Teraz jest 23 wrz 2018, o 09:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2018, o 15:46 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 17:01
Posty: 19
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Artur
Witam,
Prosze o interpretacje 2 bledow PCMSCAN (na desce pali sie kontrolka sterowania silnika):

DTC: P0102
Obwod przeplywomierza MAF lub VAF ? niska wartosc wejsciowa

DTC: P0138
Obwod sondy lambda (blok cyl. 1, czujnik 2) ? wysokie napiecie

Dziekuje,
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 17:06 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3163
Pochwały: 17
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
A może dokładnie opiszesz tytuł i temat (jest to w regulaminie forum) bo szklanej kuli nie mam do wróżenia.
Jaki silnik, który rok samochodu itd.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 17:18 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 17:01
Posty: 19
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Artur
przepraszam, ale myslalem, ze to widac z mojego profilu.
V40 1.8 16V, 90 kW, model 2001, silnik B4184s2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 17:33 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3163
Pochwały: 17
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Napewno druga sonda dała dupy, na 99% siedzi tam 5V tytanowa więc koszta nowej NGK/NTK około 400-450 zeta.
Możesz jeszcze sprawdzić dla pewności czy chodzi w programie.
Co do pierwszego to może być to coś z przewodami lub MAF - przepływka (jeśli jest w tym silniku bo nie wiem na 100%) już daje dupy. Jak jest i to on to tylko VDO bo inne będziesz wymieniał jak rękawiczki a koszt VDO to też około 500 stówek.
Ale to też miżesz sprawdzić w programie jakie wartości pokazuje.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, o 17:34 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 17:01
Posty: 19
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Artur
Dziekuje, ale prosze jeszcze o info jak moge sprawdzic w programie (PCMSCAN ?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, o 21:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6742
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Albo wina kąta odnośnie sondy natomiast przepływka to swoją drogą. Ale sprawdź. Czystość. Bezpieczników ew przekazników tz styki

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2018, o 05:10 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 130
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
P0138 to nie wina sondy na 100% bo jak daje wysokie napięcie to znaczy ze jest ubogo. Mowie o tytanowych sondach. Najprawdopodobniej katalizator po „aborcji”. Warto popatrzeć na przebiegi sond. Jak są takie same to w katalizatorze pusto a sonda ok. Druga po nagrzaniu kata powinna pokazywać stałe, dość niskie napięcie do 1V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2018, o 05:31 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3163
Pochwały: 17
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
szmergiel napisał(a):
P0138 to nie wina sondy na 100% bo jak daje wysokie napięcie to znaczy ze jest ubogo. Mowie o tytanowych sondach. Najprawdopodobniej katalizator po „aborcji”. Warto popatrzeć na przebiegi sond. Jak są takie same to w katalizatorze pusto a sonda ok. Druga po nagrzaniu kata powinna pokazywać stałe, dość niskie napięcie do 1V.
Powinna ale tak nie jest.
Chcesz zobaczyć oscyloskop z pracy dwóch sond tytanowych w T4 przy sprawnym silniku, katalizatorze i zero błędów w sterowniku.
I dodatkowo 5V sondy w Volvo mają odwrócone działanie.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2018, o 16:23 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 130
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
Nie działają odwrotnie ale inaczej i nie jest to zasługa Volvo ale rodzaju sondy. Tytanowa nie generuje napięcia a zmienia rezystancje. Jak jest ubogo to rezystancjia rósnie, prąd nie płynie i widzimy przyłożone napięcie 5V, jak bogato to spada prawie do zera, płynie prąd i znika nam różnica potencjałów i widzimy zero. Druga sondę tytanowa można oszukać odpowiednio wpiętym rezystorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO