Teraz jest 15 sie 2018, o 19:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sie 2018, o 08:43 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2018, o 07:13
Posty: 7
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof
Witam.
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Obrazek
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2018, o 15:20 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3591
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
U mnie to kwestia zbyt dużych luzów zaworowych.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2018, o 06:35 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2018, o 07:13
Posty: 7
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof
W tym silniku chyba nie reguluje się luzów zaworowych, bo nawet pokrywy się nie ściąga. Trzyma ona wałki rozrządu. Ta usterka w zasadzie jest odkąd go kupiłem, czyli 120kkm licznikowych, obecnie ma 200 kkm. Więc raczej tak daleko bym nie szedł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2018, o 12:15 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3591
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
Nie reguluje ale wymienia się szklanki.Ostatnio rozbierałem silnik z takimi objawami.Luz na zaworach był tam spory.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2018, o 08:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2013, o 18:04
Posty: 5499
Pochwały: 42
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz
Reguluje się luz ale poprzez szlifowanie szklanek. Każda trzeba mierzyć oddzielnie i dobierać luz. Masz nawet tam specjalne korki które pozwalają mierzyć luz

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2018, o 09:30 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2018, o 07:13
Posty: 7
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof
Ok, w takim razie pomierzę luzy i zobaczymy co wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2018, o 14:35 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, o 14:01
Posty: 90
Pochwały: 1
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
wiek: 0
Skąd jesteś?: Wawa
imię: Zdzislaw
Sprawdź silnik "krokowy" to raz. Dwa sprawdź szczelność dolotu włącznie z zaworem Evap przy chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2018, o 12:43 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2018, o 07:13
Posty: 7
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof
Dobra, pomierzyłem luzy. Jeśli chodzi o ssące wyszło 0,25-0,35 czyli w normie. Jednak wydechowe wyszły 0,50 na dwóch, natomiast do reszty 0,60 udało mi się włożyć. Czyli już górna granica według producenta. Boryslaw miałeś rację. Savage, czyściłem już krokowy chociaż wcale nie był jakoś zabrudzony. Przy okazji przejechałem się do salonu volvo i zapytałem o ostatni wpis i był w czwartym roku użytkowania z przebiegiem 185kkm. Czyli moje auto zamiast 200kkm licznikowych ma pewnie ponad 400kkm. Niezle się trzyma, bo jescze nie dawno cisnołem ponad 230 autostradką.
Wracając do tematu, w zasadzie pozostałaby rozbiórka góry i wymiana szklanek? Nie da się tego wyregulować mechanicznie? Rocznik mojego samochodu to 2001, czyli pierwszy rocznik liftu. Ile może kosztować taki zestaw szklanek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2018, o 13:26 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3591
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
Jeden popychacz kosztuje ok 40 zł.
Jakbyś był zainteresowany, mam cały komplet używanych.Ponoć silnik na nich nie klepał zaworami.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2018, o 20:26 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2018, o 07:13
Posty: 7
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof
Hmm, czyli najlepiej pasowałoby wszystkie wymienić na nowe, co wyszłoby coś koło 700 zł + robocizna. Może wystarczy tylko te na zaworach wydechowych, skoro na ssących jest wstępnie ok. Samemu tego nie zrobię, musiałbym ogarnąć jakiegoś mechanika. Czy warto byłoby coś jeszcze wymienić przy okazji takiej naprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO