Teraz jest 17 cze 2019, o 06:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 cze 2019, o 20:36 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 9
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Hej Towarzysze :)

Od kilku dni walczę z samochodem, a właściwie poszukuję zaginionych koni :suncool

W samochodzie zrobiony kompletny remont silnika, od góry do dołu. Wyczyszczony krokowy, zawór zmiennych faz rozrządu, wymienione koło zmiennych faz rozrządu, turo bez luzu i nigdzie nie wycieka olej. Kompresja wszędzie 12bar równo.

Problem jest z wybudzaniem turbiny. Aktualnie MAP pokazuje 120 co oznacza, że ciśnienie, które generuje turbo jest w granicy 0,2. Samochód do 2500obr/s idzie, turbinka lekko syczy. Po przekroczeniu 2500obr samochód zaczyna przyspieszać jak dwa litry bez turbo. Nie ma kopniaka, pomimo że powinno mieć już tutaj maksymalny moment obrotowy.

I teraz finał. Po wymianie MAF (org) i MAP (Bosh) samochód zachowuje się dziwnie. Na oryginalnym czujniku MAP (Bosh) samochód ładnie odpala, nic nie drży i nie ma wypadania zapłonu i ciągnie do 2500obr/s a powyżej jakby komputer nie chce wybudzić turbo. Volvo idzie jak muł.

Po zmianie MAP sensora na chińczyka za 70zł samochód na zimnym chodzi jakby na dwa gary, szarpie, traci obroty i wypluwa info o wypadaniu zapłonu. Ale jak już jest ciepły, to powyżej 2500obr/s dostaj kopa i wtedy wykazuje 160, więc turbo bije 0,6 bar. Problem w tym, że na zimnym idzie wyrwać silnik z budy :/ i nierówno pracuje na jałowym biegu.

Mechanik się śmieje, że powinienem podpiąć dwa czujniki jeden na zimny silnik, a drugi na ciepły i przełączać pomiędzy sobą :/

Pomożecie? Czy jest jakaś adaptacja MAP sensor? Na oryginale Turbo nie wstaje (tylko 0,2) na chińczyku wstaje ale ciężko pali i szarpie sypiąc błędami.

Dziękuję za pomoc :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 08:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.

Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 08:43 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 9
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Yaro napisał(a):
Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.

Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??



Dziękuję za zainteresowanie tematem :)

Zimny silnik: MAP 45kpa MAF 5,5 g/S ciepły 122 kpa i 106,3g/S

Dolot szczelny, opaski ladnie leżą nic nie popękane.

MAF podaje ładne wartości oraz korekty bliskie zeru. Tak jak napisałem wcześniej po podmianie MAP wyrzuca około 168kpa i MAF ~~ 150 G/S

MBP mogę zamontować (był w planie) niemniej chciałem najpierw mieć sprawnie działający samochód ;)

Mi to wygląda tak, że zawór zmiennych faz nie jest uruchamiany przez komputer tylko właśnie nie wiem dlaczego. Drugi czujnik zamówię choć nie ukrywam, że trochę kasy już na nie poszło bez rezultatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 09:48 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3653
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s

Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:31 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 9
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Sprawdzę jeszcze na ciepłym silniku. Czy MAF będzie się jakoś dostosowywał do silnika, czy po prostu ma być odczyt wartości i tyle?

Mam jeszcze nowy MAF z Magneti Marelli. Zagrzeję silnik porównam wartości i dam znać :)

P.S. odczyt z oryginalnej przrpływki sygnowanej Volvo z czujnikiem Siemens


Edit mamy na MAF 2,9

https://zapodaj.net/cf697923e4d8e.png.html


Ostatnio edytowano 13 cze 2019, o 11:42 przez dakongsm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
To czy dolot masz czelny pokaże tylko zegar.
Co do koła zmiennych faz to test np. w Vidzie pokaże. Podepnij auto i zobacz na life dacie wszystkie parametry czy trzymają normy.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:41 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3653
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Magnetti Marelli to lipa niejedna osoba miała z nimi problem.
Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, wyłącz wszystko i odczytaj jaki przepływ pokaże


A ja jeszcze dodatkowo sprawdził bym AFR bo skoro jak turbo wstaje i zaczyna się dusić to może być coś nietakz paliwem

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:56 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 9
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
No i ciepły silnik na przepływce Volvo / Siemens 2,3

https://zapodaj.net/5be9307191327.png.html

Tylko dlaczego pod podmianie MAP turbo wstaje, a samochód rwie jak szalony?

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Czy mam jeździć po mechanikach i pytać czy mają interfejs do Volvo? Można zrobić to po elm na BT i z telefonem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Obroty na jałowym masz w górnej maksymalnej pozycji. Powinny być na poziomie ok 750obr. Jak dla mnie układ nieszczelny.

Co do programu to nie wiem czy inne mają możliwość testu vvt.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 12:04 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 9
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
turboni napisał(a):
Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s

Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.



Zamiast "ciepły" miałem napisać "but" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO