Teraz jest 23 maja 2019, o 17:13

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 10:56 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 17:03
Posty: 11
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
imię: Pawel
Witam,
mam trochę dziwny problem z mieszanką sondami...

Wyrzuciło mi błąd podgrzewu pierwszej sondy, przeczytałem że mogę zamontować wszystkie aby były NTK A4F.
Z przodu miałem 30630130 a z tyłu 30630132...znalazłem sobie używkę 30630132 błąd zniknął samochód zaczął normalnie pracować.

Ale po 2 dniach wyrzuciło mi błąd ubogiej mieszanki... Dzisiaj się podłączyłem i trochę się gubię. Długa korekta stale na 15%, a krótka lata tylko w zakresie praktycznie ujemnym, jedynie na jałowym lata +/- 3%. Przy przejściu na gaz jest lepiej bo gaz olewa to co dostaje od kompa...

Na jałowym sonda lata poprawnie 0-5V, jeżeli odłączę tylną sondę to wtedy przód stoi mi na 5V...

Ok, mogę zwalić na używkę ale ona pracuje normalnie...trochę nawet nie mam jak tego reklamować.
Ktoś coś poradzi ? Jak dalej temat ugryźć?
Może też druga sonda padła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 16:57 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 17:03
Posty: 11
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
imię: Pawel
Edytować już nie mogę....
Oporność obu ok 6 ohm...
Obie latają w całym zakresie... Jeszcze mi wpadło do głowy... Może i głupi pomysł.
Że ta nowa używana działała w drugą stronę znaczy 5v bogato a 0v ubogo... Ale to by było raczej mało prawdopodobne.

Akumulator odłączyłem na noc... Ale też nic nie pomogło. Jedynie zostaje mi znowu wymienić sondę przód. Bo już nie mam pomysłu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 18:48 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3629
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Jakie jest zasilanie grzałek - ile V ?
Miernik w rękę i sprawdź.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2019, o 00:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6844
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Cvallo2 napisał(a):
. Przy przejściu na gaz jest lepiej bo gaz olewa to co dostaje od kompa...

?


no nie masz pojęcia że komp gazowy nie ma żadnego wpływu na ustalenie prawidłowej mieszanki i nie olewa bo on nie wiele robi

komp lpg jest tylko do tego by zmienić wydajność wtrysku LPG do ilości pb resztę robi komp Auta !!!!!

czyli jak dla pb prawidłową dawką jest powiedzmy 2,5 ms czas otwarcia dla wolnych to wtryusk lpb będzie 3,0 ale dla tej samej dawki Powietrza
pb 2,5 LPB 3,0 Dla Ecu będzie ok sonda lata jak trzeba od powiedzmy 2.4 do 2.6 dla pb i tak samo dla LPG wtrys PB ,,, tz że komp auta nie "widzi" różnicy między PB A LPG

tak się ma stroić auto w pełnym zakresie ... tz korekty dla pb i LPG mają być praktycznie takie same ... tyle teorii

jeśli jest różna dawka dla pb i LPG komp gazowy przelewa lub nie dolewa Fury i wtedy może być korekta + lub - a jeśli jest tragedia górą to zawory lecą ...

to tyle na szybko ,,

błąd mieszanki to raz ,, błąd grzałek do dwa ,..

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2019, o 08:48 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, o 14:01
Posty: 114
Pochwały: 1
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
wiek: 0
Skąd jesteś?: Wawa
imię: Zdzislaw
Tak jest. LPG na pokładzie korekty się nie zgadzają = lpg do regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2019, o 08:44 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 17:03
Posty: 11
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
imię: Pawel
Żeby nie było chciałbym temat zamknąć...winna jest sonda mimo poprawnej pracy w całym zakresie 0-5v, i poprawnej oporności na grzałce.

Dziękuję tym którzy czytając moje wpisy - przeczytali je ze zrozumieniem.
A teraz troszkę "ironii" choć może nie powinno jej być bo przyszedłem na forum z prośbą o pomoc, a nie żeby się wymądrzać czy ironizować ale może czasem zamiast pisania trzeba pomyśleć czy aby nasza odpowiedź nie wprowadzi więcej zamętu ( dlatego pewno z braku u mnie fachowej wiedzy rzadko się wypowiadam).

I do sedna...Panowie po przeczytaniu waszych porad zacząłem sprawdzać czy w aby dobrym dziale napisałem, bo jakim cudem od sond lambda temat poszedł do gazu skoro na temat lpg była tylko lekka wzmianka - raczej tylko informacyjna którą można było śmiało pominąć, a tutaj została rozdmuchana do tego jakby to był problem na lpg.
Komp auta zawiaduje całym majdanem w aucie ale jeżeli ustawię mu na sztywno dawki na ubogo na lpg to, że tak zapytam jakie będę miał korekty i dawki podczas jazdy? Komp od benzyny zrobi mi korekty?? Podbije gaz? .... Nic takie nie zrobi bo nie ma wpływu na gaz...będzie w korektach podawał, że jest ubogo i tyle, dlatego jak napisałem po przejściu na gaz są olewane informacje od benzyny i krótkie korekty są poprawne. I niby jak miałem wyregulować gaz skoro był stale problem z sondą i pokazywanymi błędnie wartościami korekt - tutaj żadna zmiana nie byłaby poprawna bo sonda była uszkodzona, grzebanie w korektach doprowadziłoby tylko do rozwalenie ustawień gazu.

Cytuj:
błąd mieszanki to raz ,, błąd grzałek do dwa ,..
- u mnie to było raz...czyli sonda uszkodzona.

Ps.
turboni napisał(a):
- Sorki za brak odpowiedzi, ale widziałem, że temat poszedł w złą stronę i już nie odpisywałem...napięcie na sondzie też wcześniej sprawdziłem, tylko zapomniałem dopisać.
Ps2. Na zgłębienie jednak temat grzałki nakierowałem się czytając któryś z tematów o sondach, tam któryś z użytkowników pisał o różnicach w błędach na kompie jak zachowuje się polift i przed...było w nim napisane iż w poliftach sonda uszkodzona będzie rzucała błedami stale ubogo/bogato.
Ps3. Dla innych jeżeli będziecie mieli podobne problemy to dla weryfikacji sondy najlepiej sprawdzać w tej kolejności, jeżeli któryś z tych pkt jest lipny można sondę olać:
(to już z wątków tutaj na forum)
- najpierw oporność grzałki ok.6 ohm (dokładne wartości gdzieś na forum są)
- potem czy pracuje w pełnym zakresie 0-5v
- i na koniec korekty głównie sprawdzałem długą, bo krótka zazwyczaj pracowała, a problem był z długą która tylko stała w zakresie 15 lub 18%( tutaj może się różnić), ale zawsze bez zmian...i stad błedy na ecu o ubogiej/bogatej dawce.
U mnie dopiero 5 sonda po przejściu powyższych pkt zadziałała poprawnie...2 nie przeszły 1 pkt, kolejna 2 pkt...i właśnie ta ostatnia miała problemy z 3 pkt.

Dziękuję za uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO