Teraz jest 17 lip 2018, o 08:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sie 2017, o 21:42 
Offline
wizytator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 18:08
Posty: 21
Pochwały: 1
Model: v40
Silnik: B4184S2
moc: 122 km
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Stargard
imię: Michal
Witam. Właśnie jestem po wymianie to naskrobię poradnik. Mój mechanizm miał luzy na tulejce, przez co wycieraczka kierowcy nie dolegała wcale do szyby i w deszczu strach było jeździć.


Potrzebne będą:

-wkrętaki
-klucz 10 (płaski, nasadka, przedłużka)
-klucz 13 (płaski, nasadka)
- nowy mechanizm (zamiennik z serwisu aukcyjnego 115zł)


Zaczynamy:
1.zdejmujemy osłonę z silnika wycieraczek (prawa strona pod maską). Wyjmujemy również wszystkie spinki i zaślepki z podszybia. Jeżeli gdzieś pod zaślepkami mamy śruby, lub mamy je zamiast spinek to odkręcamy ( u mnie części spinek nie było).
Obrazek
Obrazek
2. Odpinamy wtyczkę od silnika wycieraczek.
3. Zdejmujemy zaślepkę z wycieraczki kierowcy i odkręcamy kluczem nasadowym 13 nakrętki mocujące wycieraczki. Zdejmujemy wycieraczki -trzeba je trochę poruszać jeżeli nie chcą wyjść a w ostateczności można puknąć w śrubę młotkiem - bo jest to na wcisk i mogło się zapiec.
4. Zdejmujemy plastikowe podszybie - Trzeba je pchać wygiąć lekko w łuk to wyjdzie.
5. Kluczem 10 - nasadowym czy płaskim jak komu wygodniej, odkręcamy 4 śruby mocujące silnik do karoserii.
6. Odkręcamy po 3 nakrętki z każdego mocowania wycieraczki kluczem 10.
Obrazek
7. Jak już mamy luźny mechanizm to wyciągamy go na zewnątrz - przez wnękę w którą wchodzi silnik. WAŻNE!! Ten mechanizm powinien wyjść razem z silnikiem. Jak jest ciężko to wyjmijmy silnik na tyle by móc odkręcić kluczem 13 (płaski/oczkowy najlepiej), nakrętkę na silniku. !!!! Zanim zdejmiemy z silnika trzpień łączący go z mechanizmem radzę czymś ostrym zaznaczyć na czubku tej śruby wystającej z silnika strzałkę jak ma być zamocowany nowy trzepień. Unikniemy niepotrzebnego rozkręcania w razie pomyłki.
Obrazek

Wyjmujemy wszystko i montujemy nowy mechanizm w odwrotnej kolejności.

UWAGA:
Na co zwrócić szczególną uwagę:

* Przy montażu najpierw włóżmy mechanizm (nie przykręcając) i połączmy/przykręćmy najpierw silnik z mechanizmem.
* Przy przykręcaniu silnika do karoserii (4 śruby 10) najpierw przyłapmy i wkręćmy ręką do oporu dwie dolne śruby. Jest tam naprawdę mało miejsca i lepiej celować śrubami górnymi jak coś się nam zakleszczy.
* Uwaga na nakrętki wycieraczek. W nowym mechanizmie miałem co prawda komplet nowych - ale i tak jedna poleciała gdzieś w nadkole.
* Zanim zaczniemy rozkręcać przyjrzyjmy się z latarką jak ten mechanizm jest umiejscowiony. Te długie metalowe ramiona mechanizmu mają pracować bliżej silnika a nie bliżej kokpitu.
Obrazek
* Może się zdarzyć - u mnie się zdarzyło, że przy odkręcaniu 2x3 nakrętek 10 przy trzpieniach wycieraczek któraś się "ukręci" i będzie się obracać razem ze śrubą. Te śruby powinny być nie odkręcalne - co by nie musieć kontrować z dołu no ale jednak może się tak zdarzyć. Wtedy możemy albo flexem ściąć nakrętkę (mechanizm i tak do wyrzucenia) albo próbować złapać śrubę od dołu kluczem 10tką. Jest tam naprawdę mało miejsca i paskudne dojście. U mnie ukręciła się akurat ta najbardziej schowana najbliżej lewego nadkola. Poradziłem kluczem - ale flexem poszłoby znacznie szybciej. W zamienniku mechanizmu zamiast śrub 10tek są śruby na imbus - ale tak samo zaspawane/czy zaklejone, że nie trzeba ich kontrować od dołu).
* Jak już mamy na wierzchu oba ramiona wycieraczek to warto je oczyścić/ rozruszać i nasmarować. Ja użyłem odrdzewiacza Wurhta, benzyny ekstrakcyjnej, i smaru samochodowego (jakiś z casto). Jedeno ramię u mnie ledwo się ruszało przy dużej sile.
* Uwaga na ramiona wycieraczek. One wyglądają bardzo podobnie a jednak to kierowcy jest niższe - widać to przy porównaniu. Jak je zamienimy to maska będzie obcierać przy otwieraniu.
* Jeszcze co do montowania ramiom - One mają wyżłobioną zębatkę i ona ma najść na zębatkę trzpienia - co by nam się nie kręciły wokół osi. Trzeba trafić, a pamiętajmy, że jak nie trafimy to śruba i tak będzie się dokręcać, miażdżąc tą zębatkę - ale może nie dojść do końca i będzie obcierać.
* Zanim zamontujemy ramiona i podszybie to włączmy zapłon i sprawdźmy czy mechanizm chodzi prawidłowo (mogliśmy się pomylić przy silniku i trzeba obrócić trzpień)
* W celu większych zdjęć klikamy na obrazek prawym > pokaż obrazek > i zmieniamy ...............m.jpg na samo ....jpg bez M


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2017, o 21:52 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2017, o 16:02
Posty: 392
Pochwały: 4
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof
Przydatny poradnik.

Jeśli chcesz pozostać przy miniaturkach to możesz je zrobić z opcją powiększania na ten wzór (nie trzeba będzie zmieniać literek):

Obrazek


A na podszybiu są chyba jakieś zatrzaski (kołki, teraz słabo pamiętam) wyciągałeś je, czy tylko pchałeś zginałeś i wyszło?
Mógłbyś zrobić fotkę tego podszybia na czym ono się trzyma?

Kiedyś dawno próbowałem je zdjąć ale pamiętam że jakieś problemy tam miałem i zrezygnowałem bo bałem się je połamać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 14:21 
Offline
wizytator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 18:08
Posty: 21
Pochwały: 1
Model: v40
Silnik: B4184S2
moc: 122 km
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Stargard
imię: Michal
U mnie połowy spinek chyba brakuje - przejdę się do sklepu z jedną i dokupię podobnej średnicy. Tam mi się wydaje można by dać wkręty bo tego i tak nie widać po zamknięciu maski. Dwie śruby skrajne są na pewno pod takimi owalnymi zaślepkami - te zaślepki widać po zamknięciu.

Nie mam możliwości już edycji posta- więc nie wiem jak teraz zmienić linki. Może ktoś z moderatorów przeniesie do poradników?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 19:18 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2017, o 12:59
Posty: 19
Model: v40
Silnik: 1.9di
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Zmigrod
imię: Wiktor
mam mały problem, wstawiłem używany mechanizm i wycieraczki działają kolizyjnie, czyli od pasażera działa normalnie, a od kierowcy z góry na dół, macie jakiś pomysł co źle zrobiłem i jak to naprawić? i czy może to być spowodowane tym że do polifta wsadziłem mechanizm z przedlifta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 19:57 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lut 2015, o 18:42
Posty: 4556
Pochwały: 45
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 39
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz
Zle założyłeś pod podszybiem ramię od slupka pasazera do slupka kierowcy.
Musisz to znowu rozebrac i odkręcić obudowe slupka kierowcy i obrócić ten slupek o 180 stopni i poskladac i bedzie działać normalnie.
Nie mam zadnej fotki zeby ci pokazac o co chodzi.

Mechanizm w przedlifcie i polifcie jest taki sam.

_________________
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, wtryski 205, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 19:59 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2017, o 12:59
Posty: 19
Model: v40
Silnik: 1.9di
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Zmigrod
imię: Wiktor
Dzięki, rozumiem o co chodzi, jutro się tym zajmę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2018, o 12:16 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 122
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Ja robiłem to na jesieni i muszę teraz kombinować z pozycją mocowania trzpienia silnika z mechanizmem ponieważ pracuje w swoim zakresie ale nie zatrzymują się wycieraczki zaraz nad podszybiem, na tym czarnym obszarze na szybie tylko trochę wyżej.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2018, o 15:26 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2017, o 12:59
Posty: 19
Model: v40
Silnik: 1.9di
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Zmigrod
imię: Wiktor
a samo przestawienie ramion wycieraczek nie pomoże? Ja już jak poprawiłem mechanizm to chwilkę się bawiłem w odpowiednie ułożenie wycieraczek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2018, o 19:33 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 111
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
Niestety z tymi zamiennikami jest cos na rzeczy bo wycieraczki albo ładnie leżą w podszybiu albo idą pionowo do słupka i nie psują widoczności. Polecam nowy zamiennik rozebrać i nasmarować. U mnie było sucho na tulejach wiec długo by to nie pochodziło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2018, o 18:25 
Offline
wizytator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 15:42
Posty: 30
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba
Witam. Macie może sposób na regulację ramiona wycieraczki, ponieważ wycieraczka od strony pasażera nie zbiera wody. Po odkreceniu ramienia i ponownym założeniu jest gorzej. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO