[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3833
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: turboni » 13 cze 2019, o 12:25

Tak jak Yaro sprawdź dokładnie dolot i jedź do kogoś kto ma AFR.
Sonda w wydech i jazda i zobaczysz co się dzieje, bo możesz mieć problem z paliwem i dlatego nie idzie bo ma za mało paliwa i jest ubogo.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: kilert » 14 cze 2019, o 07:23

A ja bym obstawial zawór sterowania turbina bcs. Miałem podobnie u siebie po wymianie wrocilo 0,9 bar. Mozna to sprawdzic odpinajac od niego przewod z zolta opaska. Jak wroci doladowanie to do wumiany bcs lub zalozenie mbc.Ale dolot jak najbardziej bym tez przepatrzyl.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3833
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: turboni » 14 cze 2019, o 08:11

Tak ale trzeba mieć założony zegar doładowania, żeby nie przedobrzyć jak odepniesz bcs.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Turysta
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 15 cze 2019, o 15:08

Hej Wam :)

Teraz robię długie trasy na niepełnej mocy ;)

Sprawdzenie szczelności zrobię we wtorek i bede wiedział coś więcej :)

Czujnik już czeka na montaż. Jeszcze czekam na MBC. Znamionowa wartość jest 0,6?

P.S. czy w rurze w którą jest wpiety MAP powinno być mokro na czujniku?

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: kilert » 15 cze 2019, o 20:29

Mokro moze być od oleju jak nie ma go dużo w wezu tzn nie kapie jak ściągniesz to jest ok. To nie jest auto z przebiegiem 50 tys.
Cisnienie o ile masz silnik b4204t5 powinno byc standardowo 0,9 bar. Jak bedziesz montowal mbc to mozesz na 1.1 bar bezpiecznie ustawić.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dakongsm
Turysta
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 15 cze 2019, o 20:50

kilert pisze:Mokro moze być od oleju jak nie ma go dużo w wezu tzn nie kapie jak ściągniesz to jest ok. To nie jest auto z przebiegiem 50 tys.
Cisnienie o ile masz silnik b4204t5 powinno byc standardowo 0,9 bar. Jak bedziesz montowal mbc to mozesz na 1.1 bar bezpiecznie ustawić.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Okej!

Więc ten samochód jeszcze nie pokazał mi pazura. :)

Dobra. Zostaje sprawdzić dolot i montaż MBC.

Pytanie do znawców turbo.

Mamy tam aktuator? (Gruszka?) ustawiony na 6 obrotów tej śruby ktora jest na gruszce. Pytanie czy można było tam coś przestawić co powoduje mniejsze ciśnienie lub to że turbo nie wstaje?

Dziękuję Wam za pomoc :beer:

Awatar użytkownika
Arek74
Debeściak
Posty: 623
Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163 a teraz 185
Rocznik: 2003
wiek: 43
Skąd jesteś?: Sochaczew
imię: Arek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: Arek74 » 19 cze 2019, o 20:28

Jak mieszkasz blisko mnie to zaworek mam do t4 i mozesz podmienic i zobaczyć jak bedzie chodził

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Turysta
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 19 cze 2019, o 23:26

Towarzysze :)

Zamontowany zegar turbo boost, na nim przed montażem MBC 0,2bar (dlaczego mnie to nie dziwi?) standardowo po zmianie MAP sensor wzrasta do 0,6bar.

Dolot wg. mechanika szczelny.

Po zamontowaniu MBC turbo dmucha max 0,6bar. Ładnie ciągnie od 2500obr/s. MAP (Bosch) przy bucie wskazuje 160 a MAF (Volvo / Siemens) około 120g/s

Zjawisko występuje tak samo na benzynie jak i na LPG.

MBC zamontowany po usunięciu elektrozaworu obok turbo, do którego idą trzy węże (oczywiście nie tego przy chłodnicy). Trójnik pomiędzy ślimakiem, a gruszką i MBC dalej do góry.

Niezależnie od odkręcenia śruby, maksymalnie dmuchamy 0,6bar (no może w porywach 0,7). Wynik całkiem zadowalający, niemniej wiecie jak to jest. Dalej zostało "coś". Na postoju i ciepłym silniku MAP: 30 MAF: 2,4

Pytanie:


Czy po zamontowaniu Manual Boost Control może ECU głupieć? Będzie się tam coś dostosowywać? Błędów zero. Gaz ustawiony pod słabe dmuchanie turbo nie wyrzuca błędów ubogiej mieszanki :)

Mógłbym jeszcze zmienić MAP sensor na ten chiński, ale chyba szkoda zachodu bo silnik potrafi nie odpalić za pierwszym razem i do tego na zimnym trzęsie okrutnie i wielokrotnie wypada zapłon.

Dzięki za pomoc :cool

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8238
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: Yaro » 20 cze 2019, o 19:21

Ile pokazuje zegar na jałowym?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Turysta
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 20 cze 2019, o 19:25

Yaro pisze:Ile pokazuje zegar na jałowym?
-0.7 czemu pytasz?

ODPOWIEDZ