablo http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... le&u=15260" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Dzięki Dominik już mu napisałem pw.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 12:52
- Model: V40
- Silnik: T4
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Kobylka
- imię: Piotr
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Możecie napisać w jaki sposób otworzyć aktuator?
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Odgiąć brzeg za pomocą np grubego srubokręta
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Debeściak
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
- Model: S40
- Silnik: 1,9t
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mauro
Re: [V40 turbo pb] actuator regeneracja, naprawa
Panowie da się wyciągnąć sam aktuator bez wyciągania całej turbiny?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk